Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Citat från: Gideon skrivet 27 november 2015 kl. 19:41
Är det bara jag som inte kan byta region på shop.lego.com? Jag skulle ju gärna vilja se vad de har för erbjudanden och inte bara de amerikanska...

Edit: Fungerar när jag loggar ut, men jag kan inte se den svenska sidan när jag är inloggad, skumt.
Jag pratade med LEGOs kundtjänst om detta och det är ett problem de försöker lösa. Det ska dock funka på Internet Explorer, men jag har inte testat det.

humlan

Jag har lärt mig att starta en incognito-session när jag vill göra nåt på shop.lego.com. På det sättet finns det inga gamla kakor som spökar.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Gideon

Citat från: humlan skrivet 27 november 2015 kl. 20:57
Jag har lärt mig att starta en incognito-session när jag vill göra nåt på shop.lego.com. På det sättet finns det inga gamla kakor som spökar.
Det skulle ju annars kunna tolkas som om du vill dölja ditt legosurfande och/eller legoshoppande...? ;)

ByggareDan

Leklusts jippo denna gång är huset i olika årstider för priset 299kr istället för närmare 600kr och som vanligt max 2st per kund och det gäller fram tills 24/12 eller tills lagret är slut, men dom brukar ladda upp ordentligt.

Ica Stormarknad (iallafall Stockholm/Uppsala) säljer Friends kryssningsfartyg för 399kr och det är endast på torsdag 3/12
Detta erbjudande borde gälla hela Sverige (men jag kan inte lova) då man även kunde handla på deras hemsida står det i reklambladet.

/ByggareDan

swedish_kitsune

Jag blir riktigt sur när jag ser hur mycket som skiljer på priserna i shoplego.com när man byter region.
Billigaste tror jag var att handla i tyska butiken.
Not cool at all.
Sen är den websidan riktigt dåligt uppbyggd. Ska man söka efter saker så funkar det inte med android tablets. Nu har jag rageat klart.

MattiasKr

Citat från: swedish_kitsune skrivet 28 november 2015 kl. 09:37
Jag blir riktigt sur när jag ser hur mycket som skiljer på priserna i shoplego.com när man byter region.
Billigaste tror jag var att handla i tyska butiken.
Not cool at all.
Sen är den websidan riktigt dåligt uppbyggd. Ska man söka efter saker så funkar det inte med android tablets. Nu har jag rageat klart.

Det här är ju rejält OT, men kan det förklaras av skillnaden i moms? Tyskland har 19%, och resten av Europa ligger mellan deras nivå och våra 25%.

mossarp

Ica Maxi Flygstaden, Halmstad har 25% på alla leksaker och de hade hyfsat med lego kvar när jag var där i går.

Peter

Citat från: o0ger skrivet 27 november 2015 kl. 13:21
Citat från: Peter skrivet 27 november 2015 kl. 13:19
Jag var på TRU i Karlstad vid öppnandet idag. Kan inte säga att det var någon rusning direkt till Lego i år. Trots att det inte var rabatt på varor med nedsatt pris så hade jag tänkt köpa när jag var där. Men den hade de passat på att höja i pris från 878 till 999 kr, så det fick stå kvar. Några minuter efter öppnandet gick också personalen och plockade bort bl a de som fanns kvar i hyllan.
Jepp, de brukar höja priserna på stora LEGO-set innan reorna. Plötsligt försvinner också de stora seten från alla butiker och från webb-shopen.

Spännande blev att när hustrun var på TRU i Karlstad sent på em så var 41101 (åter) skyltad med 878 kr som dagarna innan rean, och det fanns ett par 10242 åter i hyllan sa hon. Själv var jag på resa så jag köpte ett par 41101 för reapriset 878 kr i en annan butik mitt på dagen.

tac-sat

Var på City Gross i Linköping i går kväll och dom sålde för 699:-

Skafte

Någon som är intresserad av Belkins Lego-skal till iPhone5/5s? Ica Maxi Visby säljer ut för en tjuga. Fyra kvar just nu.

Puck.84

Passerade Skara idag och besökte deras lilla men välsorterade leksaksbutik (ugglan) köpte lego friends Emmas hus för 599:- tyckte jag verkade ganska billigt, va det det? :)

Lordflintstone

Åhlens "lucköppning" har 20% på Lego/duplo med kortet, Torsdagen den 3/12

mordatre

BR verkar ha 30% på allt Star Wars och Frost under helgen  (4:e-6:e) Stod inget om att det inte gällde Lego i mailet.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Lordflintstone

Citat från: mordatre skrivet 02 december 2015 kl. 10:51
BR verkar ha 30% på allt Star Wars och Frost under helgen  (4:e-6:e) Stod inget om att det inte gällde Lego i mailet.

Jag hittade inte gäller något om att det inte gäller Lego.
Om någon lyckas köpa kan ni väl skriva.

Odidoma


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.