Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: isola skrivet 04 maj 2012 kl. 11:39
Citat från: marpe skrivet 04 maj 2012 kl. 09:36
Citat från: isola skrivet 02 maj 2012 kl. 11:36
Nu måste jag tydligen skriva 10inlägg så jag kan posta i köp och sälj.
Saknar nämligen lite bitar för att färdigställa allt.  :-\
Kanske värt att kolla utbudet i de svenska Bricklinkbutikerna? Portot blir ju det samma och med lite tur får du rätt på allt från samma butik.

Jag har varit inne på Bricklink många gånger och kikat.
Men jag drar mig så för att handla, man är väl alltid lite feg i början inför nya saker.
Nåja istället för att göra något halvdant tror jag bestämt att jag vill justera vissa saker innan jag bygger färdigt på riktigt.

Kan avslöja att det skall bli en fungerande w16 motor med 1vevaxel.
(Har sett flera olika byggmetoder men de har oftast 2 eller fler vevaxlar)  :P

Jag var  feg ochså till en början, men till slut föll jag till föga, och det ångrar jag inte, bricklink är jätte bra att handla från, man ser hela tiden vad som händer med ordern, och enkelt att komunicera med säljarna, jag har valt att nu till en början, ca 25 ordrar, att bara handla från svenska butiker, vilket har funkat mycket bra, och som har sagts hänger en del av dom här.
Det kommer vara betydligt enklare att få tag i bitarna via bricklink, än köp/sälj tråden här vill jag låva, trotts att swebrickarna lär ligga på åtskilliga miljoner bitar, är det på nått märkligt vis inte så enkelt att bli vid några...vi liksom håller om våra små klossar... ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Woodpicker

Fick lite tips av Tobbe A igår så det vart genast att bygga om drivning och styrningen på Unimogen. Nu var den stark med en hyfsad fart :) Bara börja bygga vidare på Pf-styrda ventiler/switchar till Pneumatiken!!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Jag tror du blandat ihop mig, vi pratade förvisso om kompressorn men inget om drivning/styrning. :)
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 maj 2012 kl. 07:16
Jag tror du blandat ihop mig, vi pratade förvisso om kompressorn men inget om drivning/styrning. :)

Nu blir jag förvirrad! Skulle inte du skicka en YT-länk  på how to PF Unimog, typ??
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Tobbe Arnesson

Nej men jag tyckte mig överhöra att Record pratade med dig om det, han har IR-konverterat sin unimog. Själv har jag inte ens öppnat påsarna med delar...
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Det här är jag förresten.  ;) Vi presenterade oss inte för varandra, men jag tyckte du kallade mig Tobbe och jag är van att "alla känner apan".  8)
Blogg: Robotkampen

Woodpicker

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 07 maj 2012 kl. 08:09
Det här är jag förresten.  ;) Vi presenterade oss inte för varandra, men jag tyckte du kallade mig Tobbe och jag är van att "alla känner apan".  8)

Jaja, Tobbe med skägget var rätt iaf, fick för mig att vi prata om Unimogen.
Blir lite förvirrande med Ett Nickname, ett riktigt namn, och ett ansikte.
Som om jag inte var förvirrad och tankspridd innan...  :P
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Skafte

Sen kan man ha smeknamn också, och smeknamn på sitt nick...

Tobbe Arnesson

Record på bild här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=3291.msg57258#msg57258

Vi kanske ska fortsätta "vem var vem" i den tråden istället, nu när Skafte la sig i leken.  :P
Blogg: Robotkampen

42Hz

Kunde inte hålla mig, började på 10175 Star Wars Vader's TIE Advanced Starfighter igår kväll, kommer nog ta nån timme till, man skulle köpt två... ;)
//Harri

Record

Det är jag som är Record, om ni undrar. ::)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Stigge72

Har byggt ihop en "Cool lego avengers figur" ()

Tobbe Arnesson

Citat från: 42Hz skrivet 07 maj 2012 kl. 15:43man skulle köpt två... ;)

Jag hade köpt allihop och sålt om jag hade haft råd.

Citat från: Record skrivet 07 maj 2012 kl. 16:47
Det är jag som är Record, om ni undrar. ::)

Äresant? :D
Blogg: Robotkampen

Wineyard

Idag byggde jag Supercar - superroligt och superkomplicerat. Har tidigare bara byggt tre teknikset: , och som inte varit så utmanande. Nästa steg är att försöka göra en fjärrstyrd bil :)

mordatre

Byggde ihop Wolverine Chopper ikväll.  Blev positivt överraskad av modellen som var riktigt häftig när man väl byggt den. Tillräckligt stadig för att kunna lekas med också och riktigt bra snurr på rotorbladen tack vare deras tyngd. Kommer dock plockas isär då modellen innehåller massa fina bitar (dark red m.m.). Äldste pojken lade beslag på Deadpool direkt så honom får jag Bricklinka när priserna går neråt.  ;)
Helt klart köpvärt set även om man inte hittar det för halva priset.

Byggde även ihop Captain America´s Avenging cycle. Tyckte motorcykelchassit verkade som en ny gjutform?  Captain America figuren (som yngste pojken lade beslag på  >:( ) var riktigt snygg. Resten av setet var dock lite meningslöst. Gillar Alienfigurerna litegrann men vet inte ännu vad jag ska ha dem till och deras farkost och kanon var som ett dåligt partspack. Utan Captain America-figuren hade detta setet varit helt osäljbart.    Tycker det är tråkigt att de inte kan ha fler figurer som StarWarspacken. Det minsta Batmansetet var ju också lite snålt med innehållet.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.