Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

#45
Okey, efter att ha fuskat och Googlat runt lite, så har jag rätt svar.

Tänker dock inte svara eftersom jag inte kunde rakt upp och ner.
Vilken version är bäst tycker du Tobbe?
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skafte

Nej, inga ledtrådar! Det kan ju vara folk som inte hunnit se den än! Vi kan väl vänta en dag eller så med ledtrådar? Jag kände för att slänga iväg bilden till några filmnördkompisar, kan ju vara ett sätt att visa hur vi har kul...

Och min gissning?

Nej tyvärr...  8)

AndersI

#47
Håller med - inga ledtrådar under första dygnet - hur ivriga vi än är som har hunnit gå bet, så måste så många som möjligt få chansen först.

Edit: Första posten med reglerna redigerad, följande regel tillagd:

- Ledtråd(ar) kan ges i posten som publicerar vinjetten, men sedan får inga extra ledtrådar publiceras under första dygnet - så många som möjligt måste få chansen att gissa på originalfrågan.


Tobbe Arnesson

Svårt att säga Ras, jag har den tyska och det var den första jag såg. Har inget emot att se filmer där jag inte förstår det talade språket. Regissören själv föredrar tydligen remaken.

Sambon hade förresten inga som helst problem att se vilken film det var.

Håller inne med ledtrådar ett dygn då, jag tror ni kommer ångra den regeln när/om jag postar nästa vig.  ;)
Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 november 2010 kl. 11:59
jag tror ni kommer ångra den regeln när/om jag postar nästa vig.  ;)

Notera min nya regel - det är OK med ledtrådar, bara de ges från början :-)

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 november 2010 kl. 11:59Svårt att säga Ras, jag har den tyska och det var den första jag såg. Har inget emot att se filmer där jag inte förstår det talade språket. Regissören själv föredrar tydligen remaken.
Har definitivt inte sett den filmen, men kommer göra det nu!
Samma här. Inga som helst problem att se utländsk film. Oftast är de bättre med. Finns en uppsjö
som exempel.
Kommer inte dra något nu, för det är en ide till min nästa. En annan av mina top 10  ;)
(King Kong är inte med på min 10 i topp om någon undrar)

@ Skrytsson: Svängde ihop den hemma. Fota med min iPhone, malade mig själv. BS, klart!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

micke

Tror mig veta vilken film det är, problemet är bara att om jag har rätt så hinner jag inte bygga ngn ny just nu.

Funny Games
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

micke har rätt och får ta tag i sitt bygga-nytt-problem. Inte gissa om man inte tänker bygga.  :P

Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Jag ser nu att jag gjorde fel gubbe blond, kanske var därför det var så svårt? ;)
Blogg: Robotkampen

AndersI

Citat från: micke skrivet 03 november 2010 kl. 16:06
problemet är bara att om jag har rätt så hinner jag inte bygga ngn ny just nu.

Aja-baja! Fy, fy. Inte gissa om du inte tänker bygga. Tobbe får ta sin tredje också, då!
(Jag sa ju att jag var enfaldig domare)

Merkurius

Har ett bidrag så nu gäller det att gissa rätt :-)
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Tobbe Arnesson

Oj, missade Anders inlägg. Rusar upp och bygger något enkelt (spar den svåra till en annan gång)...
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Okali, en lätt! Tog en stund att hitta rätt ansikten, inte nöjd att blanda flesh och gul men...

04_1 är scenen och 04_2 för att visa att vigen är 8 x 8. ;)
Blogg: Robotkampen

robban

Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.