Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Butiker med utgånget Lego på lager

Startat av mossarp, 14 oktober 2015 kl. 20:09

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

Vet inte om nån liknande tråd finns så jag postar i VIP delen för jag känner att detta är något som borde vara mellan medlemmar.

Tänkte att ibland när man är ute i leksaksaffärer mm ser man gamla Legoset vilka man nödvändigtvis inte behöver vara intresserad av själv för man kanske redan har setet.
Däremot kan det ju finnas nån Swebrickare som letar med ljus och lykta och kanske tvingas köpa till överpris på Tradera/Blocket/eBay t ex.
Tänkte att det skulle vara bra med en tråd där vi kan dela information om butiker som har Lego som inte produceras längre på lager.
T ex har jag en lokal handlare Harry Potter och POTC på lager senast jag var där.
Även en del utgånget SW och City.
Jag är inte själv intresserad men andra Swebrickare kan ju vara det som jag kan tipsa.

Funderat på idén sedan jag själv ringt land och rike runt sökandes efter Monster Fighters lego som kidsen (skyller jag på i alla fall  ;) ) blev intresserade av ett år för sent.

Är detta en bra idé för en tråd eller är jag ute och cyklar?

Då kör vi.
Jag lägger bara till när vi vet åtminstone set nummer samt butik.
Jag lägger inte till liknande detta: ...jag såg ett LOTR set på Lekia i Lillstad....




SET / VAR / PRIS / ANVÄNDARE

Lades till 151015:                                             
/ LEKIA i Farsta Centrum  / saknas / Huvudfoting

Lades till 151015:
/ LEKIA Gislaved / 599:- / mossarp
/ LEKIA Gislaved / 999:- / mossarp  (Finns 2 st)

Lades till 151015:
/ Smålänningen Bredaryd / 699:- / mossarp (jag tror de har ett flertal på lager)
/ Smålänningen Bredaryd / 249:- / mossarp
/ Smålänningen Bredaryd / 249:- / mossarp
/ Smålänningen Bredaryd / 175:- / mossarp

Lades till 151102:
/ Arvids bokhandel Anderstorp / 389:- / mossarp

Lades till 151111:
/ Lekia Väla Helsingborg / saknas /Surf Green

Lades till 151113:
/ Beginners Borås / 349:- / mossarp
/ Beginners Borås / 599:- / mossarp
/ Beginners Borås / 749:- / mossarp
/ Beginners Borås / 1199:- / mossarp
/ Beginners Borås / 749:- / mossarp
/ Beginners Borås / 799:- / mossarp
/ Beginners Borås / 399:- / mossarp

Lades till 160502:
/ Lekia Södertälje / 1199:- / raarghh
/ Leklust Södertälje / 1199:- / raarghh
/ Leklust Södertälje / 1199:- / raarghh
/ Leklust Södertälje / 1299:- / raarghh
/ Coop Forum Södertälje / 299:- / raarghh
/ Coop Forum Södertälje / saknas / raarghh
/ Coop Forum Södertälje / saknas / raarghh



Edit: Har börjat lägga till datum när tipset kom in.

jennie

Bra idé. Framförallt när jag är intresserad av harry potter som du skrev fanns i din butik. Har du möjlighet får du gärna skicka nr och pris till mig i pm.

stej123

#2
Citat från: mossarp skrivet 14 oktober 2015 kl. 20:09
Vet inte om nån liknande tråd finns så jag postar i VIP delen för jag känner att detta är något som borde vara mellan medlemmar.

Tänkte att ibland när man är ute i leksaksaffärer mm ser man gamla Legoset vilka man nödvändigtvis inte behöver vara intresserad av själv för man kanske redan har setet.
Däremot kan det ju finnas nån Swebrickare som letar med ljus och lykta och kanske tvingas köpa till överpris på Tradera/Blocket/eBay t ex.
Tänkte att det skulle vara bra med en tråd där vi kan dela information om butiker som har Lego som inte produceras längre på lager.
T ex har jag en lokal handlare Harry Potter och POTC på lager senast jag var där.
Även en del utgånget SW och City.
Jag är inte själv intresserad men andra Swebrickare kan ju vara det som jag kan tipsa.

Funderat på idén sedan jag själv ringt land och rike runt sökandes efter Monster Fighters lego som kidsen (skyller jag på i alla fall  ;) ) blev intresserade av ett år för sent.

Är detta en bra idé för en tråd eller är jag ute och cyklar?

Även jag är intresserad av Harry Potter.

Min lokala legobutik hade kvar några av dom små Moster Fighters-seten tror jag, vad är du intresserad av?

shiftaltcmd

Quidditch-setet vore kul att ha.

Håller med, försöker när jag kan leta efter butiker som inte hör till de stora kedjorna, då de kan ha nåt gammalt, udda, ovanligt ...

mossarp

Jo många gånger kanske inte priset är super på småbutiker men de brukar i alla fall köra rekat pris och det är ju mer än ok tycker jag när ett set inte finns att köpa mer.
Sen ibland när man frågar så kan man få svar typ "ja...vi har nån gammal låda stående på lagret med gamla lego so vi inte lyckats sälja..." och för den normala Legoköparen är ju oftast gamla set inte intressanta.

