Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Citat från: Lordflintstone skrivet 18 oktober 2016 kl. 12:59
Alla vet, men måste uttrycka min förvåning över hur billiga Webbhallen är. Ingen idé att jaga 25 procent på BR så länge Webbhallen har dessa priser.

Nej, jag håller med, men däremot ska man hålla koll på Lekia, många har drives med 20-25% på större set. Jag har köpt både modulhus, UCS-set och dyrare technic set till riktigt bra priser på olika Lekia-butiker. Nu senast igår kunde man köpa technic - Porschen för 2719 på Lekia, det är nästan 800 kr billigare än Webhallen.

Lordflintstone

Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 09:44
Citat från: Lordflintstone skrivet 18 oktober 2016 kl. 12:59
Alla vet, men måste uttrycka min förvåning över hur billiga Webbhallen är. Ingen idé att jaga 25 procent på BR så länge Webbhallen har dessa priser.

Nej, jag håller med, men däremot ska man hålla koll på Lekia, många har drives med 20-25% på större set. Jag har köpt både modulhus, UCS-set och dyrare technic set till riktigt bra priser på olika Lekia-butiker. Nu senast igår kunde man köpa technic - Porschen för 2719 på Lekia, det är nästan 800 kr billigare än Webhallen.
Men lekia finns väl inte i Stockholm området?

Peter S

Citat från: Lordflintstone skrivet 19 oktober 2016 kl. 10:06
Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 09:44
Citat från: Lordflintstone skrivet 18 oktober 2016 kl. 12:59
Alla vet, men måste uttrycka min förvåning över hur billiga Webbhallen är. Ingen idé att jaga 25 procent på BR så länge Webbhallen har dessa priser.

Nej, jag håller med, men däremot ska man hålla koll på Lekia, många har drives med 20-25% på större set. Jag har köpt både modulhus, UCS-set och dyrare technic set till riktigt bra priser på olika Lekia-butiker. Nu senast igår kunde man köpa technic - Porschen för 2719 på Lekia, det är nästan 800 kr billigare än Webhallen.
Men lekia finns väl inte i Stockholm området?
Jodå, men de jag besöker (Solna C och Sundbyberg) har nästan aldrig några rabatter. Det verkar vara lika stora individuella skillnader där som mellan olika COOP eller Åhléns.


andreaseldh

Citat från: Magnusengstrom skrivet 16 oktober 2016 kl. 17:34
Citat från: Kwagge skrivet 16 oktober 2016 kl. 17:19
Citat från: andreaseldh skrivet 16 oktober 2016 kl. 15:54
Själv köpte jag en något mindre ask på Ica idag:



Så tipset på prisvärt Lego var det på ?

Han kanske var lite trött och skulle posta i den andra tråden?

Ja, precis så. Men nu har jag vaknat och ser hur tokigt det blev!

BeO

Jag hittade Classic Space ficklampor för 50kr/st på TRU i Malmö.

byStfn

Citat från: Lordflintstone skrivet 19 oktober 2016 kl. 10:06
Men lekia finns väl inte i Stockholm området?

Ute i Arninge centrum finns ett Lekia med stora set på hyllorna, medan mitt lokala i Åkersberga inte har något utöver det vanliga (förutom gamla askar från lagret ibland). Täby får ibland in Simpsonshus och Vinterset.

BeO

Citat från: byStfn skrivet 19 oktober 2016 kl. 16:33
Citat från: Lordflintstone skrivet 19 oktober 2016 kl. 10:06
Men lekia finns väl inte i Stockholm området?

Ute i Arninge centrum finns ett Lekia med stora set på hyllorna, medan mitt lokala i Åkersberga inte har något utöver det vanliga (förutom gamla askar från lagret ibland). Täby får ibland in Simpsonshus och Vinterset.

Om jag har förstått saken rätt har de olika Lekiabutikerna olika klassificering hos Lego, troligtvis delvis baserat på storleken på deras Legoavdelning. Lekia i centrala Lund ligger på en hög klassificering (tror dom nämnde guldnivå), Lekia vid Nova i Lund låg lägre men dom har nyligen utökat sin lokal för att gå upp i samma nivå så dom ska väl också få in lite fler exklusiva set.
Misstänker dock att ingen av de båda ligger på Lego store nivå.

skitkid

Lekia i centrala Lund har ALLTID 20% på ALLA set över 1000kr. Enligt personalen iallafall. Jag har tjatat på dem att de ska ta in modulhus, vilket inte hörsammats än.

