Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

BeardedNerd

Citat från: Man_utan_namn skrivet 31 juli 2014 kl. 22:03
Kanske inte superbilligt, men BR har Horizon Express för 1099 kr nu, dessutom fraktfritt.

Samma pris på Lego S@H, finns ingen anledning att beställa någon annanstans då.

Kwagge

Imorgon börjar Bilkas sin årliga Rea i Danmark.. 35% i år..

Det tråkiga är att kronan har försvagats mycket den senaste tiden.. Både mot danska o euro.. O mot andra förmodligen..

Silence101

Hur står sig dessa priserna mot andra ställen?
Eko i Fjälkinge utanför Kristianstad:
Imperial star destroyer 1599:-
Volvo hjullastare 2495:-
Bennys spaceship 1199:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Peter S

Citat från: Silence101 skrivet 02 augusti 2014 kl. 18:58
Hur står sig dessa priserna mot andra ställen?
Eko i Fjälkinge utanför Kristianstad:
Imperial star destroyer 1599:-
Volvo hjullastare 2495:-
Bennys spaceship 1199:-
Det verkar vara dyrare än de rekommenderade utpriserna. Jag kan rekommendera att kolla mot prisjakt.nu. De har även en app som man kan läsa av streckkoder med och få besked direkt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2506119
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2597853
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2702502

dalle

För er som äter corn flakes till frukost så har ett av de kändaste märkena en kupong på sitt paket med 25 kronors rabatt på köp hos en leksakskedja. Inte så mycket rabatt men täcker mesta av kostnaden när man köper sitt fredagsmys i form av en Mixelpåse.

lindyhep

Citat från: dalle skrivet 03 augusti 2014 kl. 08:39
För er som äter corn flakes till frukost så har ett av de kändaste märkena en kupong på sitt paket med 25 kronors rabatt på köp hos en leksakskedja. Inte så mycket rabatt men täcker mesta av kostnaden när man köper sitt fredagsmys i form av en Mixelpåse.

Dessutom går väl det där paketet att inköpa till ett pris som max är marginellt mycket mer än de 25 kronorna. Tror tom jag inhandlat dem för mindre än 25 kronor.

darthmortar

Olles Leksaker på Torp i Uddevalla har rea på leksaker; köp 4 betala för 3 (billigast på köpet) finns en del lego, bla Jabbas Palace för 999kr, 2 tågbanor gör 1600 resp kring 1000-lappen, tåg tillbehör (bla en station), några mindre Star Wars skepp från 599kr och nedåt samt lite annat smått. Skynda och fynda, de största seten finns det bara en av varje kvar av.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

MartinAberg

Citat från: dalle skrivet 03 augusti 2014 kl. 08:39
För er som äter corn flakes till frukost så har ett av de kändaste märkena en kupong på sitt paket med 25 kronors rabatt på köp hos en leksakskedja. Inte så mycket rabatt men täcker mesta av kostnaden när man köper sitt fredagsmys i form av en Mixelpåse.
Vilket Cornflakes-fabrikat det är kan man ju lista ut.
Hade dock varit intressant att veta vilken leksakskedja det berör.

dalle

#2738
Citat från: MartinAberg skrivet 03 augusti 2014 kl. 17:07
Citat från: dalle skrivet 03 augusti 2014 kl. 08:39
För er som äter corn flakes till frukost så har ett av de kändaste märkena en kupong på sitt paket med 25 kronors rabatt på köp hos en leksakskedja. Inte så mycket rabatt men täcker mesta av kostnaden när man köper sitt fredagsmys i form av en Mixelpåse.
Vilket Cornflakes-fabrikat det är kan man ju lista ut.
Hade dock varit intressant att veta vilken leksakskedja det berör.

Tänkte det skulle vara en överraskning. Men jag ger en ledtråd. Det börjar på B och slutar på R.
Att dom säljer Mixel är också en ledtråd. Trodde att ni skulle ta det på den.

Nextuz

BR i Jönköping vid A6 Center har Unimogen för för 1319:-... ordinarie pris på den var 1999:-

Man_utan_namn

City Gross i Bromma har 50% rea på utvalt lego, mest småaskar av Star Wars. Dessutom fanns två st LoTR piratskepp för 599,50 kr styck. (På prislappen står dock ordinarie pris 1999 kr...) Det fanns endast två st, jag köpte den ena. Dock var kartongerna i något skadat skick, ser ut som en mindre fuktskada, som om de legat på lagret ett tag.

kochkramer

Lekmer/CDON har rea på några LEGO set.
Det mest prisvärda som jag såg var set 9396 den gula technic Helikoptern för 659,40:-
Billigast på prisjakt och bricklink.

shiftaltcmd

Toysrus hade en del set med lägre pris.
Det jag minns var Arctic base camp för 699:-  då blir det tom lite billigare än swebrick shop.

oskbl

#2743
På Åhlens i Linköping (den som ligger i stan) har de halva reapriset på lite Star Wars och City. När jag var där nyss fanns (priserna är det jag betalade i kassan, dvs efter halva reapriset):

för 120:- (fanns flera kvar, 5+ skulle jag tippa)
för 120:- (fanns några kvar, 3+ skulle jag tippa)
för 120:- (osäker på om jag tog den sista)
för 99:- (rätt säker på att jag tog den sista)
för 120:-, fanns 1 kvar

Fanns 2-3 microfigthers-set också, kommer inte ihåg vilka, tror de kostade 50:-

mechamike

Uppdaterat efter mitt svep (tack för tipset gick hem med en kasse Lego)

för 120:- (fanns flera kvar, 4-5)
för 120:- (fanns några kvar 2-3

Microseten låg på fel plats, däremot fanns det 1 battlepack med droiddekas vs clones kvar efter mitt svep
Ficklampsnyckelrings Kai fanns i drivor för en 50 lapp och så finns det nån Brickmaster SW bok kvar.
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?B=DKStarWars02

?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.