Skall reka lokala butiken i helgen.

stej123: Har hittat det mesta men är väl lite intresserad av alla set.
Gör inget att ha dubletter ibland.  :D
Är ingen brådska men du får gärna kolla vilka set som finns och vad de kostar nästa gång du är inne i butiken.

ByggareDan

Webhallen brukar ju rea ut sina överblivna/utgångna set, men då hemsidan inte är logisk alla ggr så är det inte så lätt att hitta alla ggr.
Om man kollar alla Legoset så är det inte säkert att det finns med, utan det ligger under gamla/rea/kampanj eller liknande.
Köpte själv Mixels serie2 (oranga) häromdagen, fanns några kvar

Iden med att kunna tipsa o kanske köpa ut åt någon annan är ju bra.

/ByggareDan

o0ger

Lajbansson.se har några gamla Atlantis och Prince of Persia. De har några gamla spel också. Tyvärr är de ganska dyra. Säg till om nån vill köpa nåt, så kan jag gå dit eftersom deras lagershop ligger i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Dark_Link

Citat från: mossarp skrivet 14 oktober 2015 kl. 20:09
Funderat på idén sedan jag själv ringt land och rike runt sökandes efter Monster Fighters lego som kidsen (skyller jag på i alla fall  ;) ) blev intresserade av ett år för sent.


Monster Fighters tror jag finns några hos mina lokala, ska kika noggrannare nästa gång jag är där.
CITY är alltid intressant för in del. ;)

mossarp

#8
Hur skall vi lägga upp tråden på rätt sätt så att den blir överskådlig?
Jag kan ju kolla till den och flytta all info med butik och set och tipsare till min förstapost allteftersom medlemmar tipsar i tråden.
(Då även om man har tips att nåt är sålt och inte finns längre)

Frågan är bara i de fall lite mer eftertraktade set kommer till kännedom vem som har första tjing?
Vi Swebrickare har väl sån sammanhållning att den som postar först i tråden att han/hon vill ha ett set låter tipsaren också få första tjing antar jag.
Ett undantag är väl dock att om någon som vill köpa ett set fysiskt tar sig till nån butik och köper setet skall oxå kunna göra det med gott samvete.
Det är för ovanstående tankegångar jag känner att denna tråd borde hållas i VIP delen.
Annars är väl tråden översållad med folk som köper upp set hit och dit bara för att vilja tjäna en hacka på att sälja vidare.

Jag vill helst att tråden är en hjälp för dem som kanske letar efter ett visst set och de flesta Swebrickare är väl som jag att så fort jag ser nån Legohylla så måste jag kolla in den...  ;D



Woohoo! Pukor och trumpeter....jag såg just att det var min 100:e post.  :o

darthmortar

Citat från: mossarp skrivet 14 oktober 2015 kl. 20:09
Vet inte om nån liknande tråd finns så jag postar i VIP delen för jag känner att detta är något som borde vara mellan medlemmar.

Tänkte att ibland när man är ute i leksaksaffärer mm ser man gamla Legoset vilka man nödvändigtvis inte behöver vara intresserad av själv för man kanske redan har setet.
Däremot kan det ju finnas nån Swebrickare som letar med ljus och lykta och kanske tvingas köpa till överpris på Tradera/Blocket/eBay t ex.
Tänkte att det skulle vara bra med en tråd där vi kan dela information om butiker som har Lego som inte produceras längre på lager.
T ex har jag en lokal handlare Harry Potter och POTC på lager senast jag var där.
Även en del utgånget SW och City.
Jag är inte själv intresserad men andra Swebrickare kan ju vara det som jag kan tipsa.

Funderat på idén sedan jag själv ringt land och rike runt sökandes efter Monster Fighters lego som kidsen (skyller jag på i alla fall  ;) ) blev intresserade av ett år för sent.

Är detta en bra idé för en tråd eller är jag ute och cyklar?

Vad betyder POTC?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

mechamike

Pirates Of The Carrabiean? (Med reservation för stavningen)
?

BeardedNerd

Pirates of the Caribbean. Om det mot förmodan finns kvar något skepp där skulle jag vara intresserad, eller kanske sjöjungfrubukten.

Jag såg det första Ninjago-templet i Strömsund. I Östersund är det numera rätt dåligt om gamla set, jag tror att LotR-skeppet som reades ut av Lekia för några veckor sedan var det enda anmärkningsvärda.

Huvudfoting

79018 på LEKIA i Farsta Centrum för en vecka sedan. Oklart om den finns kvar idag - men om någon har vägarna förbi passa på att kolla ;)

Sollan

Citat från: o0ger skrivet 14 oktober 2015 kl. 21:28
Lajbansson.se har några gamla Atlantis och Prince of Persia. De har några gamla spel också. Tyvärr är de ganska dyra. Säg till om nån vill köpa nåt, så kan jag gå dit eftersom deras lagershop ligger i Västerås.

Har de city of Atlantis?

mordatre

Beginners i borås hade potc för inte så länge sedan. De rear nästan aldrig så seten blir ståendes till fullpris. Skene bokhandel har fortfarande V19 torrent på hyllan.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.