Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

eon


BrickFan

Disse to sæt gør det ikke for mig.

Teabox

Mer bekräftelse på att nästa MH blir Diner

https://imgur.com/4FJxiNU

Men mer intresserad av jubileum-setet längst ner på bilden :)

Storm_666

Pratade just med kundtjänst på LEGO och dom berättade att idag kl 17 svensk tid så kommer dom att offentliggöra 2018 års modulhus. 

Ozp

Citat från: Storm_666 skrivet 29 november 2017 kl. 14:47
Pratade just med kundtjänst på LEGO och dom berättade att idag kl 17 svensk tid så kommer dom att offentliggöra 2018 års modulhus.

Och nu är det officiellt https://brickset.com/article/32287/10260-downtown-diner-revealed

Anders67


o0ger

Jag tycker det är fult :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Jag gillar det, mycket!

andli

Helt klart en annan stil än de tidigare, ser mycket bättre ut ensam än tillsammans med de gamla husen!
Ska vi hoppas på att det kommer 10 år med lite mer modern stil på byggnaderna nu så inte Dinern kommer få stå ensam?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Edde

Verkar finnas intressanta byggtekniker, dock gillar jag inte hur öppen den ser ut att vara, blir ju som en hörnbyggnad. Man får väl ställa den bredvid Parisian restaurant.

Record

Absolut ett av de snyggaste CC-husen, älskar det :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Magnus den store

Trevligt med en senare arkitektur. Ser ju väldigt trevligt ut men få färger som jag har användning för. Visst är det det lilla flaket, 2512, som används till fläktkåpan?


LEGO Creator Downtown Diner (10260) by Allen Tran, on Flickr


LEGO Creator Downtown Diner (10260) by Allen Tran, on Flickr

Vad är det för färg på baconet?


LEGO Creator Downtown Diner (10260) by Allen Tran, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kakan

Tänk om huskroppen med gym och musikstudio hade haft vita väggar, annan typ av fönster, ett rundat hörn vid D:et, bort med kornischen och fönstervalven. Då hade detta hus varit jättesnyggt. Nu är det bara fult. Som läppstift på en gris.

Gideon

Citat från: Kakan skrivet 29 november 2017 kl. 20:27
Tänk om huskroppen med gym och musikstudio hade haft vita väggar, annan typ av fönster, ett rundat hörn vid D:et, bort med kornischen och fönstervalven. Då hade detta hus varit jättesnyggt. Nu är det bara fult. Som läppstift på en gris.
Vad tur att det är i lego då och går att bygga om precis som man vill ha det ;)

Kakan

Ja, precis. Då kan man bygga och ändra som man vill. Men jag är lite förvånad att Lego faktiskt missade att få till en mycket snyggare byggnad.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.