Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mossarp

Tänkte bara nämna att (Brickset) - Ninjago - Anfallsskepp kostar 189:- på Gekås.

dalle

Den nya stora BR butiken på Drottninggatan i Stockholm har 25 % på allt Lego from i morgon då de öppnar till söndag.
Kanske inget jätte kap men legoavdelningen ser stor ut .

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 25 maj 2016 kl. 08:28
Den nya stora BR butiken på Drottninggatan i Stockholm har 25 % på allt Lego from i morgon då de öppnar till söndag.
Kanske inget jätte kap men legoavdelningen ser stor ut .

Synd! Hoppades på en 40% som TrU barkaby. Men med lite tur har det stora set frame, då kan det vara intressant

Boathill

De har ju Detectives Office för 1699 på hemsidan, finns det med 25% = 1 275 så är det ju väldigt intressant. Men de kanske brukar ha andra priser i butikerna jämfört med hemsidan?

o0ger

De brukar höja priserna på stora set när det är rea. Eller så tar de bort dem från hyllorna och säger att de är "slut".
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Boathill

Hade egentligen tänkt att åka till MOS idag och köpa men försöker ta mig in till BR imorgon först för att kolla läget, även om jag säkert blir besviken! :)

ByggareDan

Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2016 kl. 14:03
De brukar höja priserna på stora set när det är rea. Eller så tar de bort dem från hyllorna och säger att de är "slut".

På BR när det låg i Gallerian tog dom bort dom stora seten vid rea (var order uppifrån) men om man frågade (dvs rätt person) så plockade dom fram det/dom set man ville ha och man fick det på reapriset.

/ByggareDan

Boathill

Citat från: ByggareDan skrivet 25 maj 2016 kl. 14:10
Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2016 kl. 14:03
De brukar höja priserna på stora set när det är rea. Eller så tar de bort dem från hyllorna och säger att de är "slut".

På BR när det låg i Gallerian tog dom bort dom stora seten vid rea (var order uppifrån) men om man frågade (dvs rätt person) så plockade dom fram det/dom set man ville ha och man fick det på reapriset.

/ByggareDan

Stort tack för tipset Dan! Tror du de kör samma priser som på webben? Gör jag ett försök imorgon :)

pareriksson

Citat från: Boathill skrivet 25 maj 2016 kl. 14:06
Hade egentligen tänkt att åka till MOS idag och köpa men försöker ta mig in till BR imorgon först för att kolla läget, även om jag säkert blir besviken! :)
Jag tror att både Palace Cinema och Parisian Restaurant har utgått både ur TRUs och BRs sortiment sedan årsskiftet.

Boathill

Citat från: pareriksson skrivet 25 maj 2016 kl. 15:36
Citat från: Boathill skrivet 25 maj 2016 kl. 14:06
Hade egentligen tänkt att åka till MOS idag och köpa men försöker ta mig in till BR imorgon först för att kolla läget, även om jag säkert blir besviken! :)
Jag tror att både Palace Cinema och Parisian Restaurant har utgått både ur TRUs och BRs sortiment sedan årsskiftet.

Aha, ja det står ju faktiskt att inga butiker har den i lager, levtid 4-7 dagar så då lär man väl kunna glömma 25% på den :(

Gunnar

#4600
Vill meddela att COOP Kållered kär 25% rea på i stort set hela Lego sortimentet.
Gäller fram till på Söndag minst, kanske längre.

Skafte

BR säljer Ninja DB X för 449 (ord 899). Många bra bitar, och de sju gubbarna kan man nog få i snitt 50kr/st för på kommande utställningar...

Länk

dalle

Citat från: ByggareDan skrivet 25 maj 2016 kl. 14:10
Citat från: o0ger skrivet 25 maj 2016 kl. 14:03
De brukar höja priserna på stora set när det är rea. Eller så tar de bort dem från hyllorna och säger att de är "slut".

På BR när det låg i Gallerian tog dom bort dom stora seten vid rea (var order uppifrån) men om man frågade (dvs rätt person) så plockade dom fram det/dom set man ville ha och man fick det på reapriset.

/ByggareDan

Tittade in som hastigast på BR Drottninggatan och såg inga stora exlusiva set. De stora seten var bara stora katalogset. Det är i alla fall välfyllt på hyllorna.
Om ni ska gå dit ta med ett litet barn så får den BR-drängen i lego utav en person i en gigantisk BR-kostym.

BeO

Jag var på Ica Maxi i Löddeköpinge för en stund sedan och såg att dom har 25% på en del set. Dessa hittade jag:

374,25kr
599,25kr
524,25kr
861,75kr
449,75kr
599,25kr
974,25kr
74,25kr
74,25kr
224,25kr
261,75kr
186,25kr
374,25kr
134,25kr
126,75kr
224,25kr
29,92kr
29,92kr

Och Lekia Lund (Gunnesbo) hade för 3039kr men jag tog sista paketet :)

Surf Green

Ville bara tipsa om att Leklust i Helsingborg har drivor med Star Wars-böckerna: Yoda Jedimästaren, Den Mörka Sidan och Bildlexikon för 49:- st!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.