Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67


AndersI

En studie i en egendomlig trappuppgång här i etuna. Får se om det verkligen blir ett bygge också - tål att fundera lite på...

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Citat från: swestar skrivet 19 september 2021 kl. 23:39
WIP...
Börjar närma sig, lite smågrejer bara.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

WIP
Fortsätter med Ma.K SAFS...
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

#4085
Citat från: swestar skrivet 27 september 2021 kl. 23:13
WIP
Fortsätter med Ma.K SAFS...
Petat lite på SAFSen, även provat lite trädbygge...
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Kwagge

Fam Kwagge tittar på gårdagens LM, då passar jag på att bygga lite..

Dagens bygge blev en välkänd skylt..


Hannamalia

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:40
Citat från: crowwlime_ skrivet 16 september 2021 kl. 18:33
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.



Tack snälla! Det var svårt för mig som gillar realistiska byggen. Sitter och stirrar på nära håll och tycker att det ser dåligt ut men det gäller väl att zooma ut och se helheten.

Ja, det var klokt. Just så är det nog att det gäller att titta lite på avstånd faktiskt.

Hannamalia

Citat från: ColA skrivet 16 september 2021 kl. 18:26
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

För att vara din första tycker jag att du lyckats riktigt bra!

Ja, ser jättebra ut. Har byggt några gubbar (och min första var inte så där bra) och håller med om att det är svårt. Jag har testat på en massa olika sätt och mycket "trial and error". Svårt också att få dem stabila. Har börjat hitta lite teknik/princip men beror också lite på hur stora de ska vara. Men jättekul att bygga tycker jag!  :)

Bokeslundsparken

Citat från: Hannamalia skrivet 05 oktober 2021 kl. 13:00
Citat från: ColA skrivet 16 september 2021 kl. 18:26
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 16 september 2021 kl. 18:23
Idag har jag utmanat mig själv och gjort mitt första försök på en bitbyggd figur. Svårt var det och fult blev det men det håll till godo.

För att vara din första tycker jag att du lyckats riktigt bra!

Ja, ser jättebra ut. Har byggt några gubbar (och min första var inte så där bra) och håller med om att det är svårt. Jag har testat på en massa olika sätt och mycket "trial and error". Svårt också att få dem stabila. Har börjat hitta lite teknik/princip men beror också lite på hur stora de ska vara. Men jättekul att bygga tycker jag!  :)

Tack så mycket! Gillar dina gubbar och kände för att göra ett försök. Ganska kul men tror nog det dröjer innan nästa.

o0ger

Jag ska också försöka mig på något M.aktober-liknande bygge. Jag gör det på mitt sätt så får vi se vad folk tycker :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Det går så långsamt för mig att bygga nu. Men en början på ett staket blev det iallafall.

o0ger

Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2021 kl. 22:50
Jag ska också försöka mig på något M.aktober-liknande bygge. Jag gör det på mitt sätt så får vi se vad folk tycker :)
Efter att ha konsulterat experterna på Discord har jag kommit fram till att min hjärna är för präglad av Manga och Anime för att kunna uppskatta estetiken i Ma.K. "Din pose har för mycket action", "du kan inte ha med en katana i bygget", "vapnet är för stort" osv.

Jag bygger alltså en actionladdad scen med en minifigur i en slags robotrustning som inte hör hemma i Ma.K ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 07 oktober 2021 kl. 10:07
Citat från: o0ger skrivet 05 oktober 2021 kl. 22:50
Jag ska också försöka mig på något M.aktober-liknande bygge. Jag gör det på mitt sätt så får vi se vad folk tycker :)
Efter att ha konsulterat experterna på Discord har jag kommit fram till att min hjärna är för präglad av Manga och Anime för att kunna uppskatta estetiken i Ma.K. "Din pose har för mycket action", "du kan inte ha med en katana i bygget", "vapnet är för stort" osv.

Jag bygger alltså en actionladdad scen med en minifigur i en slags robotrustning som inte hör hemma i Ma.K ;)
Tror byggena är mer "war of the worlds", Bioshock och Half-life... Men finns det tydliga regler eller präglas de av de aktiva?

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.