Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: bileam skrivet 13 juni 2013 kl. 07:03
Citat från: shutter skrivet 12 juni 2013 kl. 22:55
Nu kom jag på det...
100% bonde?
100% bonde är korrekt! Frank plöjer med sin häst Solveij. Din tur, Shutter!

Jag som älskar överhäng ;) Det var Solveij jag tog det på.

Nu är jag precis 52 mil från min LEGO-samling och hemresan börjar på lördag så det kan dröja lite innan det blir vinjett.

shutter



Eftersom det kan vara lite svårt att gissa exakt rätt film från början ger jag en ledtråd; Det är en aktuell film ;)

krakfot

man får väl slänga in en gissning på det mest uppenbara "Iron man 3"?

shutter

Citat från: krakfot skrivet 16 juni 2013 kl. 00:10
man får väl slänga in en gissning på det mest uppenbara "Iron man 3"?
Och det gör du alldeles rätt i...
Visst är det Iron Man 3.

(Och det är vad jag orkade bygga för vinjett efter att flyttat ett bohag mellan Haninge och Åsljunga i dag lördags. Oj var visst redan söndag)
Men jag är nöjd med minifiguren ;D , bonus från LEGO s@h för några veckor sedan.

krakfot

Här kommer så en ny vig... TV-serie sökes även om jag vet att det gjorts en film efter TV-serien...


krakfot

Var det svårt? då kommer här en ledtråd. Militären i förgrunden kommer till ett nu för tiden obebott slott, som han besökt många gånger förr, och minnenna börjar komma tillbaka... det är öppningsscenen i TV-serien (även i filmen med samma namn har jag för mig).

krakfot

Var den så svår, som sagt så är jag värdelös på att avgöra svårighetsgrad på viggar... Det är ju lite tråkigt om kunskapen om denna prisade serie gått förlorad. Det är ju som en helt annan värld som huvudpersonen trillar in i....

krakfot

Serien i fråga är ansedd vara en av världens bästa TV-serier, och slottet i fråga är mkt pampigare än i viggen med tinnar och torn. Huvudpersonerna Charles & Sebastian möts under sin studietid i Oxford på 20-talet.

AndersI


krakfot

självklart är det en förlorad värld, om ni inte sett se! :)

AndersI

Var för trött i går för att fundera ut något, hoppas kunna fixa det i kväll...

AndersI

Såja - sätt igång och gissa!

MicroByggare

Jag har aldrig sätt filmen Kill Bill men jag tror att min pappa har berättat om något som är gömt i en cello/bas Det kan vara helt fel men jag gissar på det
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

AndersI


krakfot

är det inte en bondfilm typ "the Living Daylights"?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.