Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Friskt satsat, hälften vunnet..

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Illuwatar

Då gjorde jag det till sist - beställde en . Helt okej pris hos Hiko.se så jag kunde inte låta bli (missade driven Toys-R-Us hade kring jul). Ska jag köra recension på denna eller bara njuta av bygget... [insert <fundersam-smiley> here]?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tobbe Arnesson

Den torde vara välrecenserad redan (fast kanske inte just här), jag säger njut av bygget och krångla inte till det med en massa fotande.
Blogg: Robotkampen

Record

Citat från: Illuwatar skrivet 15 februari 2012 kl. 11:05
Då gjorde jag det till sist - beställde en . Helt okej pris hos Hiko.se så jag kunde inte låta bli (missade driven Toys-R-Us hade kring jul). Ska jag köra recension på denna eller bara njuta av bygget... [insert <fundersam-smiley> here]?


Grattis! ett av dom set jag tycker var roligast att bygga, hittils :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Illuwatar

Efter att ha sett några av komponenterna som ingår i detta set (har köpt en uppsättning hjul separat till exempel) blev jag än med intresserad av modellen, så jag bestämde mig att skaffa denna. Frågan är när man har byggt denna, finns det något som kan toppa det efteråt? Tror inte ens den nya "Rock Crawlern" gör det. På något sätt känns 8110 som det ultimata Technic-setet sedan studless blev standard.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Softilog

Blev ett impulsköp av 3st "The Burrow" för 250/st hos den lokala legohandlaren (Nisses varuhus).
(Skulle ju bara in och köpa lite saker till tvillingarna...)  ;)

Sirre

Fick just hem ett BL-köp med diverse bitar från USA.
Tog endast 4 dagar för leverans (5 dagar från lagd beställning till brevlåda), har nog aldrig sett på maken till så snabb leverans från USA. :o

Gray

Köpte en 8075 Neptune Carrier för (nästan) halva priset och när jag kom hem såg jag att det låg en överraskning med i påsen, en gyllene LEGO-tärning! Rätt läcker faktiskt, och kul att ha en 2x2 tile med LEGO-loggan på.

Stigge72

Jag köpte en serie6-gubbe, som borde vara en mekaniker. (har inte öppnat den än)
När jag tog en lapp om Friends-eventet, så undrade tjejen i kassan om jag hade katalogen. Det sa jag att jag hade, men att jag inte hade den där tavlan (den med 1x1 runda i rosa och turkos), men hon trodde att det var den enda de hade (en uppbyggd som stod vid lapparna), så det blev ingen idag heller. :/

Illuwatar

Fick hem min 8110 idag. Och så fick jag den tokiga idén att åka förbi City Gross ute i Haninge. De hade 50% på utvalda set, så det blev mer än jag hade planerat för...

8110'an (och dess lilla avkomma) kommer från Hiko.se, så där var det inga 50% (bara för att undvika missförstånd).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Brickchaser

Fick hem en BL beställning idag, drygt 400 bitar till mitt CC-bygge.
Köpte faktiskt en mörkblå "Arch 1 x 8 x 2" trots fantasipriset på BL, behövs ju bara en  ;D

Igelpiga


Skulle köpa mat på Coop Forum men blev distraherad!  :P
Igelpiga

Jesperallen

En distraktion man gott och väl kan leva med! Vad gör du med så många Ninjago, nåt på gång?

de Gothia

oj vad ninjor! sån rea vill jag med springa på! :) säg till om du vill sälja nån ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.