Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ashman

Citat från: Manne skrivet 17 april 2016 kl. 10:30
Citat från: MartinAberg skrivet 17 april 2016 kl. 10:26
Vad säger prislappen på Ferrarin?

Zoomade lite på originalbilden..  Ferrarin 849kr , ghost 3249 alt 3299..

Med vänlig hälsning, Manne

Ghostbuster HQ var 3229 tror jag, och Ninjago 1890.

Clarmo

#4547
Ö&B i Skänninge säljer ut lite småsets ganska billigt.
microfighter X-Wing 50 kr
microfighter millenium Falcon 50kr
Lego city racerbil 40 kr
????? Chima Cragger (tror jag det var) figur 40kr
Sen fans det något litet friends set för 40-50kr
Samt någon easybuild kartong för 80kr

Jag kan ha missat något, gick bara förbi som hastigast under lunchen, de finns nere i outlet delen av Ö&B

viknas

Hej! Kanske fel tråd att fråga om detta, men prövar i alla fall.

Någon som vet hur priserna och utbudet ser ut hos den nuvarande leksaksbutiken på Freeport Kungsbacka? Tror den heter Filip och Filippa. Från början när Freeport öppnade var det ju en renodlad Lego Outlet butik och jag spenderade många timmar där i min yngre tonår och köpte bla. de två UCS-set jag äger där för riktigt bra priser. Efter det blev "Toy Shop" vart det lite sämre, men fortfarande enormt bra Lego-utbud, frågan är hur det ser ut idag efter ytterligare ett ägarbyte? Vore toppen om någonn hade något humm så man vet om det är värt ett besök nästa gång man hälsar på föräldrarna.

Tack på förhand.

malmen

Citat från: viknas skrivet 18 april 2016 kl. 19:48
Hej! Kanske fel tråd att fråga om detta, men prövar i alla fall.

Någon som vet hur priserna och utbudet ser ut hos den nuvarande leksaksbutiken på Freeport Kungsbacka? Tror den heter Filip och Filippa. Från början när Freeport öppnade var det ju en renodlad Lego Outlet butik och jag spenderade många timmar där i min yngre tonår och köpte bla. de två UCS-set jag äger där för riktigt bra priser. Efter det blev "Toy Shop" vart det lite sämre, men fortfarande enormt bra Lego-utbud, frågan är hur det ser ut idag efter ytterligare ett ägarbyte? Vore toppen om någonn hade något humm så man vet om det är värt ett besök nästa gång man hälsar på föräldrarna.

Tack på förhand.
Nu har jag inte varit där på länge, och jag har inte handlat så mycket mer än ett gäng påsar CMF, men priserna är inte överdrivet rabatterade precis, lite sådär lagom. (Om jag minns rätt var CMF-påsarna 5kr billigare)
Utbudet varierar, ibland är det välfyllt i hyllorna och ibland mer urplockat. Men de hade i alla fall en ganska stor yta så potential till att ha många set finns.

FredrikLarsson

Rea i Halmstad, Citygross
Några set av Lego princesses, ninjago och lego movie cloud cuccu land (köpte en sån), mm. Halva priset ca mot ordinarie.

Ozp

Citat från: malmen skrivet 18 april 2016 kl. 22:36
Citat från: viknas skrivet 18 april 2016 kl. 19:48
Hej! Kanske fel tråd att fråga om detta, men prövar i alla fall.

Någon som vet hur priserna och utbudet ser ut hos den nuvarande leksaksbutiken på Freeport Kungsbacka? Tror den heter Filip och Filippa. Från början när Freeport öppnade var det ju en renodlad Lego Outlet butik och jag spenderade många timmar där i min yngre tonår och köpte bla. de två UCS-set jag äger där för riktigt bra priser. Efter det blev "Toy Shop" vart det lite sämre, men fortfarande enormt bra Lego-utbud, frågan är hur det ser ut idag efter ytterligare ett ägarbyte? Vore toppen om någonn hade något humm så man vet om det är värt ett besök nästa gång man hälsar på föräldrarna.

Tack på förhand.
Nu har jag inte varit där på länge, och jag har inte handlat så mycket mer än ett gäng påsar CMF, men priserna är inte överdrivet rabatterade precis, lite sådär lagom. (Om jag minns rätt var CMF-påsarna 5kr billigare)
Utbudet varierar, ibland är det välfyllt i hyllorna och ibland mer urplockat. Men de hade i alla fall en ganska stor yta så potential till att ha många set finns.

