Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Citat från: Kwagge skrivet 13 december 2010 kl. 20:03
TRU hade satt ner priser ytterligare på 7597 Toy Story tåget till 569kr...

I Malmö hittade jag detta..
Oj, bra pris!

Etzel

TRU i Uppsala hade fått in lite nyheter. Flera Atlantis och båda SW battlepacken + Bounty Hunter-skeppet. Jag köpte mig ett Atlantis-temple för 759:- vilket tydligen var ett "pang pris" enligt TRU. Det stod inget ordinarie pris så jag vet inte riktigt hur bra rabatt det var :P

Sirre

Citat från: Etzel skrivet 14 december 2010 kl. 13:39
TRU i Uppsala hade fått in lite nyheter. Flera Atlantis och båda SW battlepacken + Bounty Hunter-skeppet. Jag köpte mig ett Atlantis-temple för 759:- vilket tydligen var ett "pang pris" enligt TRU. Det stod inget ordinarie pris så jag vet inte riktigt hur bra rabatt det var :P

Tusan, och jag som tänkte spara resten av mina pengar till andras julklappar. Får bli julklappar till mig själv istället... ;)

mechamike

Jag var förbi Sagoland där hade man satt ner priset på nya Slave 1 till 829:- och man hade bunkrat upp med många..   (inga ny Sw set dock)
?

studbringer

Här i Borås rear dom ut ALLT lego... city, kingdoms, star wars etc. med 20%

Ha bara kolla snabbt på Slave 1 1000:- (800:- efter rabatten) och Battle of Endor 1000:- (800:- efter rabatten)

Battle packs 8083 & 8084 149:- (110:- efter rabatten)

Dom har bunkrat upp med mängder av set...  ;D

Pekblom

Citat från: studbringer skrivet 15 december 2010 kl. 21:03
Här i Borås rear dom ut ALLT lego... city, kingdoms, star wars etc. med 20%

Ha bara kolla snabbt på Slave 1 1000:- (800:- efter rabatten) och Battle of Endor 1000:- (800:- efter rabatten)

Battle packs 8083 & 8084 149:- (110:- efter rabatten)

Dom har bunkrat upp med mängder av set...  ;D

vilken butik?

studbringer

Butiken heter Eko och ligger i knalleland shoppingcentra (storknallen)

Du kanske känner igen dig i Borås ? eftersom jag är ny här har jag noll koll vart ni bor som skriver här så ursäktar mig

mordatre

Hade de något Prince of persia på EKO?  Jobbar i Borås så man har ju möjlighet att smyga in i knalleland.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

studbringer

Japp fullt med Prinsen oxå...  ;) sorry jag missade det i min post ovanför

Såg alla lådor men ingen koll på prislapparna, men 20% på allt gäller

mordatre

Synd bara att de inte fått in 2011 nyheterna. Blir knalleland i helgen då.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

studbringer

haha, ni e då verkligen ivirga på nya 2011 seten...  :o

dom vill eller måste väl bli av med alla 2010 set först å främst nu innan bokslutet...

kommer garanterat inte in nått före 1:a januari där iaf

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 15 december 2010 kl. 22:08
haha, ni e då verkligen ivirga på nya 2011 seten...  :o

dom vill eller måste väl bli av med alla 2010 set först å främst nu innan bokslutet...


Ja, hur smart är det egentligen att release de nya seten alla vill lägga vantarna på så här en dryg vecka innan jul - det måste ju hämma försäljningen av fjolåret produkter rejält. Marknadsföringsmässig härdsmälta?

Tobbe Arnesson

Jag tror:

De barn som gjort önskelistor har redan gjort dem utifrån 2010 års katalog.

Föräldrar och släktingar som handlar till barn har inte koll på releaserna utan tar bara något som ser coolt ut till ungefär tänkt prislapp.

Så jag tror inte 2010 blir osålt bara för att 2011 har börjat komma ut...

Förresten var 2010 på plats inför julhandeln 2009?
Blogg: Robotkampen

mordatre

Köpte 2010 års BP vid denna tiden förra året. Var inne i samma lokala leksaksaffär igår och frågade om de får in legonyheterna snart.  Tanten bara snäste av mig med -" Sådant kommer ju först i Januari någon gång!"    >:(

Rätt kass affär ändå. De har några set från 2008 och äldre som de vägrar sätta lägre pris på än S@H riktpris.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Ras 74

Sådana kan man undanhålla sig från att handla av.
Vad heter butiken, och var ligger den?
Kommer du ihåg några av de gamla seten de hade kvar? SW något?

Kan nog vara fler här som är intresserade av lite äldre set.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.