Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Classus


CopMike


andreaseldh


mrlind

Have a great build day!
Instagram Flickr

Classus

Jag har inte ens hört talas om flera av de här kopplingarna förut, kul att de realiserats i LEGO.



Anders67


andreaseldh

Konkurrent eller kollega? Hur som helst är jag glad att jag valde att inte programmera sångerna på detta sätt.


THSH83

Träffade ju Andres igår på en liten Småländska Byggträff i lilla Eriksmåla där nämnde jag att det finns en byggare som bygger MODs med endast trätiles, bruna nyanser, trä dörrar etc., mycket Star Wars. Han tyckte det lät lite intressant faktiskt.
Byggaren heter faktiskt Jacob Engberg så jag undrar om han kanske Eventuellt är Svensk? Kanske Swebrickare (?). Kanske nån som känner eventuellt?
Byggde Razor Crest nu senast...
(https://www.instagram.com/p/Ck6O4jvJCAB/?next=%2F)

Hur eller hur så gör han riktigt roliga byggen.

Enjoy

IG: @lego_woodishbitar i

Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

CopMike

Citat från: THSH83 skrivet 27 november 2022 kl. 06:03Träffade ju Andres igår på en liten Småländska Byggträff i lilla Eriksmåla där nämnde jag att det finns en byggare som bygger MODs med endast trätiles, bruna nyanser, trä dörrar etc., mycket Star Wars. Han tyckte det lät lite intressant faktiskt.
Byggaren heter faktiskt Jacob Engberg så jag undrar om han kanske Eventuellt är Svensk? Kanske Swebrickare (?). Kanske nån som känner eventuellt?
Men vilka totalt grymma byggen :o ! Riktigt coola, tack för tipset!

MrUzagi

Citat från: THSH83 skrivet 27 november 2022 kl. 06:03Träffade ju Andres igår på en liten Småländska Byggträff i lilla Eriksmåla där nämnde jag att det finns en byggare som bygger MODs med endast trätiles, bruna nyanser, trä dörrar etc., mycket Star Wars. Han tyckte det lät lite intressant faktiskt.
Byggaren heter faktiskt Jacob Engberg så jag undrar om han kanske Eventuellt är Svensk? Kanske Swebrickare (?). Kanske nån som känner eventuellt?
Byggde Razor Crest nu senast...
(https://www.instagram.com/p/Ck6O4jvJCAB/?next=%2F)

Hur eller hur så gör han riktigt roliga byggen.

Enjoy

IG: @lego_woodishbitar i


Men oj, riktigt coolt. Helt klart.

THSH83

#1661
https://www.planet-gbc.com/legoautomaton-tonyflow76-chuck/
"Chuck don't do push up he pushes the earth"  ;D
Litet skönt automatiserat bygge av Tony Flow..
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

THSH83

Fungerade V6a i Technic Lego, med fungerande Kolvar, Vevarmar, Turbo, Växellåda, Utblås, ja alla komponenter för en motor. Väldigt häftigt! Med Lastbilstransport!
Se den in action här -> https://youtu.be/lkpCQqt17ZA
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

andreaseldh

Tittade runt lite på Rebrickable för att se vad jag har för kollegor inom Doctor Who MOC.

Van Crypto har gjort många fina BrickHeadz. Från Doctor Who vill jag särskilt rekommendera Tystnaden, Gråtande ängel och Cyberman som ni kan passa på att jämföra med min.

tystnaden.jpg gratandeangel.jpg cyberman.jpg

Men han har även gjort många figurer från Star Trek, exempelvis Data!

data.jpg

FeztasticBricks har bara lagt upp 2 MOC hittills, den ena är tredje doktorns bil Bessie.

bessie.jpg

andreaseldh

Ett bygge till från Rebrickable!

hoppepe älskar Hundkojan precis som jag och har byggt inte mindre än tre olika versioner, alla med bitar från årets julklapp . Ljusorange anger nya tryckta bitar som ännu inte finns i Stud-io.

hundkoja01.jpg hundkoja02.jpg hundkoja03.jpg   

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.