Var där för två veckor sedan. De hade ganska mycket lego. Lite exklusiva. Priserna var lite billigare än ordinarie. Gekås var dock billigare.

Clarmo

Citat från: Ozp skrivet 19 april 2016 kl. 08:32
Citat från: malmen skrivet 18 april 2016 kl. 22:36
Citat från: viknas skrivet 18 april 2016 kl. 19:48
Hej! Kanske fel tråd att fråga om detta, men prövar i alla fall.

Någon som vet hur priserna och utbudet ser ut hos den nuvarande leksaksbutiken på Freeport Kungsbacka? Tror den heter Filip och Filippa. Från början när Freeport öppnade var det ju en renodlad Lego Outlet butik och jag spenderade många timmar där i min yngre tonår och köpte bla. de två UCS-set jag äger där för riktigt bra priser. Efter det blev "Toy Shop" vart det lite sämre, men fortfarande enormt bra Lego-utbud, frågan är hur det ser ut idag efter ytterligare ett ägarbyte? Vore toppen om någonn hade något humm så man vet om det är värt ett besök nästa gång man hälsar på föräldrarna.

Tack på förhand.
Nu har jag inte varit där på länge, och jag har inte handlat så mycket mer än ett gäng påsar CMF, men priserna är inte överdrivet rabatterade precis, lite sådär lagom. (Om jag minns rätt var CMF-påsarna 5kr billigare)
Utbudet varierar, ibland är det välfyllt i hyllorna och ibland mer urplockat. Men de hade i alla fall en ganska stor yta så potential till att ha många set finns.

Var där för två veckor sedan. De hade ganska mycket lego. Lite exklusiva. Priserna var lite billigare än ordinarie. Gekås var dock billigare.

Är det inte så att Gekås är bland dom billigaste ställena i svea rike gällande Lego?? Det är min minimala erfarenhet i alla fall.

krabban100

Leklust har 41121 "äventyrslägrets forsränning" för 199 kr samt 60108 "brandbekämpningsenheten" för 179 kr fram till 14 maj enligt senaste reklambladet.

robinnilsson403

Den lokala leksaksbutiken (Yes Vi Leker i Töcksfors, Värmland) köpte in lite för många Heartlake hotel och polisstationer till jul. Denna helgen reas de ut till 500kr/st. Okänt antal kvar. Synd att man har köpstopp, men regler är ju till för att brytas. ;-)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

dalle

Det ska visst öppnas en BR vid Globen i Stockholm. De ska ha 25 % på allt i helgen, borde även gälla lego.

byStfn

Citat från: robinnilsson403 skrivet 22 april 2016 kl. 09:14
Den lokala leksaksbutiken (Yes Vi Leker i Töcksfors, Värmland) köpte in lite för många Heartlake hotel och polisstationer till jul. Denna helgen reas de ut till 500kr/st. Okänt antal kvar. Synd att man har köpstopp, men regler är ju till för att brytas. ;-)

Åh, några Heartlake hade jag inte sagt nej till! I alla fall en :P Ska du förbi kanske du kan köpa ut åt mig? Perfekt cover för att köpa en själv om du har någon som kontrollerar köpstoppet där hemma ;)

robinnilsson403

Citat från: byStfn skrivet 22 april 2016 kl. 11:05
Citat från: robinnilsson403 skrivet 22 april 2016 kl. 09:14
Den lokala leksaksbutiken (Yes Vi Leker i Töcksfors, Värmland) köpte in lite för många Heartlake hotel och polisstationer till jul. Denna helgen reas de ut till 500kr/st. Okänt antal kvar. Synd att man har köpstopp, men regler är ju till för att brytas. ;-)

Åh, några Heartlake hade jag inte sagt nej till! I alla fall en :P Ska du förbi kanske du kan köpa ut åt mig? Perfekt cover för att köpa en själv om du har någon som kontrollerar köpstoppet där hemma ;)

Har redan varit där tyvärr. Eventuellt ska jag förbi köpcentret ikväll igen, så jag kan kolla om de har någon kvar då. Var i landet bor du? Tänkte på det där med transport, osv.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Barbaroux

Ica Maxi i Västervik hade idag 25% på alla Star Wars leksaker inklusive lego. Vet inte om det gäller övriga ICA-butiker också.

dalle

Citat från: Barbaroux skrivet 23 april 2016 kl. 18:50
Ica Maxi i Västervik hade idag 25% på alla Star Wars leksaker inklusive lego. Vet inte om det gäller övriga ICA-butiker också.

Det ska gälla på fler ställen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.