Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggbeskrivningar - Nya och under arbete (wip)

Startat av Anders67, 12 november 2013 kl. 18:43

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Citat från: Peter skrivet 03 januari 2014 kl. 07:18
En fundering, är det bara jag som har svartvit laserskrivare? Jag lägger hellre pengar på legobitar än på färgutskrifter. Jag saknar att det står vid varje steg vilken färg aktuella bitar har. Annars är det bättre att ha liggande format på sidorna så de passar bättre den bärbara datorn som får stå på byggbordet.
Annars fantastiskt bra byggbeskrivningar.

Sitt med datorn bredvid dig

Anders67

Citat från: Peter skrivet 03 januari 2014 kl. 07:18
En fundering, är det bara jag som har svartvit laserskrivare? Jag lägger hellre pengar på legobitar än på färgutskrifter. Jag saknar att det står vid varje steg vilken färg aktuella bitar har. Annars är det bättre att ha liggande format på sidorna så de passar bättre den bärbara datorn som får stå på byggbordet.
Annars fantastiskt bra byggbeskrivningar.

Jag förstår, men jag kommer inte byta format, stående A4 funkar bra! Själv har jag en iPad och det funkar riktigt bra som ersättning till utskrivet och där surfar och läser jag för det mesta i stående format. Tycker man en iPad är för dyr så kan man klara sig på en billig Androidplatta!

Peter

Citat från: tellblom skrivet 03 januari 2014 kl. 07:29
Citat från: Peter skrivet 03 januari 2014 kl. 07:18
En fundering, är det bara jag som har svartvit laserskrivare? Jag lägger hellre pengar på legobitar än på färgutskrifter. Jag saknar att det står vid varje steg vilken färg aktuella bitar har. Annars är det bättre att ha liggande format på sidorna så de passar bättre den bärbara datorn som får stå på byggbordet.
Annars fantastiskt bra byggbeskrivningar.

Sitt med datorn bredvid dig

Ett klokt svar, det är alltså för svårt att skriva färgangivelse förstår jag av ditt mycket genomtänkta svar.

Anders67

Angående färgangivelser, håller med att det ibland kan vara svårt, till och med legos egna kan vara svåra, t.ex är det svart mörkgrått eller mörkbrunt? Det är lite ont om utrymme med färgangivelser, i partslistan är de ju färgsorterade, det är ju en hjälp på vägen!
Ska se om jag hittar ett sätt som kan bli bättre, tillsvidare så är det lego standard så långt det är möjligt!

Peter

Tack Anders67.
Jag håller på att just nu avvika från mitt normala byggande och bygger en technic-sak, med 400+ sidor pdf. Datorn har hållit på att åka i golvet flera gånger mha barnen. :-)

Istället för Ipad eller Andriod funderar jag dock på en Tabletkiosk Sahara, det borde ju fungera att läsa bygganvisningar med också, fast det behövs nog stor kardborreinfastning på undersidan mot bordet för att undvika golvfall.

Men som jag skrev, så är det fantastiskt bra bygganvisningar. Det var bara funderingar från min sida.

lingonfil


Anders67


Anders67

@lingonfil
I denna tråd så kan länkar sluta fungera, moduverse instruktionerna finns att ladda hem i en eget (låst) forums topic.
Det gäller samtliga förslag som är klara och har en egen sida.

Anders67

Ny byggbeskrivning som gjordes till Eurobricks event i våras design av Copmike.
Vi tackar Copmike för att vilja dela med sig av sin design och modell!



Ni kan hitta byggbeskrivningen här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=7362.msg132211#msg132211

Anders67

#24
Draft/Förslag på instruktioner till container för Apokalyptiskt CB (CB signum)
Tack Odidoma för bilder via SMS och LDDfil

131 bitar

Anders67

Ny version av Swebrick Moduverse vägmodul - denna är bit optimerad samt är inte SNOTad och har inte vägbrunnar (för att bli billigare/enklare) - vill man SNOTa / modda så går det utmärkt att göra med den äldre instruktionen.

andreaseldh

Vad menar du med "inte SNOTad" när vägbanan faktiskt ligger ner på sidan?

Anders67

Citat från: andreaseldh skrivet 01 januari 2015 kl. 16:49
Vad menar du med "inte SNOTad" när vägbanan faktiskt ligger ner på sidan?
ja du har rätt vägbanan är ju SNOTad men denna variant är inte "fast" snotad som den förra utan "flyter" i det hål som är mellan trottoarerna.

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Anders67

Kompletterande byggbeskrivningar för "Skogsplattan".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.