Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: KizzE skrivet 07 maj 2013 kl. 09:37
Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 08:47
20% på allt LEGO på Netto.
Veckan ut så som jag förstod det...


Gäller det alla Netto butiker eller bara din lokala?

Alla, men med lokala variationer när det gäller utbudet.

MartinAberg

Citat från: Teabox skrivet 07 maj 2013 kl. 10:11
Citat från: KizzE skrivet 07 maj 2013 kl. 09:37
Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 08:47
20% på allt LEGO på Netto.
Veckan ut så som jag förstod det...


Gäller det alla Netto butiker eller bara din lokala?

Alla, men med lokala variationer när det gäller utbudet.
Någon som vet på ett ungefär vad de har för utbud?
Mest vanliga alltså...

Teabox

Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 20:18
Citat från: Teabox skrivet 07 maj 2013 kl. 10:11
Citat från: KizzE skrivet 07 maj 2013 kl. 09:37
Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 08:47
20% på allt LEGO på Netto.
Veckan ut så som jag förstod det...


Gäller det alla Netto butiker eller bara din lokala?

Alla, men med lokala variationer när det gäller utbudet.
Någon som vet på ett ungefär vad de har för utbud?
Mest vanliga alltså...

Kolla veckans reklamblad på deras hemsida (den som gäller hela veckan) så får du se några set iaf. Utbudet är sannolikt inte mycket större än så i en affär. Kanske bara 2-3 set mer.
http://www.netto.se/Pages/Start.aspx

Magnus den store

#1803
Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 20:18
Citat från: Teabox skrivet 07 maj 2013 kl. 10:11
Citat från: KizzE skrivet 07 maj 2013 kl. 09:37
Citat från: MartinAberg skrivet 07 maj 2013 kl. 08:47
20% på allt LEGO på Netto.
Veckan ut så som jag förstod det...


Gäller det alla Netto butiker eller bara din lokala?

Alla, men med lokala variationer när det gäller utbudet.
Någon som vet på ett ungefär vad de har för utbud?
Mest vanliga alltså...

Utbudet där jag varit är ganska litet och mest mindre set inom Friends, Chima, Duplo, City och Star Wars. Anledningen verkar vara att Netto ska sluta med "oätbara produkter" (sic).

Dessa kan jag minnas men inte priset:







Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mechamike

Har ni vägarna förbi Ikanohuset i Linköping så kör leksaksbutiken halva priset på ett gäng set, mest Starwars (Jabbas Palace tex) men även lite Ninjago och lite Creator hus (de fanns dock få kvar av husen)
?

MartinAberg

Citat från: Magnus den store skrivet 07 maj 2013 kl. 21:48

Utbudet där jag varit är ganska litet och mest mindre set inom Friends, Chima, Duplo, City och Star Wars. Anledningen verkar vara att Netto ska sluta med "oätbara produkter" (sic).

Dessa kan jag minnas men inte priset:








Menar du anledningen till att det bara är smått?
För 20% är väl för att de fyller 11 år så som jag förstått det...

Magnus den store

Citat från: MartinAberg skrivet 08 maj 2013 kl. 05:14
Menar du anledningen till att det bara är smått?
För 20% är väl för att de fyller 11 år så som jag förstått det...
Där jag varit har de bara haft de mindre seten på hyllorna men allt Lego är på rea. 11-årsjubileum är mest vad Netto valt att kalla det, men de har alltid kört med några reavaror varje vecka, och det är inte första gången Lego reas bort. En av deras medarbetare sa att de ska rea bort alla "oätbara produkter" produkter inom kort och det var även skyltat att dessa försvinner.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MartinAberg

Citat från: Magnus den store skrivet 08 maj 2013 kl. 06:22
Citat från: MartinAberg skrivet 08 maj 2013 kl. 05:14
Menar du anledningen till att det bara är smått?
För 20% är väl för att de fyller 11 år så som jag förstått det...
Där jag varit har de bara haft de mindre seten på hyllorna men allt Lego är på rea. 11-årsjubileum är mest vad Netto valt att kalla det, men de har alltid kört med några reavaror varje vecka, och det är inte första gången Lego reas bort. En av deras medarbetare sa att de ska rea bort alla "oätbara produkter" produkter inom kort och det var även skyltat att dessa försvinner.
Ok, då vet jag.
Tack för svaret, får bli en resa dit i eftermiddag och skaffa något litet kul :)

ByggareDan

Såg att Toyland.se (drömfabriken) gått i konkurs (jag hann få mina grejer för ca. en vecka sen  :D ) tydligen så skulle konkursförv. köra utförsäljning i lokalerna dom haft skulle komma upp datum på hemsidan.
Dom ligger/(låg?) i Ödsmål, vet inte hur mycket lego dom hade kvar men var rätt låga priser på slutet så konkursrabatt på det blir riktigt bra priser om nån bor i närheten.

/ByggareDan

darthmortar

Citat från: ByggareDan skrivet 08 maj 2013 kl. 18:39
Såg att Toyland.se (drömfabriken) gått i konkurs (jag hann få mina grejer för ca. en vecka sen  :D ) tydligen så skulle konkursförv. köra utförsäljning i lokalerna dom haft skulle komma upp datum på hemsidan.
Dom ligger/(låg?) i Ödsmål, vet inte hur mycket lego dom hade kvar men var rätt låga priser på slutet så konkursrabatt på det blir riktigt bra priser om nån bor i närheten.

/ByggareDan

Det beror på. Det verkar vara många som beställt men inte fått sina varor så i slutändan kanske det inte finns något Lego alls kvar. Men å andra sidan kan det ju finnas hur mycket som helst =)
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

ByggareDan

När jag pratade med kundtjänst hos Toyland i slutet av förra månaden så sa han att dom blivit överrumplade av att många beställt Lego, så mycket är nog slut. Men dom skulle få in en omgång Lego som skulle komma upp på hemsidan mitten på Maj, så har den omgången kommit kan det finnas Lego kvar annars finns det nog mest mindrer mängd kvar.

/ByggareDan




Roger Brickjet


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.