Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

NiLi87

Citat från: D.Sundstedt skrivet 25 augusti 2018 kl. 21:01
EKO stormarknad erbjuder alltid 20% rabatt på LEGO, de har ett stort utbud av LEGO.
Och är man medlem i deras kundklubben och laddar ner deras app så får man med jämna mellanrum en check med 10% på ett helt köp. Så då blir det väl typ 28% rabatt på rekommenderat pris.

pehter aka ibbe

Verkar som att BR kör en drive på 25% på allt. (om man är klubbmedlem)
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

lindyhep

Och den här gången har de lyckats exkludera det det redan är erbjudande på så långt jag testat iaf (online). De har gjort det så "bra" eller jag kanske skall säga effektivt att på ett set med normalpris 100 men erbjudandepris 50kr så blir det nu ändå 75kr när man lägger det i korgen. Dvs "ordinarie" erbjudanden gäller inte alls längre....

Skafte

Jag är lite putt på att mitt lokala pytte-BR inte har de stora set jag vill ha nu när det är 25%. Snål-Skafte vill betala med presentkort och sparmärken, och då funkar det inte att beställa online. Och det funkar inte att beställa hem till butiken, för då gäller inte 25%...  :'(

Magnusengstrom

Citat från: Skafte skrivet 01 september 2018 kl. 12:08
Jag är lite putt på att mitt lokala pytte-BR inte har de stora set jag vill ha nu när det är 25%. Snål-Skafte vill betala med presentkort och sparmärken, och då funkar det inte att beställa online. Och det funkar inte att beställa hem till butiken, för då gäller inte 25%...  :'(

Du har iallafall en BR. Här i stora Helsingborg så la den sista ner i våras.

glimglam

ICA Maxi Västra Hamnen i Malmö hade följande set, i fredags var där ett tiotal av varje i alla fall.

- 299
- 149
- 79
- 149
- 99
- 49

Mikyoshiro

Citat från: Skafte skrivet 01 september 2018 kl. 12:08
Jag är lite putt på att mitt lokala pytte-BR inte har de stora set jag vill ha nu när det är 25%. Snål-Skafte vill betala med presentkort och sparmärken, och då funkar det inte att beställa online. Och det funkar inte att beställa hem till butiken, för då gäller inte 25%...  :'(

Fast istället så har vi nog den trevligaste personalen jag någonsin träffat på en BR-butik.  :D

Skafte

Citat från: Mikyoshiro skrivet 02 september 2018 kl. 20:16
Citat från: Skafte skrivet 01 september 2018 kl. 12:08
Jag är lite putt på att mitt lokala pytte-BR inte har de stora set jag vill ha nu när det är 25%. Snål-Skafte vill betala med presentkort och sparmärken, och då funkar det inte att beställa online. Och det funkar inte att beställa hem till butiken, för då gäller inte 25%...  :'(

Fast istället så har vi nog den trevligaste personalen jag någonsin träffat på en BR-butik.  :D

De är jättetrevliga och försökte verkligen hjälpa mig beställa Kessel Run-falken, men till "bara" 25% så lät jag bli...

Vill du komma på en träff i Vibble nån gång? :)

Mikyoshiro

Låter trevligt, har inte varit så aktiv här på forumet på senaste tiden och har då missat era träffar.

ingels

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

wille

ALLT är slut redan :'(
Vem är det som är skyldig till detta?
Med scout hälsningar: Wille

Bakgrund

Citat från: wille skrivet 17 september 2018 kl. 17:29
ALLT är slut redan :'(
Vem är det som är skyldig till detta?

ICA själva eftersom allt som inte är skräp är markerat som slutsålt för att de inte vill sälja det till halva priset.

el Samu

Det var inte slut när jag lade min beställning vid 14:15, ca. Det var en artikel som jag tittade på som tog slut innan jag hann gå till varukorgen och hemsidan var hysteriskt långsam. Gissar att det var hög aktivitet och att de faktiskt sålt slut på det de hade. Vi får väl se om grejerna finns när de ska packa min order...

Llhweiir

Citat från: ingels skrivet 17 september 2018 kl. 16:00
Icahemma.se har halva priset på allt för tillfället

Bra priser överlag, med 50% nedsatt så blev det rätt billigt även om deras ordinarie pris ofta ligger högre än ex. Webhallen mfl. Beställde ett antal set för totalt drygt 1900 kronor.

mossarp

Det finns inget Lego kvar alls på ICA hemma och det brukar alltid finnas nån enstaka även vid rea så de har nog plockat bort dem.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.