Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Citat från: Record skrivet 02 november 2014 kl. 19:58
Citat från: beguiristain skrivet 02 november 2014 kl. 19:50
Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

Vilket inköp! Vad har du för Legobudget?  :P

Vem vet kanske har sparat i 37 år för detta inköp, eller vunnit på lotto. Kul! du kommer ha många trevliga byggtimmar framför dig, en gissning är att du kommer fastna för biografen, och då blir det ändå roligare eller tråkigare för plonkan framåt när det skall kompletteras upp med resten i CC- serien ;)

Bara biografen? Han har Pet Shop och Town Hall där också...

Frestr

Köpte 4 st Hobbit-spel samt ett mini på Rusta för 50kr st, sorterat 2 st nu, och det är väl en del bra att ha bitar där antar jag. Har nyss börjat med lego efter att jag rotade fram gamla legot på vinden, mycket 80-tals såklart samt lite byggsatser, bland annat 6542. Insett att mycket inte är så roligt att bygga med, eftersom en del bitar är slitna, antar att färgerna kan skilja sig åt osv.  Kanske man kan sortera ut fina bitar och ge dom "sämre" till barnen, eller skiljer färgerna från nya bitar? Exempelvis nya vs 6542,

Antar att köp liknande på rusta är bra om man vill fylla på delar, har ni några fler tips på liknande?

Record

Citat från: BeardedNerd skrivet 02 november 2014 kl. 23:09
Citat från: Record skrivet 02 november 2014 kl. 19:58
Citat från: beguiristain skrivet 02 november 2014 kl. 19:50
Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

Vilket inköp! Vad har du för Legobudget?  :P

Vem vet kanske har sparat i 37 år för detta inköp, eller vunnit på lotto. Kul! du kommer ha många trevliga byggtimmar framför dig, en gissning är att du kommer fastna för biografen, och då blir det ändå roligare eller tråkigare för plonkan framåt när det skall kompletteras upp med resten i CC- serien ;)

Bara biografen? Han har Pet Shop och Town Hall där också...

Okey. Only six more to go ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

pazappa

Citat från: Ashman skrivet 02 november 2014 kl. 19:58
Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.
Och där där försvann min ångest att jag handlar för mycket! Tack :D  :D

Hehe det var så lite så

pazappa

Citat från: Record skrivet 03 november 2014 kl. 08:44
Citat från: BeardedNerd skrivet 02 november 2014 kl. 23:09
Citat från: Record skrivet 02 november 2014 kl. 19:58
Citat från: beguiristain skrivet 02 november 2014 kl. 19:50
Citat från: pazappa skrivet 02 november 2014 kl. 19:15
Det gick helt smärtfritt att byta ut varorna på Toys r us och sedan köpa tillbaka dem rabatterat, personalen tyckte att det var självklart att jag gjorde så, så det pinsamma försvann.

Sedan blev det lite fler inköp när jag ändå var där. Stadshuset x2, Djuraffären, Biografen (riktigt fin serie tycker jag), Simpsonshuset, 60052 Godståg, Horizon Express (tåg), Folkabussen, en till 10221 Super Star Destroyer, lite Mincecraft, 75054 AT-AT, och Arktisk basstation samt läger.

Hade mer i famnen men när de kom ut från lagret så sa de att "det var det här som fanns kvar". Man kan tycka att de borde plocka bort kartonger för sådant som är slut men jag har även full förståelse för att en sådan här dag är hektisk.

Det ryktades bland kunderna i butiken att att personalen hade gått och höjt priserna under dagen. Ingen aning om det stämde, men verkar inte så på de priser jag kollat i förväg.

Vilket inköp! Vad har du för Legobudget?  :P

Vem vet kanske har sparat i 37 år för detta inköp, eller vunnit på lotto. Kul! du kommer ha många trevliga byggtimmar framför dig, en gissning är att du kommer fastna för biografen, och då blir det ändå roligare eller tråkigare för plonkan framåt när det skall kompletteras upp med resten i CC- serien ;)

Bara biografen? Han har Pet Shop och Town Hall där också...

