Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

krakfot

nä inte rätt även om du tänkt i rätt banor, det är sångerskan vi ser och det är en ö hon står på...

qbert

Dolly Parton som står på en Island(s) in the stream?
Kenny Rogers simmar mot strömmen utanför bild.
Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

krakfot


krakfot

Det är en mkt färst album från en Svensk artist. Ni har förstått att det är den kvinnliga artisten och att hon står på en ö, Det är ett viktigt redskap hon har i sin hand...

Myko

Amanda Jenssen - When We Dig for Gold in the USA

krakfot

Rätt! Ja det är en guld(medalj) som ligger där på marken i USA och väntar, och albumet heter "sånger från ön" och ön i detta fall är ju så klart Gotland, så mkt bättre kan det ju inte bli (det var svårt att få med oväsentliga markområden mellan Gotland och USA på 8 x 8 bitar) ;)

Myko

Just tusan, jag vann ju. Vet precis vad jag ska bygga men kommer inte hem förrän sent ikväll. Hoppas få upp nåt ikväll eller i morgon bitti.

Myko

...som jag såklart glömde bort direkt. Här är i alla fall nästa vinjett:


ByggareDan

Det går iväg ett SMS till en blonderad förortstjej -Är det Efterfest på eran balkong.
Så låten Efterfest med Magnus Uggla är mitt långskott denna gång.

/ByggareDan

Myko

Långskott över mål är jag rädd.

Myko

Ledtråd: Det röda i bildens nederkant ska symbolisera brandkåren.

andreaseldh

Nina Persson och Tom Jones: Burning down the house

Myko


Myko

Ledtråd: Albumet som låten finns på har ett namn på bara ett tecken.

krakfot

Är det brandkåren eller kanske en drake? kan det vara "I see fire" med "Ed Sheeran"?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.