Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: Roger Brickjet skrivet 01 augusti 2012 kl. 19:00
Jag tycker det liknar den där "Tuffa Viktor" eller vad han hette :)
Men det var väl bara en seriestrip.
Jag har iaf en bok full med Tuffa Viktor-serier, men jag minns inte om det var några som var längre än en sida, när jag tänker efter...
Men det var honom det skulle föreställa.

Din tur Brickjet!

AndersI

Jag citerar första posten:

Citat- Jag börjar med att publicera en vinjett som föreställer en scen ur en film, TV-serie, teaterpjäs, bok, serietidning etc. och ni ska komma underfund/gissa vad det är.

Det är alltså fullt tillåtet med serier, det är bara trådens rubrik som inte rymmer tillräckligt mycket text (eller jag som varit lat och inte skrivit dit det)...

Stigge72

Citat från: AndersI skrivet 01 augusti 2012 kl. 23:05
Jag citerar första posten:

Citat- Jag börjar med att publicera en vinjett som föreställer en scen ur en film, TV-serie, teaterpjäs, bok, serietidning etc. och ni ska komma underfund/gissa vad det är.

Det är alltså fullt tillåtet med serier, det är bara trådens rubrik som inte rymmer tillräckligt mycket text (eller jag som varit lat och inte skrivit dit det)...

Från början stod det "m.m." på slutet, men det försvann efter en diskussion om vad m.m. innefattade, om jag minns rätt.

Stigge72

Vill bara påminna om att det snart gått fyra dygn, så om någon känner sig manad...?

shutter

Jag har varit sugen på att gissa nu i fyra dygn så jag får väl publicera en snabbis då.
Jag söker ett aktuellt TV program i flera delar som sänds på flera kanaler. Du måste inte kunna grenen för att få rätt men ett plus om du kan.
Skynda nu att gissa medan jag borstar tänderna...

Roger Brickjet

Citat från: stigge72 skrivet 05 augusti 2012 kl. 17:38
Vill bara påminna om att det snart gått fyra dygn, så om någon känner sig manad...?
Oj, förlåt! Jag hade missat att jag hade rätt  :-[

AndersI


shutter


AndersI

Jag tycker Roger Brickjet ska ta nästa, det var ju han som gissade rätt på förra viggen men glömde bort att bygga. Tre färska dygn på dig, Roger  :D

Roger Brickjet

Citat från: AndersI skrivet 06 augusti 2012 kl. 08:59
Jag tycker Roger Brickjet ska ta nästa, det var ju han som gissade rätt på förra viggen men glömde bort att bygga. Tre färska dygn på dig, Roger  :D
Ok, tackar så mycket för det!! Ska se om jag inte ändå kan få till en liten extra twist på det som tack :)
Blir tidigast i morgon i så fall...om jag lyckas få till bilden på ett vettigt sätt...  :-X

Roger Brickjet

Phuh! Det gick såklart inte riktigt som väntat :)
Eftersom vi ändå skulle till LEGOLAND Billund tänkte jag att det kunde vara kul att bara använda bitar inhandlade där och dessutom ta en bild med bygget framför stora borgen så att det blev lite extra kul. Men väder och tyskar gjorde det hela mycket mera svårgenomfört än det var tänkt så det fick bli en bild rakt uppifrån istället...med en servett som bakgrund...
Utan vidare fördröjning, bifogar jag nu äntligen bilden!

bileam


Roger Brickjet

Citat från: bileam skrivet 09 augusti 2012 kl. 06:47
Monty Pythons "holy grail"? Eller kanske inte...
Jo, faktiskt, så enkelt var det! :)
Varsågod, din tur!

bileam

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 augusti 2012 kl. 08:54
Citat från: bileam skrivet 09 augusti 2012 kl. 06:47
Monty Pythons "holy grail"? Eller kanske inte...
Jo, faktiskt, så enkelt var det! :)
Varsågod, din tur!
Saknade kokosnötterna, så jag blev lite tveksam...  ;) "I fart in they general direction"
Ny vignett står i hyllan hemma, skall bara fotograferas och läggas ut. Kommer förhoppningsvis i kväll!

bileam

Här kommer nästa... Tror inte att den har varit med förut, men kan vara ganska enkel. Den är byggd efter min minnesbild, vilken visade sig inkorrekt på vissa punkter, dock tror jag att min variant fångar händelsen ganska bra.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.