Okey. Only six more to go ;)

Roliga kommentarer :)
Ingen lottovinst, men väntat  i 37 år är närmare sanningen. Och en släng av ADHD som tycker att man bör gå all-in som drabbar mig ibland. Som de flesta var jag legofantast när jag var yngre och älskade att hitta på egna grejer i Technic med motor, typ karuseller och "fabriker" (mycket kugghjul och gummiband) men intresset försvann mitt i ett bygge i tonåren när annat tog över. Jag hade ett Monorail (6990) som jag i den vevan gav bort till min brorson, det var det absolut dyraste jag hade fått i leksaksväg. Hade spanat in det i butiken i ett par år innan det till slut fick komma hem till mig. Nu ser jag priserna på ebay, han kanske kan sälja det och börja betala studieskulderna om några år.

Sedan är Star Destroyer(na), Minecraft och At-At en investering, jag har förstått att det kan rynkas på näsan åt sådant men jag köpte dem för att spara i några år för att sälja och finansiera just detta legoinköp och mer i framtiden. Sålde faktiskt mina aktier i en diamantgruva i torsdags för att de gick åt fel håll och köpte lego nu för pengarna och tror att det är en bättre placering i denna märkliga ekonomi med nollränta.
Och ja, precis - deg lär ju behövas när jag vill ha hela CC-serien. Karusellen är tjusig.

När jag var liten var lysande lego det mysigaste jag visste, en sån där legobit med en lampa i. Bygga in den i en liten stuga, juligt och mysigt värre, de borde ha mer sådant i CC-husen.



Sesse

Finns fem exemplar av hobbit-spelet på hyllan hos rusta marielund i Gävle

Skafte

Citat från: Sesse skrivet 03 november 2014 kl. 17:52
Finns fem exemplar av hobbit-spelet på hyllan hos rusta marielund i Gävle

Nio i Visby. Jag kan ta med till Uppsala!

pazappa

Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).

andli

Pazapp: Nä, men det händer ibland.
Ett av Rusta:na i Uppsala har inte heller något av detta lego, de har inga leksaker alls... (det som inte ligger vid ikea)
Men de flesta verkar ha.
Enligt uppgift från personalen på Rustan vid Ikea Uppsala skulle de sannolikt få in fler hobbit set under denna vecka! (De har fortfarande hyllplatser resarverade för Hobbit, men dessa var tomma i söndags)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

swestar

Rusta Östersund har också fått in lite lego.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

x_inteduplo_x

Citat från: pazappa skrivet 03 november 2014 kl. 18:56
Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).
Om du läser mitt inlägg några sidor bak så har du en rapport från Sthlm.

Rusta BrommaBlocks: Har lego
Rusta Alby: Har inte Lego
Rusta Kungens Kurva: Har lego

pazappa

Citat från: x_inteduplo_x skrivet 04 november 2014 kl. 09:56
Citat från: pazappa skrivet 03 november 2014 kl. 18:56
Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).
Om du läser mitt inlägg några sidor bak så har du en rapport från Sthlm.

Rusta BrommaBlocks: Har lego
Rusta Alby: Har inte Lego
Rusta Kungens Kurva: Har lego

Tack!

pazappa

Ett tips, kanske välkänt för många, men inte alla?

Gå in på Prisjakt, klicka på Dagens prisändringar, klicka på "Se fler av dagens prisändringar", skriv Lego i "Filtrera på kategori", eller använd denna genväg:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s192808748&o=produkt_pris_skillnad_percent#prodlista

Här ser man vilka Legoprodukter vars pris har sänkts idag och med hur mycket. Hoppas det är till hjälp för någon.

Mitt andra tips för dagen som jag fick nys om förra veckan är Ikanos kreditkort. Det kostar inget i årsavgift och är räntefritt om man betalar in allt man handlat för.
Sådana finns det gott om - det som är intressant för oss är att det ger 15 % rabatt på alla leksaksbutiker i december. Så hittar men en trevlig rea för jul eller kanske i mellandagarna och dessutom får 15 % rabatt på hela köpet så kan det bli ett rätt så trevligt pris. En annan månad är det flygresor som är rabatterade, elektronik en annan osv.
Länkar inte dit för jag inser att inlägget nästan gränsar till reklam men hoppas ändå att det är uppenbart att jag bara tipsar utan att tjäna på det personligen.

