Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

42Hz

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 september 2012 kl. 21:15
En serie där kemi spelar stor roll borde vara Breaking Bad :) har tyvärr bara sett klipp från serien så jag har ingen aning om det ens är i närheten  :-[ :)

Breaking Bad it is! Grattis! =)

En serie som jag missade när den gick på TV, efter att börjat titt på avsnitten i säsong ett efteråt var jag fast, grymt bra serie!

Hittar tyvärr ingen bild där de rengör tankarna.
//Harri

:::::::

Ah shit jag som har flera rullar på lager :(
Får försöka plocka nästa först.

Ras 74

Gillar din MOC 42Hz! Chrome delar är alltid trevligt!!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

42Hz

Citat från: Ras 74 skrivet 10 september 2012 kl. 08:33
Gillar din MOC 42Hz! Chrome delar är alltid trevligt!!

Tack! :)

Synd jag inte hade en chrome disc för locket. Såg att jag missade golvfärgen också.
//Harri

Roger Brickjet

#4294
Här kommer en ny! Precis när jag blev klar kom jag på att man aldrig fick se exakt denna detta ögonblick i denna scen. Bara före och efter, så det här hade min hjärna tydligen hittat på själv :)
Det borde varit mer orange än gult men det här var allt vi hade i huset.

Roger Brickjet

Funderade på om det blev lite svårt och kom på att detta avsnitt, det är en tv-serie det rör sig om, kanske inte ens visats i sverige!? Och då kanske jag måste nämna att det oftast inte står "Police" på ryggen utan något annat vanligt förekommande. Lite lättare nu kanske :)

Myko

Snyft, det är en jättebra serie, och det är jättebra byggt, men jag har inte ork och tid att bygga en ny vigg. :(

shutter


:::::::

Myko: Om du har rätt svar så tar jag gärna nästa bygge. Har ett par som ligger och väntar på att jag ska ha rätt nån gång :)

Myko

Det är ju helt klart Fringe! En i bärnsten nedfryst Spock och hans avsågade hand!

Om det är okej med alla så får Jerry min tur att presentera en vigg.

Roger Brickjet

Fringe är korrekt! Enda serien jag följer på riktigt! :)
Bara 13 avsnitt kvar nu. *snyft*

För min del går det bra att Jerry tar över.

shutter

Citat från: Myko skrivet 13 september 2012 kl. 20:23
Det är ju helt klart Fringe! En i bärnsten nedfryst Spock och hans avsågade hand!

Om det är okej med alla så får Jerry min tur att presentera en vigg.

Det har underkänts förr... ;)

AndersI

Jag tror reglerna är glasklara på den här punkten:

- om man svarar rätt men inte bygger får man en minuspoäng (vem räknar?)
- om man inte bygger får vem som helst ta över efter tre dygn.

Det som inte står något om i reglerna är överlåtelse av byggrätten/plikten, så där kan vi tillåta oss (=mig) att skapa en regel nu:

Byggrätt/plikt får överlåtas till någon annan, vem som helst utom närmast föregående byggare, under förutsättning att det annonseras skriftligt i tråden. Detta kan ske när som helst under de tre dygn man har på sig att bygga. Överlåtelse medför inte befrielse från den minuspoäng man får för att man gissade rätt men inte byggde (vem räknar?).

Ras 74

Har du lagt till den regeln i din första post med Anders?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

shiftaltcmd

Också inkludera hur poäng räknas i första posten?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.