Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO vill veta vad vi tycker och tänker

Startat av CopMike, 09 juli 2010 kl. 11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Hej!

Här kommer lite info från LEGO om tidigare on-line undersökningar samt möjligheten att fylla i den nya. Ta chansen och berätta vad just DU tycker och tänker :)!

Micke

The LEGO Group Wants to Hear From You!

As Adult or Teenage Fans of LEGO, you bring an important perspective to the LEGO Group.  We respect your creativity and passion for the LEGO brand. 

Since December 2008, we have done quarterly online surveys to learn more about the needs and wishes of global AFOL (defined as ages 20+) and TFOL (defined as ages 13-19) communities. For your information, we have listed the key findings from the latest survey in April 2010 below. Now we ask you to take the survey again. It include some of the same questions, but also a set of new questions for you.

Please take a few moments to complete this short online survey to let us know your opinion about the LEGO Group -> http://www.legokidsinnercircle.com/legokids/eFocus/jsp/efocus?DST=LEGO_2010TrackingAFOL

You might notice that the link refers to the LEGO Kids Inner Circle; this is because Satmetrix, which hosts that site, is also supporting our efforts to track AFOL/TFOL opinions.  Rest assured that this survey is for AFOL's and TFOLs only.


Here are some of the key findings from the first quarter 2010 survey:

o----> The survey was completed by 3.750 AFOLs and TFOLs. 33% of respondents were TFOLs, 67% was AFOLs. When asked about likeliness to recommend LEGO products and services to friends and family, AFOLs are (consistent with the previous surveys) more likely to recommend than TFOLs. Several TFOLs this time expressed disappointment with the discontinuation of the Bionicle line. When asked what the LEGO Group can do to improve willingness to recommend, most frequent answers center around request for more complex/modular sets, re-release of classic sets, teen/adult focused section on LEGO.com and better pricing.
o---->  In this survey we asked some questions specifically about online behavior. Interestingly we found that both AFOLs and TFOLs are more creative and conversational than average online population. They are very active on forums, blogs and social network sites, but not using Twitter much. Putting the data into the Forrester Social Technographics Ladder, we got the following results:
o---->   Around 40% of AFOLs/TFOLs fit the categories of Creators and Conversationalists (average for US online population is around 30%). We compare to US online population just because we do not have comparable numbers for e.g. Europe or Asia.
o---->   Around 70% of AFOLs/TFOLs fit the category of "Critics" (average for US online population is less than 40%). Surprising? J

Very interesting findings, so we follow up with some more questions about online behavior in this 2nd quarter survey.

Thank you,
The LEGO Community Team

Selander

Har precis fyllt i.
Finns bra möjligheter att "promota" detta med att "kryssa för" att vi är intresserade
av bulk-inköp och fler bitar på PaB etc.
Uppmanar "alla" att tycka till !

de Gothia

klart och i fyllt!

en fråga är dock lite knepig, den återkommer jämt! hur mycket pengar har jag lagt ner på lego det senaste året? är begagnat lego onräknat i det eller gäller det bara nytt lego?

Dreadcore

Jag räknade in Bricklink köp också. Jag gjorde så att jag gick in på min internetbank och räknade ihop alla transaktioner märkta med "Lego" eller "Bricklink" sen uppskattade jag ungefär hur många nya set jag köpt. Landade på en summa på lite drygt 3000 SEK sedan juli förra året. Inte så farligt ändå, bara en månads inkomst :P

de Gothia

Citat från: Dreadcore skrivet 09 juli 2010 kl. 13:10
Jag räknade in Bricklink köp också. Jag gjorde så att jag gick in på min internetbank och räknade ihop alla transaktioner märkta med "Lego" eller "Bricklink" sen uppskattade jag ungefär hur många nya set jag köpt. Landade på en summa på lite drygt 3000 SEK sedan juli förra året. Inte så farligt ändå, bara en månads inkomst :P

aha, jag tog bara nyköpt lego... får ändra tills nästa gång! :)

fast copmike, det kanske är nåt att uppmärksamma dem på? det blir ju helt skilda värden om jag tar bara nytt eller nytt o begagnat!

Skrytsson

Har precis fyllt i. För få legokvinnor, mer fokus på minifigsen i seten. Ungefär mina huvudlinjer.

tellblom

Kryssade även i att "Vill ha TRYCK istället för klistermärken"


micke

Ifyllt och klart, tryckte på att alla set bör releasas samtidigt worldwide, samma priser Europa USA samt att alla kommande set bör annonseras 12 månader i förväg så att man kan göra en anskaffningsplan
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.