Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO® Masters Sverige 2022

Startat av Gideon, 07 december 2021 kl. 11:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

jag såg avsnittet innan kvällen med kloss på kloss gänget, jag var nervör båda gångerna och ibland är det jobbigt att se sigsjälv på TV. var mycket roligare att bygga lego än att se sig själv bygga lego ^^
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MarLar

Den här säsongen blundade jag mig igenom inledningen. Förra säsongen *SPOILER* fick vi ju se vinnande finalbygget redan efter några sekunder. Förstår att inledningen ska locka även de icke frälsta men det kan ju göras med finess.

I alla lägen är det kul att ha en ny säsong att bli inspirerad av, men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)

Gideon

Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10Den här säsongen blundade jag mig igenom inledningen. Förra säsongen *SPOILER* fick vi ju se vinnande finalbygget redan efter några sekunder. Förstår att inledningen ska locka även de icke frälsta men det kan ju göras med finess.
Förra året spoilade de ordningen som lagen åkte ut redan innan premiären, genom att lista lagen i samma ordning i pressmeddelandet :o

Så man kan såklart spekulera om det gör laget högst upp på den listan till favorittippade i år också? ;)
https://press.tv4.se/post/har-ar-deltagarna-och-kandisarna-i-lego-masters-sverige

Memmla

Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10Den här säsongen blundade jag mig igenom inledningen. Förra säsongen *SPOILER* fick vi ju se vinnande finalbygget redan efter några sekunder. Förstår att inledningen ska locka även de icke frälsta men det kan ju göras med finess.

I alla lägen är det kul att ha en ny säsong att bli inspirerad av, men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)

Drakar är fina 😁 men vi såg till att få ur oss suget att bygga en drake i första avsnittet. Haha

Musen kändes mest logiskt kring storyn vi kom på på extremt kort tid, klassiskt tema 😄

Wolcker

Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10Den här säsongen blundade jag mig igenom inledningen. Förra säsongen *SPOILER* fick vi ju se vinnande finalbygget redan efter några sekunder. Förstår att inledningen ska locka även de icke frälsta men det kan ju göras med finess.

I alla lägen är det kul att ha en ny säsong att bli inspirerad av, men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)

Jag har för mig att det är drakar i alla avsnitt av alla lag i allt....
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Gideon

Citat från: Wolcker skrivet 22 augusti 2022 kl. 11:07
Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)
Jag har för mig att det är drakar i alla avsnitt av alla lag i allt....
Glöm inte bläckfiskar! Det är också en stående LM-maskot uppenbarligen :)
(Erkänner mig skyldig också :P )

Wolcker

Citat från: Gideon skrivet 22 augusti 2022 kl. 12:09
Citat från: Wolcker skrivet 22 augusti 2022 kl. 11:07
Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)
Jag har för mig att det är drakar i alla avsnitt av alla lag i allt....
Glöm inte bläckfiskar! Det är också en stående LM-maskot uppenbarligen :)
(Erkänner mig skyldig också :P )

japp de är också med i alla avsnitt i alla säsonger. =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

MarLar

Citat från: Memmla skrivet 22 augusti 2022 kl. 09:37
Citat från: MarLar skrivet 21 augusti 2022 kl. 23:10Den här säsongen blundade jag mig igenom inledningen. Förra säsongen *SPOILER* fick vi ju se vinnande finalbygget redan efter några sekunder. Förstår att inledningen ska locka även de icke frälsta men det kan ju göras med finess.

I alla lägen är det kul att ha en ny säsong att bli inspirerad av, men vad är det med drakar och möss som byggs i alla säsongen i alla länder? =)

Drakar är fina 😁 men vi såg till att få ur oss suget att bygga en drake i första avsnittet. Haha

Musen kändes mest logiskt kring storyn vi kom på på extremt kort tid, klassiskt tema 😄

Just det, ni tog full poäng i den kategorin =) Tänkte faktiskt inte på det. Sen tycker jag att ert bygge borde vunnit redan från början men nu stod det ju duell i manus.

Gideon

Citat från: MarLar skrivet 22 augusti 2022 kl. 13:10Just det, ni tog full poäng i den kategorin =) Tänkte faktiskt inte på det. Sen tycker jag att ert bygge borde vunnit redan från början men nu stod det ju duell i manus.
Ja det var väldigt uppenbart att det var planerat så, anade nåt lurt när det var bedömning så tidigt i avsnittet ;)

Men tycker inte det var fel att vinnarna av "Diamantbiten!!!" var tvungna att bygga ett extra duellbygge, nu var det visserligen uppenbart att även det första bygget kunde ha förtjänat den i detta fall men om det varit väldigt jämnt så var en extra chans att visa sig värdig ett bra upplägg  ;D

Tycker överlag det var ett bra första avsnitt annars att man fick rätt fria händer i sitt 15-timmars "lär dig hitta i brick pit och lär dig bygga med din kompis som du kanske aldrig har byggt med förut"-bygge.

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 22 augusti 2022 kl. 18:07
Citat från: MarLar skrivet 22 augusti 2022 kl. 13:10Just det, ni tog full poäng i den kategorin =) Tänkte faktiskt inte på det. Sen tycker jag att ert bygge borde vunnit redan från början men nu stod det ju duell i manus.
Ja det var väldigt uppenbart att det var planerat så, anade nåt lurt när det var bedömning så tidigt i avsnittet ;)



Om man råkade läsa beskrivningen av avsnittet på tv4play så blev man inte heller så överraskad av duellen...

CopMike

Jag hade inte kollat något innan och såg färdigt avsnittet idag. Hög och jämn nivå och värdiga vinnare av diamantklossen :D !
Fråga - som 2x4-samlare så undrar jag vilken färg diamantbiten var ;) ?

Wolcker

Citat från: CopMike skrivet 23 augusti 2022 kl. 20:39Jag hade inte kollat något innan och såg färdigt avsnittet idag. Hög och jämn nivå och värdiga vinnare av diamantklossen :D !
Fråga - som 2x4-samlare så undrar jag vilken färg diamantbiten var ;) ?

det är en specieltryckt bit i diamantfärg.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Gideon

Citat från: Wolcker skrivet 23 augusti 2022 kl. 21:42det är en specieltryckt bit i diamantfärg.
Specialmålad bit med glittrigt nagellack? ;)

dalle

Vittinges legohjälte JennieLindell har förärats som sig bör en artikel i dagens UNT.jennie1.JPGjennie2.JPGjennie3.JPGjennie4.JPGjennie5.JPGjennie6.JPG     

MarLar

Mycket imponerad av de (flesta) hattar som producerades på ynka sex timmar. En annan hade väl hunnit komma fram till en eventuell ritning i det skedet =)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.