Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

ByggareDan

#1515
Kollade igenom Pixmania, var ju bra priser på ganska många set.

Är det en bra eller mindre bra butik?
Har aldrig handlat där (men har tänkt tanken).
Men den uppfattningen jag fått (inte bara härifrån) är att så länge allt funkar så är det som vilket ställe som helst, men om det krånglar så är det tydligen riktigt illa.
Skulle vara bra (?) att höra om någon haft problem och vad som blev slutresultatet för att kanske undvika dom, och välja nån bättre/mer serviceminded butik även om det kostar några kronor mer.
Skicka gärna ett PM eller svar med dina erfarenheter av Pixmania såväl bra som dåliga.

/ByggareDan

Gideon

Jag beställde ett rejält lass från Pixmania igår, men med faktura så att man inte ligger ute med en massa pengar om det blir strul.

vips


Har beställt därifrån tidigare utan problem, däremot har de styckat upp frakten i en massa separata lådor, utan extra kostnad men lite otympligt att hämta på posten. Beställde lite häromdagen (mot faktura), tyvärr innan de sänkte priserna...  :(

/magnus


Gideon

Hehe jag hoppas nästan att de delar upp min leverans i flera kollin ;)

Gray

Har inte beställt från Pixmania förut men Kingdoms Joust för 760 kr (855 med frakt) var oemotståndligt då jag väntat närmare ett år på att hitta den till ett vettigt pris. Synd bara att man inte har mer pengar att göra av med så här innan jul, priserna på "prestige"-setten var ju grymt bra. Får hoppas att dom gör något sådant dyk i priserna även efter jul.

Gideon

Citat från: Gray skrivet 06 december 2012 kl. 13:53
Kingdoms Joust för 760 kr (855 med frakt) var oemotståndligt
Kan bara helhjärtat hålla med ;)

Vibora

Pixmania har diskuterats en hel del på minhembio.com där många har haft stora problem. Några exempel: http://lmgtfy.com/?q=pixmania+site%3Aminhembio.com


ByggareDan

Största problemet med Pixmania när man läser runt verkar ju vara vid fel/returer men är ju ändå skillnad på vad som kan gå sönder i elektronik och med lego.

Sen verkar leveranstiden vara lite si och så, vilket inte är så kul och hålla på och vänta..
Verkar ju köra bra priser imellanåt lite som Amazon väldigt upp och ner, hänger på att man beställer vid rätt tillfälle.

Blir nog en chans/prov beställning senare med nåt inte allt för dyrt.

Såg i Rustareklamen att dom hade carssetet Mack's team truck för 299:- för er med fetisch för röda små bilar  :o

/ByggareDan

vips

Citat från: ByggareDan skrivet 06 december 2012 kl. 22:54
Sen verkar leveranstiden vara lite si och så, vilket inte är så kul och hålla på och vänta..
Verkar ju köra bra priser imellanåt lite som Amazon väldigt upp och ner, hänger på att man beställer vid rätt tillfälle.

Priserna verkar åka jojo, gäller att ha lite flax. Ser nu att jag fått kollinummer i mailen sent igår, beställde måndag så det är ganska snabbt ändå. Men det är ett kolli per artikel och en faktura per kolli... :)

/magnus

Gideon

Citat från: Gideon skrivet 06 december 2012 kl. 13:18
Hehe jag hoppas nästan att de delar upp min leverans i flera kollin ;)
Ångrar uttalandet, de har mailat en faktura per objekt. Alltså bl a 4 olika fakturor för 4 st 48x48 baseplates. Att de orkar...

ByggareDan

Citat från: Gideon skrivet 07 december 2012 kl. 15:46
Citat från: Gideon skrivet 06 december 2012 kl. 13:18
Hehe jag hoppas nästan att de delar upp min leverans i flera kollin ;)
Ångrar uttalandet, de har mailat en faktura per objekt. Alltså bl a 4 olika fakturor för 4 st 48x48 baseplates. Att de orkar...

Så med lite tur  :o får du fyra paket att hämta på tre olika dagar  ;D

/ByggareDan

Gideon

Citat från: ByggareDan skrivet 07 december 2012 kl. 19:45
Så med lite tur  :o får du fyra paket att hämta på tre olika dagar  ;D
Eller 16 paket eftersom det var 16 fakturor :P

42Hz

#1528
Första LEGO-köpet på ett bra tag, fick rabattkod från CDON till lekmer.se som inte fungerade men hittade denna (4cLHf9LY23)som ger 100:- rabatt på köp över 600:-

Blev en LEGO Technics helikopter för 649:- :)
//Harri

vips

Citat från: ByggareDan skrivet 06 december 2012 kl. 22:54
Största problemet med Pixmania när man läser runt verkar ju vara vid fel/returer men är ju ändå skillnad på vad som kan gå sönder i elektronik och med lego.

Lite av ett sidospår, men likväl intressant, är att Pixmania äga av Dixons, vilka även äger Elgiganten. Dessutom vill jag minnas att de även kontrollerar webhallen, tror tom det är genom Pixmania det ägs... :)

/magnus

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.