Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Diskussion om att köpa Minifigures serie 13 komplett låda utbryten hit: http://www.swebrick.se/index.php?topic=7829.0

MVH Swebrick moderator

greenman

Mer babyland
Polisstationen för 799kr, 699kr om man prenumererar på nyhetsbrevet borde väl kvala in som fynd också?

frepe257

Hej,
Jag är ny medlem och kan passa på att tipsa om att polisstationen även finns på spelmedposten.se för 649:- plus frakt 49:-

MartinAberg

VAr ute och letade Lego-katalog idag utan framgång.
Såg dock att Åhléns fortfarande hade många set med 30% på Frölunda torg.
Bland annat så kostade 244:- (30% avdraget) vilket borde ses som prisvärt.
Fanns mycket Friends och en del mindre SW kvar med.

jennie

Åhlens i Gävle har också mycket kvar på 30%. Jag har dock fortfarande hoppet uppe om att de rear dem lite ytterligare innan jag gör nåt inköp.

MartinAberg

Citat från: jennie skrivet 15 januari 2015 kl. 15:05
Åhlens i Gävle har också mycket kvar på 30%. Jag har dock fortfarande hoppet uppe om att de rear dem lite ytterligare innan jag gör nåt inköp.
De kommer köra 50% på alla reavaror om någon vecka eller 3 tror jag.
Detta skulle dock avgöras idag hur det blir.

Ashman

Rätt bra priser på Lekia vid stationen i Lund.
Metallskäggets skepp 1799 kr som kronjuvelen.
Fått in fler operahus för 2500 nåt.

Alla set över 500 kr har 20% och det gäller även 2015 års set.
Exempelvis
för 719 kr
för 879 kr

Blev rejält sugen men har lovat mig att inte köpa fler set på ett bra tag...

kalle

Lego friends "heartlake" set 41058, 599kr på kom och lek i Katrineholm. Tidigare 1199kr. Finns också i deras webshop.

greenman

Om man köper något på webhallen så kommer det när man checkar ut upp ett erbjudande om att köpa minifigurer i serie 12 för 19kr (även lite småfriends erbjudanden). Priset om man handlar på vanligt sätt är 25 kr.
Fast här är väl alla serie-13 knarkare just nu


darthmortar

Babyproffsen (numera Lekia) i Jönköping har rea på en hel del set (se ett urval på deras facebooksida). Skynda fynda, flera fanns det endast tre eller färre kvar av. Gissar de säljer ut allt gammalt de inte blev av med innan de blev Lekia.

Vill också tipsa om att när de har legotävlingar med närvarokrav av vinnaren - var där. De brukar ha legoregn ibland då de delar/kastar ut prompolybags. Kan vara allt från endast figur till små set.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Brickchaser

Jabba's Sail Barge för 729kr på Stor&Liten.

b0D3N

Barnens Land i Piteå har 50% på hela sitt sortiment av LEGO och Duplo i dag och till på söndag.

shiftaltcmd

Citat från: b0D3N skrivet 20 januari 2015 kl. 08:44
Barnens Land i Piteå har 50% på hela sitt sortiment av LEGO och Duplo i dag och till på söndag.

I Sundsvall fanns det också några hundra liter löslego. Missade tyvärr detta då det såg ut som godislådor. Men det var godislådor fyllda med löslego.
Sundsvall hade samlat alla trasiga askar sen tio år tillbaka, öppnat dom och hällt ut som man sen fick fylla.
Hade jag sett/vetat så hade jag skippat 50% seten och istället fyllt så många godislådor jag kunnat bära.

Joadoa

I Linköping har Rusta sålt Winters bakery för 499kr!! Och idag skulle jag dit och köpa en då dom hade rätt många kvar förra veckan.. Till min stora förvåning var dom sänkta till 199kr!!!!! Men dom var också helt slutsålda  :'( :'( :'( :'(

Fan fan fan... Ingen som har en över extra och kan sälja för en billig penning!!

/J

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.