Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Citat från: shiftaltcmd skrivet 17 juni 2012 kl. 21:12
Citat från: lindyhep skrivet 17 juni 2012 kl. 14:32
De förlorade barnens stad?
Där har vi en vinnare.
Bra jobbat! Jag älskar Delicatessen men hade helt missat denna, verkar som vanligt riktigt "fulsnygg" :)

Tobbe Arnesson

Intressant, la filmen i min önskelista på Discshop men den verkar just nu ha utgått.
Blogg: Robotkampen

shiftaltcmd

Det är den bästa filmen i mitt tycke av Jeunet (och Caro). Lite mörkare och lite knäppare.
Amelie naturligtvis mer lättillgänglig och för en större publik.

Den alternativa affischen har ju lite drag åt giger som gjorde alien.
På sätt och vis tur att det bara blev en hollywood-rulle. Tror inte Hollywood hade ställt upp på att göra Amelie och Mic macs på hans sätt.

lindyhep

Förlåt att jag stoppade tråden ett tag, orkade inte riktigt igår. Nu kommer här en liten och förhoppningsvis enkel (för annars har ni missat nåt bra ;) ).


Roger Brickjet

Det borde ju vara Tim Burtons klassiker The Nightmare Before Christmas? Eller? Den är i alla fall bra! :)

lindyhep

Citat från: Roger Brickjet skrivet 19 juni 2012 kl. 23:06
Det borde ju vara Tim Burtons klassiker The Nightmare Before Christmas? Eller? Den är i alla fall bra! :)

Självklart är det så!
En klar favorit här.

shutter

Citat från: lindyhep skrivet 19 juni 2012 kl. 22:51
Förlåt att jag stoppade tråden ett tag, orkade inte riktigt igår. Nu kommer här en liten och förhoppningsvis enkel (för annars har ni missat nåt bra ;) ).


Så kom dom fina tegelstensbitarna till god nytta ;D
Coolt bygge. jag kanske bör se filmen?

Tobbe Arnesson

Citat från: shutter skrivet 20 juni 2012 kl. 09:54jag kanske bör se filmen?

Nej, den är inte i din smak. Fast vi andra tycker den är bra!  ;)
Blogg: Robotkampen

lindyhep

#3923
Citat från: shutter skrivet 20 juni 2012 kl. 09:54
Citat från: lindyhep skrivet 19 juni 2012 kl. 22:51

Så kom dom fina tegelstensbitarna till god nytta ;D
Coolt bygge. jag kanske bör se filmen?

Ja där fick tegelstenarna jobba lite. Och det syns hur dåliga de blir i hörn....

Angående filmen säger jag absolut att du skall se den. Nu om du vill få lite (konstig) julstämning så här mitt i sommaren annars får du väl spara den till den mörkare årstiden. En härlig saga med snygga dockor och mycket bra musik (både skriven av och till viss del framförd av Danny Elfman )

---
Tobbe hann posta innan jag gjorde. Jag kanske får ta tillbaka ovanstående då ;D Jag tror fö det här är den enda film jag sett 2 gånger på bio.
---
Edit 2 (för att inte fylla på med ett till OT-inlägg fortsätter jag i detta)
Antalet gånger jag sett den hemma är många. Senast idag har den gått iaf 1½ gång (även om jag mest lyssnat). Så kan det gå när man vabbar med magsjuka döttrar. :-\

Tobbe Arnesson

Vi har en familjetradition att ha adventsmys med glögg, pepparkakor med ädelost och så en jultemafilm i dvdn varje advent. Nightmare before är med varje år (precis som Bad Santa).
Blogg: Robotkampen

Roger Brickjet

Ok, nu hoppas jag att den här är riktigt svår! :D Men det bör nämnas att det egentligen saknas lite svarta bitar för att det ska vara helt likt förlagan.
De röda studsen som syns är ingen ledtråd utan där för att hålla en eventuell ledtråd på plats senare om det skulle behövas. Och jag fick tydligen tag på några skeva plates eller så har jag räknat fel någonstans i LEGO-geometrin :)

shutter

Flying Dragon Crunching Tiger?

med res för felstavning.

Roger Brickjet

Citat från: shutter skrivet 20 juni 2012 kl. 16:09
Flying Dragon Crunching Tiger?

med res för felstavning.
Nej, men bra film. Och rolig felstavning ;)

Jesperallen



LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.