Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

43st olika set reas ut på LEGO Store idag, och det är mer (både i rabatt och antal) än från Black Friday-reklamen. Kanske sista chansen på ? Retiring Soon samt 30% rabatt...

Gurra

1349:- för Destinys Bounty på bland annat webhallen. Tyckte det var ett bra pris.

crowwlime_


Glumsfield


BeardedNerd

Lekia i Östersund har 25% på Lego ända fram till jul! Jag var där igår på Black Friday och fastnade inte för något, men de har både Temple of Airjitzu (sista chansen?), Assembly Square och Brick Bank.


BeardedNerd

Argh. TRU har onekligen haft bra standardpriser på sistone. Men nu såg jag att det var 25% rea i helgen och de har ju trots allt en del exklusivt. Tror ni inte att de har återställt priserna först? 25% blir ca 5% på deras ordinarie lägre priser.

Ska nog ändå kika förbi. Om deras onödigt dyra A-Wing inte har korrigerats i butiken kanske det kan bli acceptabelt.

BeardedNerd

#5211
Men fasen. Köpte Detective's Office och 75881 eftersom båda hade ordinarie pris på hyllorna. Tror ni inte att de slog in höjda priser ändå? Märkte det inte förrän jag var på väg hem... Suck.

Jag skrev en blogg om det här: http://www.beardednerd.se/toys-r-us-bedragliga-rea/

Det är inte bara ett utan flera sätt de luras med priserna.

andreaseldh

Citat från: BeardedNerd skrivet 02 december 2017 kl. 12:15
Jag skrev en blogg om det här: http://www.beardednerd.se/toys-r-us-bedragliga-rea/

Hemska typer!

Dom påstår sig förresten ha prismatchning i sina reklamfilmer. Här om dagen var jag på jakt efter mörkgrå klossar, men de var slut på Pick a brick på MoS. Så jag gick till Toys Я Us för att se om de hade till ett överkomligt pris. Setet fanns, men aningen för dyrt som parts-pack. Webhallens pris var däremot överkomligt, men det var slutsålt i de flesta butiker. Jag orkade inte testa prismatchningen den gången, tvivlade på att det skulle lyckas och efter att ha läst bloggen tror jag ännu mindre på det.

andli

Jag var inne på TrU och köpte en BOOST, ca 1200 kr blev det för den..
Nästan sugen på att köpa två bara för att man bara får med en sensor och en motor...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Lews

BR kör 25% rea på sitt Lego den här helgen (2-3 dec) förutom på redan nedsatta set.

BeardedNerd

BR har tyvärr precis samma upplägg som TRU. Jag har inte kikat närmare eftersom de inte finns här, men jag såg att de också har höjt priserna till standardnivå först.

BeardedNerd

Jag var tillbaka på butiken och fick priset rättat, så det löste sig till slut. Fick också ett extra Bricktober-set på köpet. Jag undrar dock hur många fler priser som inte var fixade som folk betalade för mycket för...

ColA

Citat från: andreaseldh skrivet 02 december 2017 kl. 17:54
Citat från: BeardedNerd skrivet 02 december 2017 kl. 12:15
Jag skrev en blogg om det här: http://www.beardednerd.se/toys-r-us-bedragliga-rea/

Hemska typer!

Dom påstår sig förresten ha prismatchning i sina reklamfilmer. Här om dagen var jag på jakt efter mörkgrå klossar, men de var slut på Pick a brick på MoS. Så jag gick till Toys Я Us för att se om de hade till ett överkomligt pris. Setet fanns, men aningen för dyrt som parts-pack. Webhallens pris var däremot överkomligt, men det var slutsålt i de flesta butiker. Jag orkade inte testa prismatchningen den gången, tvivlade på att det skulle lyckas och efter att ha läst bloggen tror jag ännu mindre på det.

Prismatchningen fungerar toppen, har utnyttjat det massor både i kungens kurva och länna (som dock har ett rätt trist sortiment än så länge). Så länge du visar en .se sida med lägre pris så får man det priset. Sambon skäms varje gång jag står med 3-4 olika sidor upp och ska visa :)

Silence101

Ica Maxi  i Kristianstad rear alla kalendrar för 100 kr. Även SW
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

o0ger

Leklust har följande set till bra priser just nu:

- 449 kr
- 199 kr
- 399 kr
- 499 kr
- 299 kr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.