Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Majkel

Citat från: Ras 74 skrivet 25 april 2013 kl. 08:47
Har byggt mitt LEGO-rum i LDD. Skall idag beställa lite svindyra bitar till det :)

Kul grej, har du några referensbilder?
Jag gillar att ha koll på det mesta och gör gärna excelldokument över märkliga saker, men stämpelklocka till legorummet? ;)

Själv bygger jag berg, och river berg, och bygger berg... Nu står det och stirrar hånfullt mot mig samtidigt som jesperallens och de-gothias berg ler mot mig genom paddan...

Teabox

Citat från: Ras 74 skrivet 25 april 2013 kl. 08:47
Har byggt mitt LEGO-rum i LDD. Skall idag beställa lite svindyra bitar till det :)

Coolt :)

Ras 74

Nej, inge ref bilder i dagsläget. Rummet är inte klart ännu och kommer inte vara så förrän till hösten (gissar jag).
Detta är visionen om hur det kommer se ut när det är klart.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Genomskinliga 2x4 tiles blir nog svårt. :) Snyggt annars, vore inte fel med det upplägget i sitt riktiga rum.

Ras 74

Det är dubbla 1x4:or. Så inte så svårt, bara lite kostsamt då jag behöver 50.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

stej123

Har nu byggt om min Spitfire så den nu har dark green/dark bley camo. Jag har även hunnit bygga ett helt nytt plan också som bara väntar på de sista bitarna för att bli helt klart.

MicroByggare

Citat från: Ras 74 skrivet 25 april 2013 kl. 16:20
Det är dubbla 1x4:or. Så inte så svårt, bara lite kostsamt då jag behöver 50.
om du har vägarna förbi en PaB vägg brukar det oftast finnas 1x1 och 1x2 genomskinliga plates.
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

swestar

Byggt om några pelare som håller upp en liten landningsplatta.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Byggde mig limon från tävlingen, finfin bil och bra byggbeskrivning dock lite felfärgad på en del  ställen men ska kompleteras med BL beställning, blir ju sugen att köpa på mig som komplement till min nya limo  :D

/ByggareDan

Rikard

Hej allihop!  :)
Hade en LEGO-spelkväll hemma hos mig igår/inatt. Utmaningen var att vi skulle bygga spelet, hitta på regler och sedan spela. En succé, som jag rekommenderar! Vi hade utgångspunkt från spellandskapet som man fick med i LEGO adventures för några år sedan. Har inte använt dem förut och nu var det dags. Fantasin flödade och vi gav oss ut på jakt efter en vikingaskatt gömd i Eldorado skattkammare (längst till vänster i bild). Spelarna var en indian, en pirat, en stadsbo och en erövrare (höger i bild). Det gick hett till i strider med monster och med många gåtor att lösa (röda 2x2 bitar).

Någon annan som gjort något liknande med dessa landskapsdelar? Dela gärna med er om era äventyr och en bild på ert landskap.  :)
Under spelkvällen medverkade jag, Ida och Malte!

AndersI


Rikard

Citat från: AndersI skrivet 05 maj 2013 kl. 21:06
Spel är alltid kul! Regler?
Skrev ner reglerna till dig AndersI. Skapade en ny tråd till det så att jag inte spammar denna tråd. Testa om du vågar http://www.swebrick.se/index.php?topic=5245.0 ;)

Magnus den store

Började bygga på ett modulhus idag. Inte helt lätt att blanda snot-teknik med separerbara våningsplan. Mycket försök och misstag. >:(
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ByggareDan

Sitter och provar mig fram för att bygga en bergsvägg som ska integrera tjuvarnas hus .
Är ju inte jättelätt, men kollar in alla borgsbyggare's berg/klippor för att få inspiration/ökad förståelse.


/ByggareDan

stegu

#1844
Det här är visserligen inte ett bygge med officiella Legobitar, men jag tycker ändå det platsar i den här tråden. I dag stod jag i två timmar på ett lastbilsflak i kortégen till studentorkesterfestivalen (SOF) i Linköping tillsammans med ett gäng andra spexare i blandade åldrar och byggde med enorma Legobitar som vi byggt själva i trä och papp. Se bild. Bitarna är i skala 25:1, så en 2x4 är 40x80 cm stor. Vi hade byggt ganska många bitar, ett 40-tal eller så. Knopparna har absolut noll "clutch power", men det gick att bygga rätt så mycket ändå.

Folket jublade, solen sken och vi hade vansinnigt roligt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.