Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Citat från: Lordflintstone skrivet 03 januari 2016 kl. 07:30
Nu dök det upp mer på shoppen men man måste ringa.
Är det så att man måste sitta och bevaka för att inte missa något?

Såg att SW cantinan skall sluta. Är det där kupolena svåra att få tag på?
Jag kommer kanske bygga en liten tatoin display, men om flera år, har två cantinor men måste jag köpa fler nu för att komma åt kupperna?
Kupolerna fanns på Bricks&Pieces för omkring 15kr/st i början av december.

Lordflintstone

Citat från: pareriksson skrivet 03 januari 2016 kl. 11:44
Citat från: Lordflintstone skrivet 03 januari 2016 kl. 07:30
Nu dök det upp mer på shoppen men man måste ringa.
Är det så att man måste sitta och bevaka för att inte missa något?

Såg att SW cantinan skall sluta. Är det där kupolena svåra att få tag på?
Jag kommer kanske bygga en liten tatoin display, men om flera år, har två cantinor men måste jag köpa fler nu för att komma åt kupperna?
Kupolerna fanns på Bricks&Pieces för omkring 15kr/st i början av december.

Ok tack! Då skall jag köpa ett gäng

lingonfil

Köper man Star Wars för 600:- i Legobutiken i MoS får man poes x-wing polybag ().
Möjligen gäller samma erbjudande på Legos webbshop - jag har inte kollat.

JohanW

Citat från: ByggareDan skrivet 19 december 2015 kl. 14:57
Gick in på Leklust för att bara titta o då hade dom creator toy shop för 199:- fram till 24/12 eller tills dom var slut. När jag kom hem hade reklambladet kommit o där var den med.
Så det där med att titta resulterade i 2st toy shops som ä det maximala man får handla.

/ByggareDan

Svågern plockade precis ett till mig på Leklust i Helsingborg. Fortfarande 199:- så dom hade väl köpt på sig ett för stort lager  ;D

Magnusengstrom

Citat från: JohanW skrivet 04 januari 2016 kl. 11:41
Citat från: ByggareDan skrivet 19 december 2015 kl. 14:57
Gick in på Leklust för att bara titta o då hade dom creator toy shop för 199:- fram till 24/12 eller tills dom var slut. När jag kom hem hade reklambladet kommit o där var den med.
Så det där med att titta resulterade i 2st toy shops som ä det maximala man får handla.

/ByggareDan

Svågern plockade precis ett till mig på Leklust i Helsingborg. Fortfarande 199:- så dom hade väl köpt på sig ett för stort lager  ;D

Dem brukar ha det priset ett par månader efter kampanjen.

skitkid

Åhléns vid Trianglen Malmö hade 50% på hela butiken idag. Var och plockade lite bland Elvesseten men gav upp när jag såg kön på 50-60pers... Väldigt skralt i hyllan, men kan nog vara värt en titt vid öppning imorgon.
/skitkid

Pekblom

Toy r us Barkaby  (stockholm) StarWars HH-87 Starhopper 300kr

Om man gillar det så är det billigt men jag tycker fortfarande att det är lite bitar för pengarna.


Pekblom


ByggareDan

Citat från: Pekblom skrivet 05 januari 2016 kl. 12:37
Citat från: carlmagnuso skrivet 05 januari 2016 kl. 11:07
Toys r Us har 600 kr på 60098 Tåg för tung frakt
http://www.toysrus.se/m%c3%a4rken/lego/lego-city-60098-taag-foer-tung-frakt?id=903186&vid=155903#.VouVlVLlvIU
Nja. Det är kostar väll fortfarande 1300? vilket är ett bra pris, tycker jag.

Jag tror att tanken var att det skulle stå att det var 600kr rabatt, men någonstans blev det något fel.
Tur att man inte köper tåg, för då hade man nog slagit till på 2st.

/ByggareDan

Joadoa

Någon som vet om Åhléns i Linköping har 50% rabatt på legot.

ByggareDan

Var in en kort sväng på ToysRUs här i Uppsala och Legohyllorna var rejält tomma, dom hade stora tåget o Friends flygplatsen hemma (som det tipsats om) sen hade dom den Arktiska isbrytaren på jippopris 539:- om jag inte helt missminner mig, den verkar inte finnas på hemsidan.

/ByggareDan

o0ger

Åhléns i Kista Galleria har 30% på en del lego. Det fanns lite Elves, City, Friends, junior och en hel del Bionicle.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shiftaltcmd

ca 30% på piratlego på BR i Sundsvall. Inget skepp, i Gallerian, men tre mindre set. Vet ej om Birsta.
BR brukar väl köra samma över hela landet.

samjor


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.