Exempel: hade TRU haft sin 25 % rea i december hade alltså ett legoset för 1000 kr kostat 637 kr med detta kort.
Nu i november får man 30% på alla bokhandlare, så tänk om det fanns någon av dem som sålde Lego... nåja Lego-inspirationsböcker finns det ju iaf.

Manne

Citat från: pazappa skrivet 05 november 2014 kl. 08:20
Ett tips, kanske välkänt för många, men inte alla?

Gå in på Prisjakt, klicka på Dagens prisändringar, klicka på "Se fler av dagens prisändringar", skriv Lego i "Filtrera på kategori", eller använd denna genväg:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s192808748&o=produkt_pris_skillnad_percent#prodlista

Här ser man vilka Legoprodukter vars pris har sänkts idag och med hur mycket. Hoppas det är till hjälp för någon.

Mitt andra tips för dagen som jag fick nys om förra veckan är Ikanos kreditkort. Det kostar inget i årsavgift och är räntefritt om man betalar in allt man handlat för.
Sådana finns det gott om - det som är intressant för oss är att det ger 15 % rabatt på alla leksaksbutiker i december. Så hittar men en trevlig rea för jul eller kanske i mellandagarna och dessutom får 15 % rabatt på hela köpet så kan det bli ett rätt så trevligt pris. En annan månad är det flygresor som är rabatterade, elektronik en annan osv.
Länkar inte dit för jag inser att inlägget nästan gränsar till reklam men hoppas ändå att det är uppenbart att jag bara tipsar utan att tjäna på det personligen.

Exempel: hade TRU haft sin 25 % rea i december hade alltså ett legoset för 1000 kr kostat 637 kr med detta kort.
Nu i november får man 30% på alla bokhandlare, så tänk om det fanns någon av dem som sålde Lego... nåja Lego-inspirationsböcker finns det ju iaf.

En åtanke bara.. Där är en avi avgift på 25kr/månad (för var månad man använder kortet o får hem en faktura) den verkar man inte kunna bli av med på något sätt.. (E-faktura /autogiro verkar ej finnas)

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.. Då jag inte har ett kort själv.. Ännu..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

pazappa

Citat från: Manne skrivet 05 november 2014 kl. 08:58
Citat från: pazappa skrivet 05 november 2014 kl. 08:20
Ett tips, kanske välkänt för många, men inte alla?

Gå in på Prisjakt, klicka på Dagens prisändringar, klicka på "Se fler av dagens prisändringar", skriv Lego i "Filtrera på kategori", eller använd denna genväg:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s192808748&o=produkt_pris_skillnad_percent#prodlista

Här ser man vilka Legoprodukter vars pris har sänkts idag och med hur mycket. Hoppas det är till hjälp för någon.

Mitt andra tips för dagen som jag fick nys om förra veckan är Ikanos kreditkort. Det kostar inget i årsavgift och är räntefritt om man betalar in allt man handlat för.
Sådana finns det gott om - det som är intressant för oss är att det ger 15 % rabatt på alla leksaksbutiker i december. Så hittar men en trevlig rea för jul eller kanske i mellandagarna och dessutom får 15 % rabatt på hela köpet så kan det bli ett rätt så trevligt pris. En annan månad är det flygresor som är rabatterade, elektronik en annan osv.
Länkar inte dit för jag inser att inlägget nästan gränsar till reklam men hoppas ändå att det är uppenbart att jag bara tipsar utan att tjäna på det personligen.

Exempel: hade TRU haft sin 25 % rea i december hade alltså ett legoset för 1000 kr kostat 637 kr med detta kort.
Nu i november får man 30% på alla bokhandlare, så tänk om det fanns någon av dem som sålde Lego... nåja Lego-inspirationsböcker finns det ju iaf.

En åtanke bara.. Där är en avi avgift på 25kr/månad (för var månad man använder kortet o får hem en faktura) den verkar man inte kunna bli av med på något sätt.. (E-faktura /autogiro verkar ej finnas)

Någon får gärna rätta mig om jag har fel.. Då jag inte har ett kort själv.. Ännu..

Med vänlig hälsning, Manne

Exakt min invändning också. Men man kan slippa det genom att sätta in pengar på kortet och använda som betalkort. Samma sak funkar på mitt amex, då kan jag t.ex handla för summa x och sedan när jag är hemma går jag in på internetbanken och sätter in samma summa.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.