Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Pixmania har en del rabatt på Galaxy Squad, LOTR, Star Wars, mm

Lite höjdpunkter..

Jabba's Sail Barge 530 kr
Duel on Geonosis 230 kr
Battle at the Black Gate 479 kr
The Mines of Moria 357 kr (!!)
Superman: Battle of Smallville 228 kr
Galactic Titan 449 kr (!!)
Hive Crawler 265 kr




mordatre

Tackar för Pixmaniatipset. Riktigt bra priser.

EKO Hallen har halva priset på några set. Bl.a. Craggers skepp, Jek´s starfighter och Homing spiderdroid. De hade även Friends djurpåsar serie 1 för 10:- st.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Vibora

Eris' eagle interceptor, 139kr på Åhléns i Ikanohuset.

oskbl

Citat från: Vibora skrivet 01 februari 2014 kl. 13:39
Eris' eagle interceptor, 139kr på Åhléns i Ikanohuset.

Bra tips, köpte faktiskt en. Sagoland i Linköping har för 999:-, kanske inget pangpris direkt. De har byggt om lite i affären, Legot är lite mer överskådligt nu tycker jag.

Stoffe

Webhallen tar 190 kr för ett tiopack med minifigs från The LEGO Movie.
Det ser också ut att en fortfarande kan beställa minifigs serie 11 för 15 kr styck.

shutter

Vi har hört att Claes Ohlsson i Södertälje säljer ut 4200 Fyrhjulsdriven gruvtruck
för 49 kr. Den vänliga själ som tar sig dit och fyndar får gärna köpa 3 st till oss.
Skicka oss ett PM.

mvh Sangela och Shutter

Eigenbrötler

detta verkar ju billigt, men inga i lager, och sidan verkar inte helt skön, jag vågar inte beställa iallafall, ni gör som ni vill...

http://www.it-shoppen-butik.se/lego-star-wars-sith-fury-class-interceptor-9500/6509-0
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

erik_b

Åhlens A6 har några chima-spinners (vet inte vad de heter egentligen) nedsatta från 199 till 49, inte så mycket bitar i de paketen dock. Coop Forum A6 har 2 för 40 med de gamla vanliga polybagsen, gandalf, räddningsledarbil, liten svart sportbil och något litet friendsset.

Stoffe

Citat från: Eigenbrötler skrivet 02 februari 2014 kl. 19:32
detta verkar ju billigt, men inga i lager, och sidan verkar inte helt skön, jag vågar inte beställa iallafall, ni gör som ni vill...

http://www.it-shoppen-butik.se/lego-star-wars-sith-fury-class-interceptor-9500/6509-0

Håller med om känslan en får när en ser sidan, dessutom verkar de ha varan i lager som en annan post men då till ett betydligt högre pris.

Den här läsningen vad andra kunder tycker om butiken kanske hjälper någon

Stoffe

Citat från: erik_b skrivet 02 februari 2014 kl. 19:49
Åhlens A6 har några chima-spinners (vet inte vad de heter egentligen) nedsatta från 199 till 49, inte så mycket bitar i de paketen dock. Coop Forum A6 har 2 för 40 med de gamla vanliga polybagsen, gandalf, räddningsledarbil, liten svart sportbil och något litet friendsset.

A6 är för de som inte vet det Jönköpings stora köpcentrum beläget på artilleriregementets gamla område, därav namnet A6.

BeardedNerd

Attans! Till de där priserna skulle jag ha investerat i lite Moria och Bug Obliterator...

oskbl

#2441
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 31 januari 2014 kl. 18:12
Pixmania har en del rabatt på Galaxy Squad, LOTR, Star Wars, mm

Lite höjdpunkter..

Jabba's Sail Barge 530 kr
Duel on Geonosis 230 kr
Battle at the Black Gate 479 kr
The Mines of Moria 357 kr (!!)
Superman: Battle of Smallville 228 kr
Galactic Titan 449 kr (!!)
Hive Crawler 265 kr

Var det nån annan som köpte t.ex. nåt av detta från pixmania? Jag slog till på en Jabba's Sail Barge, trots alla varningar om pixmania och att de kanske skickar asken utan skyddande ytterkartong.

Edit: Finns en egen tråd om pixmania: http://www.swebrick.se/index.php?topic=6168.0

erik_b

Citat från: Stoffe skrivet 02 februari 2014 kl. 20:20
Citat från: erik_b skrivet 02 februari 2014 kl. 19:49
Åhlens A6 har några chima-spinners (vet inte vad de heter egentligen) nedsatta från 199 till 49, inte så mycket bitar i de paketen dock. Coop Forum A6 har 2 för 40 med de gamla vanliga polybagsen, gandalf, räddningsledarbil, liten svart sportbil och något litet friendsset.

A6 är för de som inte vet det Jönköpings stora köpcentrum beläget på artilleriregementets gamla område, därav namnet A6.

Haha, det glömde jag visst skriva... Skrev på bussen från A6, så får väl skylla på att jag var i "nyköpt lego"-rus.  :P

VDK

#2443
Jag provar att premiärposta på detta forum med tipset att http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=20019-1-1 finns för 9.90:- (10sek!) på Rusta i Enköping. Jag köpte *host* 13st. och det fanns 8st. kvar i alla fall.

edit.: Sorry. Det var på Rusta i Enköping och inget annat.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.