Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

100 kg Lego på Blocket

Startat av shiftaltcmd, 01 augusti 2010 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Tre mil från där jag befinner mig nu, synd att man inte har obefintligt med pengar :P Kul att han skriver att han vet legos värde, vilket han uppenbarligen inte vet då han säljer det som en klump istället för separat uppdelat i set. Eller att han säljer det öht, Lego är trots allt ovärderligt ;)

sweMezza

Lätt att få en uppfattning om vad det innehåller. De påsarna som är med på bild är toppade med basplattor. Skymtar lite minifigs från SW och HP.

100kg... Vad är ett rimligt bud om vi utgår från att det är "användbart" LEGO i fint skick?

Carl T

Ett par/några hundra kronor per kilo brukar väl begagnat lego i bulk kosta? Jag undrar hur gott skick det egentligen är i om det inte är sorterat - det tyder ju på att det alltid legat i en enda röra och grävts runt i tills varenda bit blivit matt av repor. (Lite som mitt gamla lego från när jag var liten och oförståndig, förutom att mitt dessutom hade förfärliga bitmärken.)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

sweMezza

Jag mailade säljaren igår runt 11 men har inte fått något svar. Bad om en uppskattning av fördelningen mellan de olika temana (City, HP, SW, m.m.) och om han kunde lista vilka set som borde finnas med bland alla 100 kg. Jag nämnde också att om det verkade intressant var vi flera intressenter som kunde gå ihop, det borde locka till ett svar. Jag har inte hört något än så länge.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.