Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Tackar! Då får ni gissa på denna!

musik40.jpg

Jemanuelson

American Pie, tänkte jag direkt. Men insåg att jag tänkte på filmen. Men sedan att det också är en låt från 70-talet, med en senare känd cover av Madonna. 

Godtfred


andreaseldh

Helt rätt! Nej jag kunde inte låta bli att bygga felhörningen "Buy buy miss American pie" ;)

@Jemanuelson får bygga nästa!


Eriol

Dom ser ju lite ledsna ut, men jag är inte direkt säker på att det är "Dancing with tears in my eyes" med Ultravox du byggt?

Jemanuelson

Citat från: Eriol skrivet 05 april 2024 kl. 21:14Dom ser ju lite ledsna ut, men jag är inte direkt säker på att det är "Dancing with tears in my eyes" med Ultravox du byggt?
Helt rätt! Ultravox var ett av mina favoritband - och ett av få synthband vars sound har stått sig någorlunda.

Sorgligt nog dog basisten Chris Cross för någon vecka sedan, så jag tyckte att låten passade bra just nu.

Din tur!

Eriol

Nu när tråden kommit igång under de senaste veckorna så är det lika bra att snabba sig att lägga ut något nytt:

musikvinjett.JPG




andreaseldh

Jag gissar på KTH-versionen av Bellmansången Joachim uti Babylon, istället för "två kanaljer" sjunger man "två kanyler"...

Tornet

Min första tanke är "The Drugs Don´t Work" med The Verve

Eriol

Ni är inne på rätt spår, men det är ganska exakt låttiteln jag byggt och ingenting annat.

TexGordon

Kan det vara Ebba Grön - Heroinister & Kontorister?

Eriol

Citat från: TexGordon skrivet 06 april 2024 kl. 12:45Kan det vara Ebba Grön - Heroinister & Kontorister?

Helt rätt! Din tur att bygga.

TexGordon

Citat från: Eriol skrivet 06 april 2024 kl. 13:13Helt rätt! Din tur att bygga.
Yay! Bra låtval. Det här ska bli kul!  ;D

TexGordon

Och här kommer nästa:
20240408_012754.jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.