Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

AndersI

Stickspår teabox:Jag ser att LDD renderar vackert (med blänk etc.) på din dator - vad har du för grafikkort?

Teabox

Citat från: AndersI skrivet 05 november 2010 kl. 14:01
Stickspår teabox:Jag ser att LDD renderar vackert (med blänk etc.) på din dator - vad har du för grafikkort?

XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3

Tack vare Komplett.se orderhistorik så kunde jag kolla upp det åt dig. Köpte det för 3 år sen så totalt glömt bort vad jag hade i burken :P

Tobbe Arnesson

Men för h-vete, det är ju hur enkelt som helst bara man tänker lite!

Batman Begins, för bövelen!  :D
Blogg: Robotkampen

Teabox

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 november 2010 kl. 14:21
Men för h-vete, det är ju hur enkelt som helst bara man tänker lite!

Batman Begins, för bövelen!  :D

Tyvärr inte. :P

Ska bli spännande och se om någon klara gissa den första dygnet. Om inte så kommer jag lägga upp lite ledtrådar åt er :)

Stigge72

Citat från: teabox skrivet 05 november 2010 kl. 13:55
Byggt en snabbt i LDD.

Vinjetten visar inte en specifik scen i filmen/boken, men vid ett tillfälle är mannen i fladdermus-land och vid ett annat ser han människor som ser ut som monster. Och väskan är en annan ledtråd.

Den förste jag kommer på som var på en massa konsiga ställen var Gulliver i Gullivers Resor... även om jag inte minns något fladdermusland just nu, så är ju resväskan passande...

mechamike

?

Teabox


Tobbe Arnesson

Citat från: teabox skrivet 05 november 2010 kl. 14:27Tyvärr inte. :P

Haha, det passade ju så bra:

1) Han ramlar ned i brunnen bland en massa fladdermöss, senare bygger han sin batcave där.

2) Via en hallucinogen ses människor som skrämmande monster.

3) Hallucinogenen bärs runt i en väska tillsammans med en "läskig" mask.
Blogg: Robotkampen



sweMezza

Väskan, skjortan, glasögonen och delvis frisyren räckte gott och väl för min del.

Ge mig en liten stund att komma på något bra, det var jobbigt nog inatt. Jag hinner inte förbereda något!

sweMezza

Okej. Den här kan vara knepig. Fundera inte för mycket utan gå på första intrycket. Ledtrådar ligger i form, färg och bildens vinkel (jag var tvungen att dubbelkolla reglerna, ledtrådar var okej i originalposten).

Lycka till ;)


Teabox

Citat från: teabox skrivet 05 november 2010 kl. 14:38
Citat från: mechamike skrivet 05 november 2010 kl. 14:36
Jag kom att tänka på Baron von Munchaussen..

Fel men nära :P

Samma regissör ifall det var någon som undrade vad kopplingen mellan filmerna var :) 

Stigge72

Citat från: sweMezza skrivet 05 november 2010 kl. 20:48
Okej. Den här kan vara knepig. Fundera inte för mycket utan gå på första intrycket. Ledtrådar ligger i form, färg och bildens vinkel (jag var tvungen att dubbelkolla reglerna, ledtrådar var okej i originalposten).

Lycka till ;)

Varulvskaninens förbannelse

Etzel

Jag tror jag vet vilken denna är, men jag har ingen bra idé på någon egen vig så jag avvaktar ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.