Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Råkade få plats i en bil som tog en sväng över Öresundsbron i förmiddags (för att lämna en släkting på Kastrup) och passade såklart på att göra ett besök på PaB-väggen på Legobutiken i Köpenhamn :)
Var en härlig känsla att vara först in i en helt tom legobutik när den öppnade (har bara varit där när butiken varit galet full med folk tidigare, julhandeln är inte bästa tiden på året...) och att få ha PaB-väggen helt för sig själv var toppen.
Blev 3 st PaB-koppar storlek large plus mitt första Chimaset, en polybag med en fågelman () :)
Utbudet av bitar var väl inte lysande, men köpte framför allt en del 1x1 och 1x2 trans-clear plates och 1x1 trans-dark blue round plates för att bygga mer vatten, en hel del 2x2, 2x4 och 2x6 tan bricks (är lite sugen på att bygga mer medelhavs-/mellanösterninspirerade byggen), 1x4 brown tiles samt lite annat smått och gott.

ByggareDan

Köpte Friends ekorren  katten och sköldpaddan

Åhlens city (Uppsala) hade ta 3 betala för 2, så priset blev 78kr dvs. 26kr/st istället för 39kr/st.

/ByggareDan

sjerdna

"Idag" är det lika med beställningsdag eller är "idag" när ni får hem setet?  ???
Nåväl, idag fick jag hem mitt första (men knappast sista) modular hus, 10211 Grand Emporium.
Hade inte tid att börja bygga dock eftersom det var seriefinal i hockeyn... "Sopa på- FBK!"  ;D

#Andreas

ByggareDan

Idag köpte (beställde) jag Wolverine och svampBob för tillsammans drygt 280 kr på engelska Amazon.

/ByggareDan

Tekei

Jag skulle klämma fram en Businessman från serie 8 på Coop idag men kom istället hem med en Fairy. Plockade på mig vad jag trodde var en figur med långt hår från serie 9 också men det var visst en Battle Mech. Jag har en hel del att lära verkar det som. :P

Tufs


proosen

Känner igen det där  8)

Citat från: Tekei skrivet 28 februari 2013 kl. 16:36
Jag skulle klämma fram en Businessman från serie 8 på Coop idag men kom istället hem med en Fairy. Plockade på mig vad jag trodde var en figur med långt hår från serie 9 också men det var visst en Battle Mech. Jag har en hel del att lära verkar det som. :P

Silence101

Igår tog jag den sista vw bussen på BR i Ö-vik. Med 25% så blev slutpriset 824:- Jag är nöjd.  :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

dalle

Köpte några minifigs på BR för 25%. Fick och på köpet.  :)

sjerdna

Även jag föll för BR:s rabatt så nu har jag också en 60017.

#Andreas

Sisilisko

Inte idag men i helgen blev det:
Bilar 2 Rödis, brandbilen . Stor favorit för lillkillen
Friends Mias Magiska trick
Friends Andreas kaninhus För att ge Mias trollerikanin ett hem utanför scenen.

Kom sedan på att de två Friendssetten har jag ju beställt på nätet. Många kaniner blir det... Jag får installera kaninerna i den kommande hästtransporten och under arbetsbänken i uppfinnarverkstaden.

Förra helgen råkade en Stephanies utomhusbageri slinka ned i matkassen på Coop.

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

ByggareDan

Råkade köpa på mig en Helms deep på engelska Amazon för ~75£ (under 800kr), har även köpt ringens gåtor Hobbit

/ByggareDan

Gray

Har köpt på mig några Dino-set och är sugen på några fler. Jättetypiskt att man ska få upp ögonen för ett tema just precis efter att dom börjat försvinna från affärerna. För 2-3 månader sedan hade man kunnat få tag på dem bra mycket billigare än nu, men men..

ByggareDan

Blev SvampBob och på Amazon (england) för ~255kr ska bli presenter till brorsans barn.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.