Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pehter aka ibbe

Citat från: marpe skrivet 17 december 2013 kl. 13:42
Tack för tipset. Det fick bli ett rustafynd. Snart har hela linköpingsgänget varit på Rusta. Majkel, Muede, Mechamike, Marpe, Vibora. Missade jag någon?

Av någon anledning verkar Rusta ha väntat sig att skulle bli en storsäljare i Linköping.  :-[

Håller på att fundera....  ;D
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

o0ger

Citat från: Myko skrivet 17 december 2013 kl. 12:26
Hittade ingen i Barkarby, frågade inte personalen.

:( Hade tänkt åka förbi dem idag på vägen hem från jobbet. Får kolla i Västerås istället.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Jag hajar inte riktigt hajpen över Rustapriset på . Ca 700 bitar för en femhunka är väl inte überbra? Jag förstår om man letat efter det och det saknas till övriga vinterset, men som partspack är det väl inte det bästa? Eller?

(Ser fram emot ett par poster som får mig att fara iväg till Rusta och köpa alla de har)

Myko


o0ger

Vet inte, men det är väl ett ganska ovanligt set eller? Jag har tänkt att samla på mig alla vinter-seten för de är lite trevliga och det är kul att bygga med familjen i vintertid.

Det är nog inget bra set att köpa om man inte är ute efter det. Men å andra sidan så gäller väl det för alla set?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Studley Heinsbergen

Kommer in imorgon eller på torsdag i Länna. Kanske är samma i Barkarby då?

När de gäller priserna på WV-seten har de väl varit en smula uppumpade, men 500 för det här känns skapligt prisvärt tycker jag. Rekommenderat pris var £50/€55 vid släpp.

humlan

Mitt lokala Rusta (Storheden, Luleå) hade inte :(

Dock hade de nu fått in för 29:90, vilken inte fanns inne när den var aktuell i denna tråden tidigare. Hade även för 49:90, men den passade jag på.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Jaxne

Citat från: Studley Heinsbergen skrivet 17 december 2013 kl. 16:36
Kommer in imorgon eller på torsdag i Länna. Kanske är samma i Barkarby då?
Skulle vara detsamma i Norrköping, de hade inget när jag var där ikväll.

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Det fanns några stycken i Västerås
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter

Minst 10-talet fanns på Rusta Karlstad tisdag eftermiddag (499 kr). (Blev inget köp av denna i alla fall).

darthmortar

Jönköping hade nog minst tiotalet (2 veckor sedan). Har sett att dem haft setet ända sedan nya butiken öppnade, för någon månad sedan. Ser inte ut som om det minskat sedan dess i antalet på hyllan.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

o0ger

Det kommer nog visa sig vara en dålig affär för Rusta. Det är för "nördigt" set tror jag :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Vibora

Citat från: o0ger skrivet 17 december 2013 kl. 23:01
Det kommer nog visa sig vara en dålig affär för Rusta. Det är för "nördigt" set tror jag :)
Man kan ju hoppas, så att de rear ut dem.  ;D

Skafte

Rusta brukar köra 25% på leksaker efter jul och sedan 50% på det som inte säljs. Sen har de knappt några alls resten av året.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.