Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Sesse

Åhléns i Gävle har 30% på lite lego, mestadels chima.

Man_utan_namn

Tog en rekognoseringstur till TRU Barkarby ikväll för att se utbudet inför 40%-rean. Det var faktiskt riktigt skapligt, de har laddat upp ordentligt. Det stod drivor med bruna lego-kartonger som butikspersonalen hade fullt sjå med att packa upp. Bl.a. finns gott om dessa (priserna innan rean, förstås):

Palace Cinema 1299 kr
Parisian Restaurant 1699 kr
Mini Cooper 999 kr
The Simpsons House 1999 kr
Sydney Opera House 3299 kr

Något färre av dessa:

Fairground Mixer 1499 kr
Volkswagen T1 Camper Van 1099 kr
Mindstorms EV3 3799 kr

Tänkte själv slå till på Palace Cinema och Parisian Restaurant, för totalt 1799 kr.  :)

jennie

Citat från: Sesse skrivet 10 april 2015 kl. 12:10
Åhléns i Gävle har 30% på lite lego, mestadels chima.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Man_utan_namn skrivet 10 april 2015 kl. 21:34

Tänkte själv slå till på Palace Cinema och Parisian Restaurant, för totalt 1799 kr.  :)
Det låter superbra!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swestar

Citat från: Man_utan_namn skrivet 10 april 2015 kl. 21:34
Tog en rekognoseringstur till TRU Barkarby ikväll för att se utbudet inför 40%-rean. Det var faktiskt riktigt skapligt, de har laddat upp ordentligt. Det stod drivor med bruna lego-kartonger som butikspersonalen hade fullt sjå med att packa upp. Bl.a. finns gott om dessa (priserna innan rean, förstås):

Palace Cinema 1299 kr
Parisian Restaurant 1699 kr
Mini Cooper 999 kr
The Simpsons House 1999 kr
Sydney Opera House 3299 kr

Något färre av dessa:

Fairground Mixer 1499 kr
Volkswagen T1 Camper Van 1099 kr
Mindstorms EV3 3799 kr

Tänkte själv slå till på Palace Cinema och Parisian Restaurant, för totalt 1799 kr.  :)
Lust att köpa ett extra Parisian Restaurant till mig?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrightMinds

Om någon vänlig själ har möjlighet att köpa en mini Cooper på TRU så skulle det vara uppskattat. Befinner mig i Söderhamn i helgen annars hade jag ordnat det själv.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: BrightMinds skrivet 11 april 2015 kl. 01:23
Om någon vänlig själ har möjlighet att köpa en mini Cooper på TRU så skulle det vara uppskattat. Befinner mig i Söderhamn i helgen annars hade jag ordnat det själv.
Jag sitter på tuben dit nu. Jag kan inte lova något, jag har en del på min lista och måste kunna få med mig allt. Tur att jag lade ner planerna på att cykla i dag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Man_utan_namn

Tror tyvärr att det är för sen för någon att fynda redan nu. Jag kom till butiken ca 9.50, öppnade 10. Redan då var det lång kö utanför. När jag väl släpptes in så var alla modulhus redan borta, samt de flesta andra dyrare set. Folk roffade åt som galningar, rågade kundvagnar med dyra set. Kanske för att köpa och sälja med vinst på Tradera...

Jag fick nöja mig med Simpsonshuset och några vanliga city-set. Finns rätt många Sydney Opera-hus kvar om någon är intresserad. Just nu är det dock svårt att ens komma in i butiken.

Nybohov Creation Ltd.

Eftersom kollektivtrafiken fallerade blev det inte som jag tänkt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Man_utan_namn

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 april 2015 kl. 11:14
Eftersom kollektivtrafiken fallerade blev det inte som jag tänkt.

Men blev det något köpt?  :)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Man_utan_namn skrivet 11 april 2015 kl. 11:24
Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 11 april 2015 kl. 11:14
Eftersom kollektivtrafiken fallerade blev det inte som jag tänkt.

Men blev det något köpt?  :)
De drog 2 500 i kassan, så, ja.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Myko

Knep en Sydney, och 3 diverse set som alla har 1x3 plates i Bright Light Orange...

Anders67

Citat från: Myko skrivet 11 april 2015 kl. 12:03
Knep en Sydney, och 3 diverse set som alla har 1x3 plates i Bright Light Orange...
Du vill inte erkänna att du köpt Elves, jag förstår dig.

Myko

Jodå, men två av dem var LEGO Movie och jag kollade bara på kartongen efter 1x3-plates, ingen aning om vilka set det var. :D

dildari

hej, jag var också på TRS i barkarby igår vid 12 tiden, mycket folk även då men gick att komma fram, personalen höll på att packa upp nya sätt i hyllorna.
köpte Emmas hus, Creator samt isbrytaren för totalt 1564 kronor dessutom fick två samt gratis i kassan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.