Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Volvo PV 544, 1962 års modell (ungefär)

Startat av AndersI, 14 augusti 2011 kl. 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Det blir lätt svårt att ha flera olika tekniker i samma modell. Så som platat, wedges, slopes o.s.v.
Men jag tycker att det ser bra ut (version 2)! Bara att fortsätta try/error/rebuild varianten ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Tyvärr har det tydligen varit en serverkrasch så det dröjer veckor innan alla bilder är tillbaka (backup är tydligen för fegisar), men ändå lite inspiration här: http://www.mocpages.com/folder.php/90813
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Exempel på att tiles förstör enligt mitt tycke..
Här har personen använt legos modell som bas.. men lagt tiles överallt. på så vis ser man verkligen kantigheten.. :/


http://mocpages.com/moc.php/222697

AndersI

Det har varit helg igen. Och nu börjar mina vanliga bitar ta slut i svart...

Nextuz


Stigge72


micke

Ser riktigt bra ut, ser med spänning fram emot hur du kommer få till den välvda huven som är så karaktäristisk för PV
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

Ännu en helg, ännu en bit på väg...

Ytterformen känns ganska slutgiltig (för den här gången), frågan är nu om jag ska skaffa alla bitarna i svart, och sedan bygga insidan också.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Barbaroux

Citat från: AndersI skrivet 09 oktober 2011 kl. 22:05
Ytterformen känns ganska slutgiltig (för den här gången), frågan är nu om jag ska skaffa alla bitarna i svart, och sedan bygga insidan också.
Klart du ska! Tror det är fler än jag som vill se din modell helt färdig.

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 10 oktober 2011 kl. 08:13
Har du beställt än? ;)

Nej, men jag har en önskelista på Köp&Sälj - har du inventerat ditt bytesLEGO än? ;)

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

AndersI

Ja, nu är bygget 'klart', med ratt (inte kopplad till hjulen), pedaler och säten. Fler bilder lär vänta till helgen så jag kan dra nytta av solljuset...

Hupp - det bidde ingen bild alls för alla batterier var urladdade...
Återkommer i morgon.

Silence101

Väntar spänt på det färdiga resultatet  :P
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.