Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

perlan

Citat från: mssm skrivet 21 juni 2013 kl. 23:43
Pixmania kör med rabattkod 15% på allt. PROMOJOUETSE är koden. Jag är sugen, men om nån i Uppsalatrakten vill sambeställa för att få ner frakten så är jag med på ett hörn. Dalle? :)
Helsike också...där sprack budgeten direkt.   :o

o0ger

  LEGO Star Wars Umbaran MHC för 349 kr på CDON.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Bizzy78

Bilka har 25% på allt technic lego denna helgen.

lindyhep

Citat från: 42Hz skrivet 13 juni 2013 kl. 13:50
Citat från: lingonfil skrivet 12 juni 2013 kl. 22:27
Efter en googling fick jag fram 30/6.

Sorry, tack, stämmer bra:

"Din rabattkod är Bamba-Adlibris. Koden gäller på alla dina köp t.o.m 2013-06-30 inom Sverige och du anger koden i kassan i fältet "kampanjkod" när du handlar"

Nu bhar jag också testat den där koden och den var riktigt bra. Även om man väljer avhämtning så får man avdraget för frakt så min + lite såpbubblor för att komma över deras minimum 150 kr (145+9 blev det) gick på 75 kronor totalt.

Jag cyklar ändå förbi Bamba om jag cyklar till jobbet så då kan jag ju lika gärna hämta där.

Ja, ett tips om det är någon annan som kan välja avhämtning alltså.

Majkel

för 1448:- inkl frakt på spelbutiken.se
samma ställe har för 998:-


TheFritz

Om man passerar Karlskoga kan det vara värt att svänga förbi Leklådan. De brukar ha en del set med riktigt bra priser, många serier med minifigurer (från 3 och uppåt den 4/7). De har även hyfsat utbud av lite äldre utgångna set.

Jag har uselt minne på priser osv, men det lilla jag minns var:

Minecraft 349:-
5 påsar minifigurer 100:-

ByggareDan

BR leksaker kör lite rea på Lego nu, men är inte nationellt bestämmda set som reas utan är helt butiksstyrd, men här i Uppsala (nere på stan) hade dom för 150kr medans samma i Gränby låg på 250kr (ord. pris) däremot cementbilen var på rea på båda ställena. Även några av dom andra seten i samma serie(/storlek) kostade också 150:-
Sen var det lite Starwarsrea, och några blandade set, var väl inga superpriser, men kan ju vara lite olika på andra BR i andra städer.

ByggareDan

sandpeople

Toys R Us i Sundsvall: 8679 Cars 2 tokyo depå för 350:-

KizzE

Få 10 % rabatt på alla varor i webbutiken!

@ BR-Leksaker

Sisilisko

Citat från: ByggareDan skrivet 06 juli 2013 kl. 15:47
BR leksaker kör lite rea på Lego nu, men är inte nationellt bestämmda set som reas utan är helt butiksstyrd... snip
ByggareDan

I skärholmen på BR hade de rosa och blå young builders byggväskor och  för 150kr.
Cementbilen var på rea på här med 150kr.
och , Young builders "extension" pack 80kr. (68 kr på webhallen om man kan hämta i butik).

Det kan vara läge att göra en notering i "upprepad rea" tråden.

/S

KizzE

CitatI skärholmen på BR hade de rosa och blå young builders byggväskor och  för 150kr.
Cementbilen var på rea på här med 150kr.
och , Young builders "extension" pack 80kr. (68 kr på webhallen om man kan hämta i butik).

Det kan vara läge att göra en notering i "upprepad rea" tråden.

/S


Samma på Mobilia i Malmö

sandpeople

9444 för 249:- på Clas Ohlsson i sundsvall Birsta.

Kwagge

Citat från: ByggareDan skrivet 06 juli 2013 kl. 15:47
BR leksaker kör lite rea på Lego nu, men är inte nationellt bestämmda set som reas utan är helt butiksstyrd, men här i Uppsala (nere på stan) hade dom för 150kr medans samma i Gränby låg på 250kr (ord. pris) däremot cementbilen var på rea på båda ställena. Även några av dom andra seten i samma serie(/storlek) kostade också 150:-
Sen var det lite Starwarsrea, och några blandade set, var väl inga superpriser, men kan ju vara lite olika på andra BR i andra städer.

ByggareDan

Br Trelleborg hade också samma plus lite Star Wars, Friends o några fler City på rea...

Men det jag kommer ihåg speciellt var en hel display med dvs den gamla kvarteret, dock för 649kr. Inget bra pris, bara förvånad att de hade en hel display med den "gamla" setet..

KizzE

Citat från: Kwagge skrivet 11 juli 2013 kl. 17:06
Citat från: ByggareDan skrivet 06 juli 2013 kl. 15:47
BR leksaker kör lite rea på Lego nu, men är inte nationellt bestämmda set som reas utan är helt butiksstyrd, men här i Uppsala (nere på stan) hade dom för 150kr medans samma i Gränby låg på 250kr (ord. pris) däremot cementbilen var på rea på båda ställena. Även några av dom andra seten i samma serie(/storlek) kostade också 150:-
Sen var det lite Starwarsrea, och några blandade set, var väl inga superpriser, men kan ju vara lite olika på andra BR i andra städer.

ByggareDan

Br Trelleborg hade också samma plus lite Star Wars, Friends o några fler City på rea...

Men det jag kommer ihåg speciellt var en hel display med dvs den gamla kvarteret, dock för 649kr. Inget bra pris, bara förvånad att de hade en hel display med den "gamla" setet..

Är ju ändå vad typ BL tar, fast sen plus frakt där också..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=443699 999kr

Roger Brickjet

Citat från: Kwagge skrivet 11 juli 2013 kl. 17:06
[...]
Men det jag kommer ihåg speciellt var en hel display med dvs den gamla kvarteret, dock för 649kr. Inget bra pris, bara förvånad att de hade en hel display med den "gamla" setet..
Det verkar som att det gamla setet fått nytt liv i år: http://brickset.com/detail/?Set=60031-1
Antar att det måste sålt riktigt bra för att inte få en modernisering som en del andra set från ungefär samma tid.

För övrigt var det fortfarande ok pris på några set på Hamleys i Nacka Forum.
* Vampyre Castle 599:-
* Epic Dragon Battle 599:-
* Millennium Falcon 899:- (fanns bara två kvar i eftermiddags)
* Planet series 1 (, , ) 49:- /st

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.