Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Inga bitar ser ut att skadas, så helt illegalt är det nog inte. Men opraktiskt om mocen ska flyttas... Bananklomonstret ser skoj ut - byt bara ut riddaren mot en Chima-gorilla... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

swestar

#2251
Citat från: Illuwatar skrivet 11 mars 2014 kl. 18:42
Inga bitar ser ut att skadas, så helt illegalt är det nog inte. Men opraktiskt om mocen ska flyttas... Bananklomonstret ser skoj ut - byt bara ut riddaren mot en Chima-gorilla... :)
Apa vill ha banan!!!  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Har efter ett par rivningar fått till en rätt bra kontorsdel på min futuristiska polisstation, men bara två våningar, skulle egentligen vara 3, men jag har nästan slut på Trans-Light Blue glasväggar....

Men å andra sidan så har jag ännu inte byggt min gångbro över till garagedelen.

Inspirationen kommer från alla robotpoliser som följer med i LEGO Movie kombinerat med TV-serien Almost Human. Imorgon ska jag ge mig på garagedelen, sen kanske jag törs posta mer bilder :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

swestar

WIP
Tornbyggnad till (CB Micropolis).  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Illuwatar

Nytt husbygge på g:



Tröttnade lite på Technic-byggandet, så jag ville göra något annat. Och mitt bygge i Dark Medium Flesh är på "hold" tills mer 1x2 bricks köps in...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Eigenbrötler

Citat från: Illuwatar skrivet 12 mars 2014 kl. 18:48
Nytt husbygge på g:


Tröttnade lite på Technic-byggandet, så jag ville göra något annat. Och mitt bygge i Dark Medium Flesh är på "hold" tills mer 1x2 bricks köps in...


Stiligt!
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

swestar

Citat från: Eigenbrötler skrivet 12 mars 2014 kl. 19:30
Citat från: Illuwatar skrivet 12 mars 2014 kl. 18:48
Nytt husbygge på g:


Tröttnade lite på Technic-byggandet, så jag ville göra något annat. Och mitt bygge i Dark Medium Flesh är på "hold" tills mer 1x2 bricks köps in...


Stiligt!
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

humlan

Har moddat svävarbilen från genom att ta bort de där utfällbara vapnen, samt gjort den så att två minifigs kan sitta i bredd.

Samt petat i detaljer på min polisstation.

För övrigt är huset där i posten ovanför fantastiskt!  ;D
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Illuwatar

Citat från: humlan skrivet 12 mars 2014 kl. 23:28
För övrigt är huset där i posten ovanför fantastiskt!  ;D

Man tackar för de glada kommentarerna :)  Jobbade vidare igår på huset, vilket bland annat resulterade i BL-beställningar på tiles i Dark Red. Taket ska ha denna färg (mitt lilla lager tog snabbt slut...). Inspirationen till detta bygge kommer från husen i närheten av min arbetsplats, närmare bestämt Slakthusområdet i Globen-området. Planen är att göra huset på 2 x 2 multiverse-plattor (delbart på mitten för enklare transport), men redan "halva" huset (det bilden visar) fungerar i en utställning om det placeras rätt. Byggnadens användning - industri eller saluhall - har jag dock inte avgjort än även om det lutar åt det sistnämnda. Och så kan jag nämna att moduverse-standarden gör MOCs som denna mycket enklare att flytta jämfört med vanliga basplattor. Det går att ta tag i kanterna utan att det hela viker sig...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Härjulv

Gjorde klar en MOC baserad på en verklig händelse, när jag inte hade stängt dörren till legorummet ordentligt. Som tur var lyckades byborna besegra monstret i tid. MOC:en visar när de firar dess död

Tie Fighter


swestar

Citat från: swestar skrivet 07 mars 2014 kl. 15:54
WIP: Ett litet fantasy diorama bygge sitter jag med just nu.  :)
Fick lite dark red bitar idag så golvet blev klart. Väntar på 2st svarta 92233 så jag kan bygga ett huvud till på monstret. Lite tan, dark red och light bluish gray "ostbitar" på golvet så blir nog detta bra  ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

pehter aka ibbe

Fixade färdigt två hinder till Trial-träffen.
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

swestar

Köpte "Bygg med Legoboken : roliga idéer att bygga vidare på" för någon vecka sedan. Klossa ihop en riddare ur boken nu på kvällskvisten.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

sjerdna

En moduverse platta.
Undra om man törs flytta över ett hus och ta med och visa på tågträffen...

#Andreas

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.