Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Någon som vet om BR har många minecraftset (minifigscale) i sina butiker? Verkar vara slut på hemsidan på de flesta av seten.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Vibora

Citat från: mordatre skrivet 23 november 2014 kl. 13:27
Någon som vet om BR har många minecraftset (minifigscale) i sina butiker? Verkar vara slut på hemsidan på de flesta av seten.
I Linköping stod det ganska många på hyllan.

:::::::

Västerås City hade en hel del kvar (köpte stora gruvan så nu har vi alla).

Bizzy78

Vet inte om någon hann reagera på det här men Bilka har släppt sin jul kampanj och idag hade dom råkat sätta 30 % rakt av på alla leksaker även "kampanj" produkter.
Jag var inne och fyllde bilen sen fick jag åka till Lego Store och fylla Pick a brick cups för att fylla ut utrymmena i bilen.
Bästa köpet var helt klart som i deras jul kampanj kostar 999 dk och då idag med ytterligare 30% rabatt så blev det 699 dk vilket är galet billigt!!!!

Kwagge

Citat från: Bizzy78 skrivet 23 november 2014 kl. 17:34
Vet inte om någon hann reagera på det här men Bilka har släppt sin jul kampanj och idag hade dom råkat sätta 30 % rakt av på alla leksaker även "kampanj" produkter.
Jag var inne och fyllde bilen sen fick jag åka till Lego Store och fylla Pick a brick cups för att fylla ut utrymmena i bilen.
Bästa köpet var helt klart som i deras jul kampanj kostar 999 dk och då idag med ytterligare 30% rabatt så blev det 699 dk vilket är galet billigt!!!!

Det var ju tråkigt att du fick fylla ut utrymmena i bilen  ;)

mordatre

Citat från: Vibora skrivet 23 november 2014 kl. 13:31
Citat från: mordatre skrivet 23 november 2014 kl. 13:27
Någon som vet om BR har många minecraftset (minifigscale) i sina butiker? Verkar vara slut på hemsidan på de flesta av seten.
I Linköping stod det ganska många på hyllan.

Det gick inte ringa dem så jag chansade och körde in till knallelands BR i Borås och de hade ett par askar av Stora gruvan och Enderdraken samt ett ex av Första natten.  Det var ju första natten jag ville ha så med 25% rabatt och sparmärken för en femtiolapp blev det bra pris på det (287kr).   Synd de mindre seten inte fanns bara.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Peter S

Citat från: Bizzy78 skrivet 23 november 2014 kl. 17:34
Vet inte om någon hann reagera på det här men Bilka har släppt sin jul kampanj och idag hade dom råkat sätta 30 % rakt av på alla leksaker även "kampanj" produkter.
Jag var inne och fyllde bilen sen fick jag åka till Lego Store och fylla Pick a brick cups för att fylla ut utrymmena i bilen.
Bästa köpet var helt klart som i deras jul kampanj kostar 999 dk och då idag med ytterligare 30% rabatt så blev det 699 dk vilket är galet billigt!!!!
Det är därför det finns fler AFOLs i Skåne än resten av Sverige...  ;)

andli

Citat från: Vibora skrivet 23 november 2014 kl. 13:31
Citat från: mordatre skrivet 23 november 2014 kl. 13:27
Någon som vet om BR har många minecraftset (minifigscale) i sina butiker? Verkar vara slut på hemsidan på de flesta av seten.
I Linköping stod det ganska många på hyllan.
Nu har jag inte riktigt koll på minecraft seten men BR på drotninggatan i sthlm hade en egen minecraft avdelning helt skilt från det vanliga legot, och där stod det en hel massa stora set förra veckan.

För övrigt har City Gross 20% på allt lego (utom kalendrar och spel (och något till)) fram till 28 December.
Tar det som ett gott tecken att det var sambon som la fram reklambladet så jag skulle se det :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pazappa

Citat från: andli skrivet 24 november 2014 kl. 07:59
Citat från: Vibora skrivet 23 november 2014 kl. 13:31
Citat från: mordatre skrivet 23 november 2014 kl. 13:27
Någon som vet om BR har många minecraftset (minifigscale) i sina butiker? Verkar vara slut på hemsidan på de flesta av seten.
I Linköping stod det ganska många på hyllan.
Nu har jag inte riktigt koll på minecraft seten men BR på drotninggatan i sthlm hade en egen minecraft avdelning helt skilt från det vanliga legot, och där stod det en hel massa stora set förra veckan.

