Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 8-10 juli 2022 på Conventum ÖREBRO

Startat av Klossfestivalen, 10 maj 2022 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Illuwatar

Då var semestern godkänd - dags att börja anmäla lite byggen...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

janimakaj

Nu är jag anmäld. Kommer äntligen få ställa ut min "nya" del av tåglandskapet.  Ska bli kul och ta fram o damma av den från gömmorna..  ;D
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Svartkrut

Citat från: Emma skrivet 11 juni 2022 kl. 19:51
Citat från: Svartkrut skrivet 11 juni 2022 kl. 15:38
Nu har jag anmält en hel drös med byggen. Om det är för mycket kan jag lämna några hemma. Annars får jag köra ett par vändor. Tur det är nära. ;D

Lyckos! Att ha nära, alltså. Ska bli kul att ses!
Ja det känns lyxigt att ha så nära. Det blir toppen! Ser verkligen fram emot det. 😊

Norrbaggen

Har anmält ett bord fullt av MOCs. Det betyder at jag måste bygga lite nästa vecka... så får vi se vad som kommer til Örebro!

Larry Lars

Så har jag då i sista stund samlat tankarna lite och anmält byggen jag också.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

Tack för påminnelsen! Hade anmält mig som utställare men glömt anmäla byggen :O

Ska fixa det under dagen, funderar bara på hur mycket gammal skåpmat som ska få följa med ännu en gång...annars är det ju mest Castonien (anmält separat redan hoppas jag) som är nytt för i år.

Eriol

Verkar som att jag inte kommer ha familjen med mig så nu har jag anmält mig även till middagen.  :)

Ozp

Det känns som det blir bra uppslutning i år. Hur många är anmälda?

Klossfestivalen

Citat från: Ozp skrivet 22 juni 2022 kl. 11:33
Det känns som det blir bra uppslutning i år. Hur många är anmälda?

Ja det rullar på friskt med anmälningar. Kul!  ;D

Just nu runt 50 stycken.  8)


Fredrik Novak
Klossfestivalen

nic89

Följ mig gärna på instagram (ice Planet 2002, Blacktron2):
https://www.instagram.com/p/B4mQ3TWpFNy/?igshid=18l0as06l4r26

Klossfestivalen

Hej igen!  8)

Nu börjar det närma sig - kul! ;D

Vill bara påminna er om att ni kollar igenom vad ni anmält för byggen, då jag idag gått igenom listan och tycker mig se några byggen jag saknar som jag jag pratat mer några av er om tidigare. Och några som jag vet att ni har hemma i "källaren" som gärna får följa med.

Gällande utställare så är det just nu prick 50 stycken anmälda - här ser jag gärna att man mailar mig direkt om man glömt anmäla sig på Fredrik @ klossfestivalen.se så tar vi det därifrån.

Gällande Legobyggen, så kan ni fortsätta fylla på veckan ut dvs om ni glömt anmäla byggen - det går också bra att som vissa gjort skriva blandade byggen och vilken yta man önskar - skyltar kan vi producera på plats - i år finns en dator och skrivare som enbart är till för detta ändamål, så ingen blir utan skylt.


Ha en fortsatt fin och solig vecka!


Fredrik Novak  :-*



PS två saker:

  • Det kommer gå ut separata mail till några av er som har uppgett att man inte äter allt. Mer så vi kan säkerställa så det blir 100% korrekt. Skickas ut ett par dagar innan.
  • Ni som skrivit upp er att sälja på Loppis, så kommer också separat mail ut kring detta

Gideon

Citat från: Klossfestivalen skrivet 27 juni 2022 kl. 19:08
Gällande Legobyggen, så kan ni fortsätta fylla på veckan ut dvs om ni glömt anmäla byggen - det går också bra att som vissa gjort skriva blandade byggen och vilken yta man önskar - skyltar kan vi producera på plats - i år finns en dator och skrivare som enbart är till för detta ändamål, så ingen blir utan skylt.
Bra lösning! (Vet av erfarenhet att det viktigaste är att veta bordsytorna i god tid :) )

Eigenbrötler

Hur ser det ut med frukost?

Kommer vi utställare att få äta frukost på hotellet på klossfestivalens bekostnad likt tidigare år?
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Klossfestivalen

Citat från: Eigenbrötler skrivet 01 juli 2022 kl. 13:12
Hur ser det ut med frukost?

Kommer vi utställare att få äta frukost på hotellet på klossfestivalens bekostnad likt tidigare år?

Hej hej.

Vi hade upplägget senast 2019 för de som bodde i Klossbutiken eller kom långväga ifrån. Då det tyvärr inte längre finns boende i den formen, så hade vi i år inte tänkt på detta, då de flesta som ställer ut bor på hotell eller liknande där frukost ingår. Men jättebra att du frågade.

Vi gör så att de som har långväga resa in till Klossfestivalen de dagar det gäller, så kan vi lösa mackor på plats till de berörda givetvis.

Jag gör så att jag kollar med er utställare som kommer in på torsdag nästa vecka och ställer upp sina mästerverk, så ser jag vilka som har behovet, så löser vi det. Inga problem!

Det kommer att finnas en VIP-lounge för er utställare precis som senast där lunch serveras varje dag. Där kommer det också finnas kaffe/fika på förmiddagen och eftermiddagen. Så ni kan smita undan och vila öronen och mätta magarna. Och umgås.


Varmt välkommen!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Norrbaggen

Hej igen! Två snabba frågor från mig, till er som kommer:

Först: Är det någon som känner till BrickLink-butiken KE.Bricks? Den hör hemma i Örebro, men skickar inte till mig i Norge. Säljaren har några delar som jag behöver, så jag ville gärna fråga om jag kunde hämta i Örebro, men han/hon har troligtvis semester eftersom jag inte får svar på epost. Någon som kan hjälpa...?

Och sedan: Är det någon intresse för Vidiyo Bandmates Series 2? Jag har en full kartong som jag tänkte ta med till loppisen. Jag tror inte dom någonsin såldes i Norge, så möjligtvis inte i Sverige heller?

Ser fram emot nästa helg!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.