Lekia på Mobilia har nästan aldrig rea, utom på hyllvärmare i små kvantiteter.

Men alla småset köper man ju billigast på WH.

Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 11:34
Flera Lekia i Skåne har konstant 20% på alla set över 600kr.
/skitkid

BeO

Citat från: skitkid skrivet 19 oktober 2016 kl. 20:32
Lekia i centrala Lund har ALLTID 20% på ALLA set över 1000kr. Enligt personalen iallafall. Jag har tjatat på dem att de ska ta in modulhus, vilket inte hörsammats än.

Lekia på Mobilia har nästan aldrig rea, utom på hyllvärmare i små kvantiteter.

Men alla småset köper man ju billigast på WH.

Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 11:34
Flera Lekia i Skåne har konstant 20% på alla set över 600kr.

Lekia Mobilia/Nova har så länge jag handlat där haft 20% på allt över 600kr, hoppas dom inte ändrar det nu när dom byggt ut. Man önskar dom kunde ta dit Porschen... vet att dom har ett gäng ex i centrum, och ibland flyttar dom ut set till Mobilia/Novabutiken. Lyckades dock få tag på Ghostbusters HQ där.

Lekia centrum kör väl 15% på set över 800kr(? kan vara 600), om det inte ändrats senaste två veckorna. Intressant om dom ändrat till 20% på dyrare set, det var det inte senast jag var där inne. Porschen t ex kostade strax över 2700kr. Håller med dig om att dom borde ta in modulhus :)

Det lönar sig alltid att Prisjakta set. Jag har ofta köpt från Heaven4Kids, Pinkorblue, Skavileka mfl då dom ofta är billigast på enskilda set. Brukar även bli fraktfritt över en viss nivå.


skitkid

Citat från: BeO skrivet 19 oktober 2016 kl. 21:11
Citat från: skitkid skrivet 19 oktober 2016 kl. 20:32
Lekia i centrala Lund har ALLTID 20% på ALLA set över 1000kr. Enligt personalen iallafall. Jag har tjatat på dem att de ska ta in modulhus, vilket inte hörsammats än.

Lekia på Mobilia har nästan aldrig rea, utom på hyllvärmare i små kvantiteter.

Men alla småset köper man ju billigast på WH.

Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 11:34
Flera Lekia i Skåne har konstant 20% på alla set över 600kr.

Lekia Mobilia/Nova har så länge jag handlat där haft 20% på allt över 600kr, hoppas dom inte ändrar det nu när dom byggt ut. Man önskar dom kunde ta dit Porschen... vet att dom har ett gäng ex i centrum, och ibland flyttar dom ut set till Mobilia/Novabutiken. Lyckades dock få tag på Ghostbusters HQ där.

Lekia centrum kör väl 15% på set över 800kr(? kan vara 600), om det inte ändrats senaste två veckorna. Intressant om dom ändrat till 20% på dyrare set, det var det inte senast jag var där inne. Porschen t ex kostade strax över 2700kr. Håller med dig om att dom borde ta in modulhus :)

Det lönar sig alltid att Prisjakta set. Jag har ofta köpt från Heaven4Kids, Pinkorblue, Skavileka mfl då dom ofta är billigast på enskilda set. Brukar även bli fraktfritt över en viss nivå.



Du kan ha rätt i 15%. Mitt minne kan svika.
/skitkid

Dark_Link

Toys r US som öppnar i Jönköping idag har 30% på LEGO (ej dimemsions) på lördag.

Ashman

Citat från: skitkid skrivet 19 oktober 2016 kl. 20:32
Lekia i centrala Lund har ALLTID 20% på ALLA set över 1000kr. Enligt personalen iallafall. Jag har tjatat på dem att de ska ta in modulhus, vilket inte hörsammats än.

Lekia på Mobilia har nästan aldrig rea, utom på hyllvärmare i små kvantiteter.

Men alla småset köper man ju billigast på WH.

Citat från: Ashman skrivet 19 oktober 2016 kl. 11:34
Flera Lekia i Skåne har konstant 20% på alla set över 600kr.

Lekia i centrum har ofta 20% på allt över 800 eller om det är 700kr, men inte alltid. På Mobilia har de i stort sett alltid den rabatten på stora set men som du säger rätt trist utbud. DOCK,  jag har köpt både Detectives office och UCS Tie fighter på Mobilia med 20% rabatt.

Manne

Webhallen ska ha 15% på väla o mobilia. Innevarande lager , gäller fred-söndag denna helg

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Maxi har 25% på lego för medlemmar med Ica kort.

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.