Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: swestar skrivet 06 januari 2021 kl. 15:40
WIP

Påbörjat ett litet Cyberpunk bygge.  :)
Klossat lite på denna. Blir nån våning till. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Bokeslundsparken

Årets julgran!

Bokeslundsparken

Fixade det sista med denna idag. Men varför en toalett, ja det undrar jag också! Golvdesignen har jag sett någonstans på internet tidigare så den är snodd.

Klas Almqvist

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 07 december 2021 kl. 20:12
Fixade det sista med denna idag. Men varför en toalett, ja det undrar jag också! Golvdesignen har jag sett någonstans på internet tidigare så den är snodd.

Man snor inte, man blir inspirerad. 8) :o

swestar

#4129
Citat från: swestar skrivet 06 januari 2021 kl. 15:40
WIP

Påbörjat ett litet Cyberpunk bygge.  :)
Lite längre...


Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Har nu börjat bygga på mitt tåg som jag planerar att ha klart till Hässleholm i april.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

canuckwannabe


Sebastian88

Visserligen inte dagens bygge, utan gårdagens. men tycker att den fick viss charm och därför vill jag dela den här.
Som vanligt när de gäller mig. Våga såga om det kan hjälpa mig framåt  :D


Instagram: brixbybastian

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Pertan71

Jag har gjort mina första stapplande försök i GBC-svängen....  En felbeställning gjorde dock att jag kommer få byta några bitar mot rätt färg efter nyår.
Så minst en modul blir det från mig i banorna från nu.  Förmodligen fler.   ;)

Det är aldrig för sent att ge upp.

Tornet

Sjuåriga dottern önskade sig "motor och sånt som gör att det snurrar" i julklapp. Så jag gjorde ett mycket simpelt startkit med ett några axlar, kugghjul, PF-motor, batteribox och lite annat jox. Kom sedan på att det vore kul att göra instruktioner till några enkla "experiment" också (utan och med motor), så passade på att försöka förstå funktionaliteten för att göra sådana i stud.io.

Så kanske det allra minst avancerade jag plockat ihop på länge, men förhoppningsvis blir det uppskattat.

Godtfred

Börjat bygga längre och snyggare räls med slipers till mitt ånglok (https://www.swebrick.se/index.php?topic=14847). Var tvungen att ta fram mikrometern och sortera mellan 43337 och 15207 som är varianter av 30413 som Bricklink inte skiljer åt. Onödigt kan man tycka, men om jag blandar mellan typen av bitar så hackar lokets hjul på skarvarna...



(Cola: Dina bitar var alla lika.)

janhansson

Jag provade att sätta ihop lite överblivna Vidyo-bitar med plattor för att göra ett litet minifigur-skåp.
Resultatet blev lite rangligt, men jag använde inte alla anslutningspunkter, så det finns förbättringsmöjligheter :)

Eriol

Testade att bygga någon slags rinnande vatten med trans-dark blue tiles ovanpå svart plate. Tror det skulle kunna bli ganska bra om man skalar upp det.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.