Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Longson

Samma här, finns det ingen lag som säger att man är bunden vid sånt hära fall? Många hemsidor skiver som lag att vi vid eventuella fel nånting npånting nånting. Dessa hade inte de som köpvilkor

AndersI

Citat från: Longson skrivet 08 december 2014 kl. 16:43
Samma här, finns det ingen lag som säger att man är bunden vid sånt hära fall?

Jag tror det finns domstolsutslag på motsatsen - när ett pris är för bra för att vara sant (t.ex. på grund av feltryck) så kan man inte hävda att få grejorna till det priset. Var sen gränsen går kan man ju alltid diskutera, men i det här fallet är det väl ingen tvekan?

pazappa

Citat från: AndersI skrivet 08 december 2014 kl. 16:47
Citat från: Longson skrivet 08 december 2014 kl. 16:43
Samma här, finns det ingen lag som säger att man är bunden vid sånt hära fall?

Jag tror det finns domstolsutslag på motsatsen - när ett pris är för bra för att vara sant (t.ex. på grund av feltryck) så kan man inte hävda att få grejorna till det priset.

Precis så är det. Att man skulle vara bunden till att sälja till ett felaktigt angivet pris är en gammal myt.

robinnilsson403

Citat från: Longson skrivet 08 december 2014 kl. 16:43
Samma här, finns det ingen lag som säger att man är bunden vid sånt hära fall? Många hemsidor skiver som lag att vi vid eventuella fel nånting npånting nånting. Dessa hade inte de som köpvilkor

Jag kollade igenom hela köpvilkoren, och jag hittade en sån klausul i alla fall. Brydde mig inte om att försöka lägga någon order då, det var uppenbart att det inte skulle gå igenom.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

lingonfil

Citat från: o0ger skrivet 08 december 2014 kl. 09:45
Jag tycker dock så här:

När du anger rabatt på den vara, så ska man inte utgå från riktpriser, utan från det priset som varan hade i din butik dagen innan du satte rabatten. Det är vad jag tänker när jag hör ordet rabatt, och det var verkligen det jag trodde att det betydde.

För att en reavara ska få kallas en reavara så måste det vara under en begränsad tid OCH är jag rätt säker på att priset måste anges från ordinarie pris. Praxis är att en vara ska ha haft ett pris i 4 veckor för att anses som "ordinarie". Se denna artikel: http://mobil.svd.se/naringsliv/konsumentverket-kan-granska-siba-efter-rea-bluff_svd-3106840

Jag tycker detta exempel är borderline vilseledande och absolut inte gnäll.

Jaxne

Citat från: spendabel skrivet 08 december 2014 kl. 07:54
20-50% på allt Lego och fri frakt på lekmer.se idag. Såg inget som stack ut, inte för mig iaf.
Såg det jag med, men detta är ju verkligen bara en bluff! Jag har kollat lite på polisstationen och det är intressant att se prisutvecklingen på Lekmer. För två veckor sedan var det bra pris (han inte köpa), men sen höjde de med 150 kr. Nu när jag såg att de var rabatt i dag i deras julkalender fick jag hoppet åter om att få bra pris, men det var ju en besvikelse. Det var samma dyra pris som dagen innan!  >:( Fult att göra så!
Prisutvecklingen går att se här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2289226

pazappa


Lovlan

Rusta Sisjön verkar ha flyttat in i sin renoverade lokal nu, de stod och packade upp massa lego.
Hittade inga Mini-taurus till marpe men de hade därimot 10-15 Winter Village bakery för 499:-!
Kul att det är det enda Vinterlegot jag faktiskt har :(

pazappa

#3338
Rusta Södertälje har nu 8 st Winter Village bakery för bara 499. Även ninjago för samma pris, många kvar. Inga hobbitspel.

Tänkte bygga vinterbageriet på med n YouTube-kanal.

MartinAberg


mordatre

Karlssons har tag 3 betala för 2 på allt lego från idag. Någon som vet hur deras utbud är? Tänkte på medelstora Star Wars set.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

malmen

Citat från: mordatre skrivet 11 december 2014 kl. 22:42
Karlssons har tag 3 betala för 2 på allt lego från idag. Någon som vet hur deras utbud är? Tänkte på medelstora Star Wars set.
Jag kan svänga förbi butiken i Veddige efter jobbet och kolla hur det ser ut. Men sist jag var inne där hade de inte så mycket roligt, och det brukar vara ganska dyrt.

malmen

Citat från: mordatre skrivet 11 december 2014 kl. 22:42
Karlssons har tag 3 betala för 2 på allt lego från idag. Någon som vet hur deras utbud är? Tänkte på medelstora Star Wars set.
Nu har jag varit och rekat i Veddige, men jag var osäker på vad du menade med medelstora set så jag tog alla SW-set de hade. :-)

- inget pris
- 349

- 149
- 349
- 349
- 799

- 149
- 299
- 349
- 299
- 349
- 349
- 129
- 129
- 129
- 129
- 129
- 129
- 149
- 149
- 149
- 249
- 349
- 449
- 349

MartinAberg

Citat från: malmen skrivet 12 december 2014 kl. 07:59
Citat från: mordatre skrivet 11 december 2014 kl. 22:42
Karlssons har tag 3 betala för 2 på allt lego från idag. Någon som vet hur deras utbud är? Tänkte på medelstora Star Wars set.
Jag kan svänga förbi butiken i Veddige efter jobbet och kolla hur det ser ut. Men sist jag var inne där hade de inte så mycket roligt, och det brukar vara ganska dyrt.
Ska faktiskt ner till bekanta i Veddige imorgon, något som kan rekommenderas hos Karlsson

andli

Rusta infra City har inga Mini Taurus men 7 st Winter village.
köpte Inget har ju ett oöppnat kvar sen förra året...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.