Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Skafte

Gav mig in i Friends-träsket och köpte och . Den senare var nedsatt 200 till 299 på Leklust, det såg ut att vara i alla butiker.


Tie Fighter

La ett par Bricklink beställningar...dom första sedan UCS Falken blev klar, så nu beroendet igång igen.   :P

micke

Köpte Minifig Serie 7 komplett, vissa var riktigt riktigt bra
köpte sedan ytterligare ett Friends set till mina barn , riktigt trevligt set som vi byggde tillsammans
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

Får man fråga var serie 7 finns redan? BL?

Själv länsade jag Maxi Visbys serie 3&4-låda på alver, 5 st à 9.90.

micke

Citat från: Skafte skrivet 12 april 2012 kl. 21:57
Får man fråga var serie 7 finns redan? BL?

Själv länsade jag Maxi Visbys serie 3&4-låda på alver, 5 st à 9.90.
Via en kontakt i England
men jag kollade nu och dem finns på BL också
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

tellblom

Kanske inte köpte idag, men fick iallefall hem dem..

Bra att ha om man skall vara riktigt fin...

åh ja, de är äkta lego :)


Stigge72

Citat från: tellblom skrivet 13 april 2012 kl. 19:06
Kanske inte köpte idag, men fick iallefall hem dem..

Bra att ha om man skall vara riktigt fin...

åh ja, de är äkta lego :)
Tjusiga. Var hittade du dom, och för hur mycket?

janimakaj

har beställt en massa olika grejer på PaB idag så nu väntar ja in den så en kan bygga klart 2 projekt nu :)
Unless you try, you will not know if it works! ;)

tellblom

#2785
Citat från: stigge72 skrivet 14 april 2012 kl. 13:20
Citat från: tellblom skrivet 13 april 2012 kl. 19:06
Kanske inte köpte idag, men fick iallefall hem dem..

Bra att ha om man skall vara riktigt fin...

åh ja, de är äkta lego :)
Tjusiga. Var hittade du dom, och för hur mycket?

ebay.co.uk....  Sitter på flygplatsen just nu men kan kolla när jag är hemma på torsdag igen.
Kostade ca £2.99 + frakt

Edit: shoppen heter http://myworld.ebay.co.uk/bits..badges?ssPageName=ADME:L:OC:GB:1181


lindyhep

Citat från: tellblom skrivet 14 april 2012 kl. 16:11
Citat från: stigge72 skrivet 14 april 2012 kl. 13:20
Citat från: tellblom skrivet 13 april 2012 kl. 19:06
Kanske inte köpte idag, men fick iallefall hem dem..

Bra att ha om man skall vara riktigt fin...

åh ja, de är äkta lego :)
Tjusiga. Var hittade du dom, och för hur mycket?

Oh. Den där sidan fick mig att önska att jag hade hål i öronen. Dock inte att vilja göra hål....
Och halsbanden :) Tror jag måste inventera lite i min göra-smycken-pyssellåda och leta efter en lämplig kedja.

ebay.co.uk....  Sitter på flygplatsen just nu men kan kolla när jag är hemma på torsdag igen.
Kostade ca £2.99 + frakt

Edit: shoppen heter http://myworld.ebay.co.uk/bits..badges?ssPageName=ADME:L:OC:GB:1181

Skafte

Finns det inte allehanda pysselpryttlar på typ Panduro etc som man själv kan förstöra trixa med LEGO på? Slipsnålar, pins, manschettknappar och sånt.

F ö tycker jag att Plate, Round 2 x 2 with Axle Hole 4032 skulle passa bäst som manschettknapp, men jag är väl lite gammalmodig.

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 14 april 2012 kl. 22:59
F ö tycker jag att Plate, Round 2 x 2 with Axle Hole 4032 skulle passa bäst som manschettknapp, men jag är väl lite gammalmodig.
Jag förstår hur du tänker, och i viss mån håller jag med. Men den biten har ett hål som går rakt igenom hela, som nog kan göra det lite svårare att sätta ihop det hela på ett snyggt sätt.

lindyhep

Jag såg några med Tile 2x2 och det såg väldigt snyggt ut. Fast det är klart....det syns inte så tydligt att det är lego. Det beror ju på vad man är ute efter. Round tile 2x2 är säkert också snyggt.

Jag såg för övrigt också varianten som Skafte förespråkade men tyckte inte det såg så snyggt ut. Men det var typ halvtvå inatt så jag minns inte riktigt var det var och varför jag inte gillade den ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.