Klossfestivalen 2024 - VÄSTERÅS lördagen 1 juni på Västerås Kongress

Startat av Klossfestivalen, 14 februari 2024 kl. 13:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

o0ger

Hur funkar det om man eventuellt är intresserad av att ställa ut? Var anmäler man sig osv?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 16 april 2024 kl. 20:09Hur funkar det om man eventuellt är intresserad av att ställa ut? Var anmäler man sig osv?
Det brukar dyka upp länkar i första posten när det närmar sig.

ColA

Vart ska man bo om man vill bo så nära som möjligt? 

setoryd

Citat från: ColA skrivet 16 april 2024 kl. 20:47Vart ska man bo om man vill bo så nära som möjligt?
Hotell Plaza är princip över gatan men det finns fler som ligger nära. Jag har noll koll på prisnivåerna här i stan så kan vara värt att kolla runt lite.

Gideon

Rätt dyrt nu när jag kollade... Hotell Västerås inne i stan verkade billigast inom bekvämt krypavstånd iaf, men Plaza är ännu närmare.

Eriol

Jag har bokat ett enkelrum på Hotell Arkad natten mellan fredag och lördag. Verkar fortfarande gå att få tag på för 767 kr via hemsidan. Gissar dock att det inte är världens roligaste ställe att hänga på kvällen om man skulle vilja det.

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 17 april 2024 kl. 06:37Jag har bokat ett enkelrum på Hotell Arkad natten mellan fredag och lördag. Verkar fortfarande gå att få tag på för 767 kr via hemsidan. Gissar dock att det inte är världens roligaste ställe att hänga på kvällen om man skulle vilja det.
Betydligt bättre pris än när jag kollade på en av de stora jämförelsesiterna igår då! (Kollade iofs mellan lördag och söndag istället)
Arkad är jättenära utställningen också, men har nog inte lika mycket faciliteter (om ens receptionen är bemannad senare på kvällen?). Hur som helst bara ett kvarter från Plaza om det är i lobbyn där om fredagskvälls-hänget blir (eller i Plazas skybar?).

ColA

Familjen vill följa med så det lutar åt 2 nätter på Scandic, tänker jag rätt så är det bara promenad på 20 min emellan Scandic och Kongressen.

Gideon

Är det nån som tänkt hänga mer centralt i stan även på lördagkvällen så man borde stanna kvar där då? (Scandic känns tyvärr lite för off om man ska ta tåget till Västerås, men utesluter det inte)
Jag kommer tyvärr inte kunna åka till Västerås förrän under lördagen.

Emma


Emma

Citat från: Gideon skrivet 17 april 2024 kl. 14:12Är det nån som tänkt hänga mer centralt i stan även på lördagkvällen så man borde stanna kvar där då? (Scandic känns tyvärr lite för off om man ska ta tåget till Västerås, men utesluter det inte)
Jag kommer tyvärr inte kunna åka till Västerås förrän under lördagen.

Jag kommer inte kunna svara på det förrän efter 10e maj.

MrUzagi

Jag tänkte nog pendla Uppsala-Västerås och skippa hotell. Dit på fredag och ställa upp och tillbaka på lördag för utställningen.

Hur social jag känner mig hänger mycket på hur trött jag är.

ArfMan

för min del blir det bara lördag fram och tillbaka... missar tyvärr kvällens häng...

o0ger

Good Morning Västerås är nog ett av de billigaste hotellen i staden. Buss 2, 6 och 21 kör den sträckan. Man åker från Stora Gatan och går av vid Apalby.

2024-04-18 08_31_19-Good Morning Västerås till Aros Congress Center – Google Maps.png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Gideon skrivet 17 april 2024 kl. 14:12Är det nån som tänkt hänga mer centralt i stan även på lördagkvällen så man borde stanna kvar där då? (Scandic känns tyvärr lite för off om man ska ta tåget till Västerås, men utesluter det inte)
Jag kommer tyvärr inte kunna åka till Västerås förrän under lördagen.
Jag tänker att de som vill skulle kunna hänga hemma hos mig på lördagkvällen. Om det är fint väder kanske man kan grilla lite. Annars kan man fixa hämtmat. Vilka skulle vilja vara med på det?

Jag bor inte centralt men det är väldigt smidigt att åka buss hem till mig (och tillbaka till Centrum).
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.