Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2024

Startat av o0ger, 24 oktober 2023 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Kul med ett set baserat på riktigt klassisk sci-fi! Fina figurer också :)

@MBL Designs skrev en intressant kommentar på Facebook om detta:
CitatVi har nu en ny medlem i vad jag kallar den "Svenska skådisars karaktärer som minifigurer samlingen"
(Lång titel) 😅
Listan består då av både fysiska minifigurer/karaktärer (den övre raden) och digitala minifigurer från animerad film eller TV-spel
Dem skådisar/ karaktärer som gjorts är
Fysiska figurer:
Stellan Skarsgård/ Bootstrap Bill/ Pirates of the Caribbean
Michael Persbrandt/ Beorn/Hobbit
Max Von Sydow/ Lor San Tekka/ Star Wars EP7
Bill Skarsgård/ Kro/ Eternals
Stellan Skarsgård/ Luthen Rael/ Andor
Stellan Skarsgård/ Erik Selvig/ The Avengers
Nytt tillägg är:
Rebecca Ferguson/ Lady Jessica/ Dune
Stellan Skarsgård/ Baron Harkonnen/ Dune
Lady Jessica är helt unik med inga återanvända bitar, medans Baron Vladimir återanvänder enbart huvudet som har bara använts för två andra Stellan Skarsgård figurer så väldigt passande! Han använder också en intressant ny mantel/tygbit.
Detta är ju då fjärde figuren för Stellan och en första för Rebecca, plus första kvinnliga figuren i fysiskt format!

Digital figurer:
Pernilla August/ Shmi Skywalker/ Star Wars EP1
Peter Stormare/ Dieter Stark/Jurassic Park 2
Stellan Skarsgård/ Erik Selvig/Avengers
Dolph Lundgren/ King Nereus/ Aquaman
Väldigt nischat samling jag startat, men så kul när man är inbitet film fan och vi har så många härliga skådisar från Sverige!
Vilken svensk skådis karaktär hoppas ni LEGO kommer göra. Jag hoppas på Bill Skarsgård som Pennywise från IT! Tvivlar på att det kommer hända men man kan ju hoppas! 😅👌🏻
Jag är inte så insatt i de digitala figuerna, men nu blev man ju lockad att börja samla på de svenska skådespelarna :)

Wolcker

då blir stellan den som har näst mest minifigs efter sina karaktärer han spelat.

Listan är lite ouppdaterad men ändå.

https://brickset.com/article/51885/which-actor-has-the-most-minifigures
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 24 oktober 2023 kl. 22:25Finns nu att beställa (https://www.lego.com/en-se/product/dune-atreides-royal-ornithopter-10327). Släpps 1 februari 2024.
Är inte det ovanligt lång pre-order-tid förresten...?
Kan det vara så att den var tänkt att släppas tidigare, men att man skjutit på lanseringen pga att Dune: Part Two blivit försenad?

Wolcker

Jag har börjat set lite bilder på det nya CMF 25 på Ansiktsboken. Vet inte om man skall skriva rykten. Så jag säger att rad 2 första ifrån vänster är GETTE längtad =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Tunnan

Citat från: Wolcker skrivet 30 oktober 2023 kl. 07:35Jag har börjat set lite bilder på det nya CMF 25 på Ansiktsboken. Vet inte om man skall skriva rykten. Så jag säger att rad 2 första ifrån vänster är GETTE längtad =)
Ja stackas papplådor säger jag bara, butikerna kommer få ha dem bakom disk  ::)

Kwagge

Citat från: Tunnan skrivet 30 oktober 2023 kl. 09:46Ja stackas papplådor säger jag bara, butikerna kommer få ha dem bakom disk  ::)

Bara nummer 5 ja...   ;D


Finns ju lite bilder på ett CC hus med...

robinnilsson403

Tur man har röntgen på jobbet
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Jesper_Lundgren

Frågan är om priset kommer att sjunka om dom börjar dyka upp lättare

Wolcker

Citat från: Jesper_Lundgren skrivet 30 oktober 2023 kl. 12:23Frågan är om priset kommer att sjunka om dom börjar dyka upp lättare

Ja det tror jag. Det är ju enbart samlare som vill ha den gamla geten nu. Alla som vill ha en get kan ju få den för 10% av gamla getens pris.

På samma sätt som Millenium Falcon gick ifrån 15k till typ 10k för den gamla så fort den nya UCSen kom. Enbart folk som samlar på dom vill ha den gamla också, den nya funkar ju för gemene man som bar avill ha en stort skepp.

Sedan har det ju ryktats om att en annan get kommer i ett större set, vet inte om det är samma get eller om det är en ny variant av den. Alltså är geten målad osv.

Det som kommer vara säkert är att alla de andra minifigsen i denna serien kommer inte gå upp i världe så mycket. Folk kommer köpa upp getter, låt oss säga det är 3 i en stor låda, då kommer du kunna hitta de andra billigare då de inte är lika attraktiva.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

andreaseldh

Jag lyckas inte få Google att förstå att 25 är det viktigaste i min sökning. Någon som vet när bilderna släpps officiellt?

CopMike

#11
Citat från: andreaseldh skrivet 30 oktober 2023 kl. 12:52Jag lyckas inte få Google att förstå att 25 är det viktigaste i min sökning. Någon som vet när bilderna släpps officiellt?
CMF 25 Lego ;)?

andreaseldh

#12
Tack det var fiffigt, hittade en bild på Läst-det! Ja det är verkligen många intressanta figurer:
nr 4 handikapplöpare
nr 5 getherde
nr 7 muskelbyggare
nr 8 dinosauriekostym
nr 10 leksakslok
nr 12 hundfrisör

andreaseldh

Citat från: Wolcker skrivet 30 oktober 2023 kl. 07:35Jag har börjat set lite bilder på det nya CMF 25 på Ansiktsboken. Vet inte om man skall skriva rykten. Så jag säger att rad 2 första ifrån vänster är GETTE längtad =)

Så länge vi bara pratar om:
  • Ansiktsboken,
  • Läst-det och
  • sökparametrar för Tio-upphöjt-till-hundra

och inte:
  • länkar till, eller
  • bifogar läckta bilder

... så är det väl helt okej?

Magnus den store

Två set som jag ser fram emot. Hittade på Legos webbplats.

76963.png
Set
Jag samlar på små dinosaurier och här kommer fyra nya i ett och samma set.

76964.png
Set
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.