Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

skilnad i pris på lego store

Startat av keknu67, 01 maj 2018 kl. 21:43

Föregående ämne - Nästa ämne

keknu67

Hej
ska till split i nästa vecka är det någon som vet om det är andra priser eller alla lego store har samma pris?

andli

Jag tror någon sa att tex butikerna i NY har olika pris....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

shiftaltcmd

Verkar inte finnas någon officiell Lego store i Kroatien, så då är det ju upp till varje butik.
https://www.lego.com/sv-se/stores/stores

Moms och valuta spelar in och en del annat. Så priserna varierar något mellan olika euro-länder också. Brukar inte vara några dramatiska skillnader.


shiftaltcmd

Det märker du om de tar VIP-kort eller har samma erbjudanden.
Split verkar vara certified store exakt vad skillnaden är mot LEGO store får nån annan svara på.

Dark_Link

Citat från: keknu67 skrivet 01 maj 2018 kl. 23:50
jag hittade detta är det inte en officiell lego store ?

https://www.google.se/search?source=hp&ei=ZuDoWtDyKoOrsgHnhb-gCw&q=lego+store+split&oq=lego+store+split&gs_l=psy-ab.3..0i203k1j0i22i30k1l3.2318.12120.0.12601.20.17.2.0.0.0.247.1308.15j0j1.17.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.19.1394.6..0j35i39k1j0i131k1j0i13k1.66.KzrldvPjIgM

Citat från: LEGO®
There are many areas that have LEGO® Certified Stores. These stores are owned and operated by an authorized partner that has an agreement with the LEGO Group. They only sell LEGO® products and they even have access to exclusives, which are only available through LEGO® Stores! Please keep in mind that the LEGO® VIP Program, LEGO® gift cards and LEGO® promotions aren't valid at LEGO® Certified Stores.
Citat från: LEGO®
You'll find LEGO® Certified Stores in the countries below:
...
Croatia
...

keknu67

ok då är jag med men måste ju in köpa något en resa utan något lego med hem är förlorad resa :=)
tack alla för bra svar..

//kenneth

robinnilsson403

Citat från: andli skrivet 01 maj 2018 kl. 22:32
Jag tror någon sa att tex butikerna i NY har olika pris....

Stämmer. Det är olika skattesatser. Butiken i Queens är lite billigare än de på Manhattan, men utbudet är ganska identiskt. Ska man räkna på restider så kan man lika gärna shoppa på Manhattan om man inte har andra ärenden österut.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

andli

Citat från: robinnilsson403 skrivet 02 maj 2018 kl. 05:10
Citat från: andli skrivet 01 maj 2018 kl. 22:32
Jag tror någon sa att tex butikerna i NY har olika pris....

Stämmer. Det är olika skattesatser. Butiken i Queens är lite billigare än de på Manhattan, men utbudet är ganska identiskt. Ska man räkna på restider så kan man lika gärna shoppa på Manhattan om man inte har andra ärenden österut.
Men grundpriset är samma?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Citat från: keknu67 skrivet 02 maj 2018 kl. 00:14
ok då är jag med men måste ju in köpa något en resa utan något lego med hem är förlorad resa :=)
tack alla för bra svar..

//kenneth
Jag har varit i Finland och Ukraina utan att handla något alls. Försök att sansa dig och köp inte (och framför allt släpa inte) på sådant som finns billigare hemma.

robinnilsson403

Citat från: andli skrivet 02 maj 2018 kl. 08:03
Citat från: robinnilsson403 skrivet 02 maj 2018 kl. 05:10
Citat från: andli skrivet 01 maj 2018 kl. 22:32
Jag tror någon sa att tex butikerna i NY har olika pris....

Stämmer. Det är olika skattesatser. Butiken i Queens är lite billigare än de på Manhattan, men utbudet är ganska identiskt. Ska man räkna på restider så kan man lika gärna shoppa på Manhattan om man inte har andra ärenden österut.
Men grundpriset är samma?

Någorlunda. Minns inte exakt.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.