Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Här ramlar jag in med ett sista minuten bygge.



Anders67

Bara timmar kvar och jag har haft lite pm växling med några byggare om deras bidrag.
Tunguska jag backar på mitt uttalande då jag inser att tävlingsreglerna i första posten inte har varit tydliga, gäller även övriga som fått ett pm kan ignorera detta.

Inser att jag måste lägga mer tid på att ha tydliga regler i fortsättningen.

MEN

Vilken otrolig tävlig vi har, så många fina byggen, så snart börjar nästa steg!

...och nästa tävling blir ju AFOL vs AFOL så missa inte den.

Sollan

#92
Så många fina och roliga bidrag!

Så här i elfte timman kommer mitt bidrag:

Deku tree

Jag ville försöka bygga en så rund stam som möjligt, Jag var inne på att använda nät jag också, men det blev en massa 60470 och 48336 som stomme.



Gröna legolöv har ju tre nyanser så jag ville försöka "måla" skuggor för att försöka illustrera att solen skiner snett från höger i bilden. När jag kommit en bit kom dottern och sa -Åh, gör du ett Deku Tree? så det fick det bli.



Jag väntade på att solen skulle sluta lysa direkt in i köket där jag brukar fota, men så tänkte jag att varför inte göra en bild där solen skiner in för att se om det går att förstärka solljuset jag ville få till på legot. Det var spännande att se hur olika trädet blev beroende på hur jag vinklade kameran.



En närbild på stammen och det som får illustrera Link

Skafte

#93
Här kommer mitt bidrag. Någon som känner igen sig?



Det råkade bli större än minifigskala, så det fick bli folktomt.



Jag ville gå all in med nya sexstjälkbiten 19119 redan innan bulken kom för att se exakt hur användbar den var. Det här blev på gränsen för vad tyngdlagen tillåter med den här tekniken.



Kronan består bara av tre olika bitar.

Referensbild  :)

erik1107

#94
Här kommer mitt bidrag.
Har haft alldeles för lite tid och är inte van att tänka i foto. Insåg när jag var klar och skulle fota att färgerna och grenarna smälter ihop alldeles för mycket. Borde ha haft en tydlig mörkgrön och enkel grund och ljusare grenar och positionerade grenar för fotovinkel...jaja man lär sig till nästa gång :)

Edit: minskade bildstorleken lite till

Svartkrut

#95
Här kommer mitt bidrag. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men med tanke på att jag började bygga strax efter 18 ikväll så är det väl okej. Fanns inte direkt tid för några funderingar eller justeringar. Såhär i efterhand så hade det ju varit aningen smartare att bygga något mindre, men självklart var jag tvungen att bygga XXL... Några snabba mobilbilder utan vettigt ljus var allt jag kunde åstadkomma just nu. Minutrarna tickar iväg snabbt nu...






Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Svartkrut skrivet 03 juni 2016 kl. 23:53
Här kommer mitt bidrag. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men med tanke på att jag började bygga strax efter 18 ikväll så är det väl okej. Fanns inte direkt tid för några funderingar eller justeringar. Såhär i efterhand så hade det ju varit aningen smartare att bygga något mindre, men självklart var jag tvungen att bygga XXL... Några snabba mobilbilder utan vettigt ljus var allt jag kunde åstadkomma just nu. Minutrarna tickar iväg snabbt nu...

Stammen blev riktigt bra. Den ser väldigt gammal ut med sina veck.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Peter S

Citat från: Skafte skrivet 03 juni 2016 kl. 21:33
Här kommer mitt bidrag. Någon som känner igen sig?

Självklart Kungsan!

Skafte


Anders67

Tävlingen går nu in i nästa fas. Jag ska sammanställa alla bidrag och skapa en omröstningstråd och hoppas ha klart denna imorgon.Därefter håller omröstningen på till den lördagen den 18e juni då även jury- och utlottningsvinnarna fastställs.

Anders67


Magnus den store

Citat från: Anders67 skrivet 03 juni 2016 kl. 20:26
Tunguska jag backar på mitt uttalande då jag inser att tävlingsreglerna i första posten inte har varit tydliga, gäller även övriga som fått ett pm kan ignorera detta.

Hur ligger det till med bidrag 20? Diskvalificerat eller ej?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

drdoddo

Utgår från att man inte röstar på sitt eget bidrag.

Lordflintstone

Citat från: drdoddo skrivet 04 juni 2016 kl. 22:41
Utgår från att man inte röstar på sitt eget bidrag.
+1  på den
Om man inte tar detta på blodigt allvar, för då hindrar det väl ingen egentligen.
Eller om man har gjort topp tre måste man kunna rösta på sig själv. ;)
Jag menar det är några som givet är topp tre

Anders67

Citat från: Magnus den store skrivet 04 juni 2016 kl. 22:20
Citat från: Anders67 skrivet 03 juni 2016 kl. 20:26
Tunguska jag backar på mitt uttalande då jag inser att tävlingsreglerna i första posten inte har varit tydliga, gäller även övriga som fått ett pm kan ignorera detta.

Hur ligger det till med bidrag 20? Diskvalificerat eller ej?

Ej Diskvalificerat - och jag har bett Tunguska att lägga tillbaka originalbilden.
OBS! Jag har inte bett honom markera bilden på det sätt som gjorts, det har han gjort själv.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.