För övrigt har City Gross 20% på allt lego (utom kalendrar och spel (och något till)) fram till 28 December.
Tar det som ett gott tecken att det var sambon som la fram reklambladet så jag skulle se det :)
Jag har "Nej tack till reklam" så jag har inte bladet men när jag kollar reklambladet på deras webb så ser jag inget om Lego. Är det den i Kungens kurva det gäller? Hur ser deras sortiment ut med Lego? Inte i detalj menar jag, men har de större set, Star Wars, modulhus etc?

Bizzy78

Citat från: Peter S skrivet 23 november 2014 kl. 21:03
Citat från: Bizzy78 skrivet 23 november 2014 kl. 17:34
Vet inte om någon hann reagera på det här men Bilka har släppt sin jul kampanj och idag hade dom råkat sätta 30 % rakt av på alla leksaker även "kampanj" produkter.
Jag var inne och fyllde bilen sen fick jag åka till Lego Store och fylla Pick a brick cups för att fylla ut utrymmena i bilen.
Bästa köpet var helt klart som i deras jul kampanj kostar 999 dk och då idag med ytterligare 30% rabatt så blev det 699 dk vilket är galet billigt!!!!
Det är därför det finns fler AFOLs i Skåne än resten av Sverige...  ;)

Kan ju vara så  :D

andli

Citat från: pazappa skrivet 24 november 2014 kl. 09:22
Citat från: andli skrivet 24 november 2014 kl. 07:59
För övrigt har City Gross 20% på allt lego (utom kalendrar och spel (och något till)) fram till 28 December.
Tar det som ett gott tecken att det var sambon som la fram reklambladet så jag skulle se det :)
Jag har "Nej tack till reklam" så jag har inte bladet men när jag kollar reklambladet på deras webb så ser jag inget om Lego. Är det den i Kungens kurva det gäller? Hur ser deras sortiment ut med Lego? Inte i detalj menar jag, men har de större set, Star Wars, modulhus etc?
Vi har också nej tack till reklam, detta var baksidan på ett litet ca A5 stort häfte. Det var alltså inte bara CityGross i häftet (tror jag)
Gäller det inte alla skulle jag tro att det rör den i Uppsala mtp var jag bor.
Vad gäller utbudet skulle jag kalla det utökat matvarubutiksutbud, inga modulhus, men relativt mycket vanligt att välja på.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

lindyhep

Citat från: pazappa skrivet 24 november 2014 kl. 09:22

Jag har "Nej tack till reklam" så jag har inte bladet men när jag kollar reklambladet på deras webb så ser jag inget om Lego. Är det den i Kungens kurva det gäller? Hur ser deras sortiment ut med Lego? Inte i detalj menar jag, men har de större set, Star Wars, modulhus etc?

Gäller KK också men jag skulle inte kalla deras sortiment stort....Skulle inte ta en extra tur dit för 20%

Risgrynsgrot

Värt att nämna om Citygross är ju att man i samma reklamhäfte fick med en 10 % rabattkupong på ett köp (iallafall om man har Citygross-kort så fick man med det)

Det står ingenting på varken LEGOrabatten eller denna rabattkupong att den inte går att kombineras med andra rabatter, så man borde alltså kunna få 30 % rabatt..

sandpeople

Childrens house säljer city-kalendern för 149:- på 1:a advent
Fiends-kalendern för 179:-

pazappa

Jag var inne på Toys R Us hemsida och kollade, ville kolla vilka Stoxkholmsbutiker som hade vissa varor hemma, där fanns en ny butik överst i listan, i Arninge centrum. http://www.toysrus.se/Hitta%20butik - med första öppettdag på fredag, sedan inget öppet förrän lördagen veckan efter... Vad är detta? En popup-butik som kommer att ha bra erbjudanden kanske? Eller information som har smugit sig ut för tidigt.

I övrigt får man ett Bricktober-set när man handlar för 600 kr.

Till ovanstående talare vill jag tillägga att adventskalendrarna inte är nedsatta bara på just 1:a advent utan även nu, på Childrens house.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.