Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Kanske en film med Steve Martin från 1983? Originaltiteln är The man with two brains, svenska titeln Dr Hfuhruhurrs dilemma. Men i den filmen har jag för mig att det är en hjärna i en ugn.

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 30 juni 2016 kl. 19:30
Kanske en film med Steve Martin från 1983? Originaltiteln är The man with two brains, svenska titeln Dr Hfuhruhurrs dilemma. Men i den filmen har jag för mig att det är en hjärna i en ugn.
Inte den heller.
Den här filmen är mycket nyare. Nämligen från 2014.

SvanteOlof

Jag har googlat till mig svaret. men jag har inte sett filmen så det är lite fusk. jag avvaktar en stund så får vi se om någon annan kanske har sett den. den verkar ju ganska bra. bra betyg och så.
ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72

Citat från: SvanteOlof skrivet 01 juli 2016 kl. 10:55
Jag har googlat till mig svaret. men jag har inte sett filmen så det är lite fusk. jag avvaktar en stund så får vi se om någon annan kanske har sett den. den verkar ju ganska bra. bra betyg och så.
Jag har inte sett alla jag har gissat på heller, men senast jag inte hade sett den så kände jag igen scenen iaf. ;)
Jag är inte säker på att jag sett alla som jag byggt ens en gång, men den här har jag sett. (Sambon har dessutom DVD:n. ;) )

andreaseldh

Citat från: SvanteOlof skrivet 01 juli 2016 kl. 10:55
Jag har googlat till mig svaret. men jag har inte sett filmen så det är lite fusk. jag avvaktar en stund så får vi se om någon annan kanske har sett den. den verkar ju ganska bra. bra betyg och så.

Jag tycker det har gått ganska många stunder nu.

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

Stigge72

Helt rätt. Din tur SvanteOlof.

Ledsen för dröjsmålet. Jag har en del trassel med internet just nu...

Det är en bra film, och den verkar vara ganska normal de första tjugo minuterna eller så... ;)

andreaseldh

Alla verkar ha tagit sommarlov, men jag kunde inte låta bli att bygga dessa Blockbuddies. Kan någon se vilka de är?

AndersI


Clarmo

Visst ser man det....men jag överlåter till någon annan att svara rätt, har inte tid att bygga någon vinjett för tillfället!

andreaseldh

Jag misstänkte att svaren skulle bli ungefär så...

Sockerbit

Äsch, jag gissar på Astrix och Obelix å den där lilla vita hunden!


Stigge72

Citat från: Sockerbit skrivet 24 juli 2016 kl. 23:01
Äsch, jag gissar på Astrix och Obelix å den där lilla vita hunden!
Bara för det, så måste jag inflika att "den där lilla vita hunden" heter Idefix.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.