Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Imorgon kan man eventuellt få nya UCS MF för knappt 5200kr på BR Drottninggatan i Sthlm. De kör en 3 för 2-kampanj och så sent som igår fanns 5st i lager där. Jag gissar att de bara plockat bort enheterna ur "weblagret", men att falkarna rent fysiskt finns kvar i butikerna. Någon som är likvid och sugen på att testa? Det kan nog vara klokt att hänga på låset i så fall... Jag kan tänka mig att ta en falk (eller två...), om det går att lösa logistiken till Göteborg (kanske via Hässleholm eller Halmstad)?

ColA

Citat från: pareriksson skrivet 14 augusti 2018 kl. 07:43
Imorgon kan man eventuellt få nya UCS MF för knappt 5200kr på BR Drottninggatan i Sthlm. De kör en 3 för 2-kampanj och så sent som igår fanns 5st i lager där. Jag gissar att de bara plockat bort enheterna ur "weblagret", men att falkarna rent fysiskt finns kvar i butikerna. Någon som är likvid och sugen på att testa? Det kan nog vara klokt att hänga på låset i så fall... Jag kan tänka mig att ta en falk (eller två...), om det går att lösa logistiken till Göteborg (kanske via Hässleholm eller Halmstad)?
Kör alla br 3 för 2 på allt eller?

pareriksson

Ja, det verkar så.

Studley Heinsbergen

Är sugen på att få tag på ett par större City-set - Capital City och nya sjukhuset - från BR om det är någon i Stockholm som är sugen på att gå ihop på dessa? Sista dagen för dessa priser nu på söndag.

swemixon

Jag har också sett denna kampanj och tänkte givetvis direkt på Lego-inköp. Men sen läste jag det finstilta och där står det att kampanjen gäller inte på redan nersatta varor. Har vi otur så innebär de att de gör en liten, liten prisnedsättning på allt Lego och så exkluderar de vårt kära ABS från kampanjen.  :-\
Ni som besöker en BR-butik får gärna berätta hur det ser ut.

ColA

Det var bara köpa på, det mesta var på ordinarie pris.

BeardedNerd

Fasen att det inte ska finnas någon BR lokalt.

General Brick

Citat från: BeardedNerd skrivet 16 augusti 2018 kl. 23:06
Fasen att det inte ska finnas någon BR lokalt.

Du kan beställa online från TRU och prismatcha med BRs butikerbjudande. :) Prismatchning ska göras samma dag till kundtjänst isf.

Glumsfield

Kan man alltså beställa från TRU om det är slut på en vara online på BR när de kör sina 25%-kampanjer? Låter för bra för att vara sant.

Magnus den store

Svaret som jag fått från TRU är att de endast prismatchar mot ordinarie pris.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Misa

Ica maxi i Linköping firar 25år och har 25% på allt Lego.

mossarp

Citat från: Magnus den store skrivet 18 augusti 2018 kl. 21:11
Svaret som jag fått från TRU är att de endast prismatchar mot ordinarie pris.

Nja...det stämmer väl inte riktigt...

Utdrag:
Villkor och förbehåll

    Vi prismatchar mot alla svenska butiker och webbutiker med .se i domännamnet. Det gäller alla produkter som säljs i våra butiker och webbutiker.

    Konkurrentåterförsäljarens jämförpris måste vara aktuellt, och du måste kunna dokumentera det.
    Gäller inte tjänster som leverans, frakt, hantering etc. för webbutiker. Det är totalpriset inklusive leveranskostnad som jämförs vid prismatchningen.

    Om varan säljs samma dag till ett lägre pris i en annan butik kommer vi att betala tillbaka mellanskillnaden eller också kommer det lägre dokumenterade priset att gälla även hos TOYS"R"US.

    Gäller inte specialerbjudanden som kräver särskilda åtgärder, som först till kvarn eller erbjudanden som endast gäller i en timme eller i en dag.

    Gäller inte paketerbjudanden, restlager, konkursutförsäljningar, andrahandssorteringar eller varor med tillverkningsfel.

    Prismatchningen kan endast användas av privatpersoner.

    Extrarabatter som bonuspoäng och medlemsrabatter täcks inte av prismatchningen.

    Prismatchningen gäller endast om varan finns i lager hos webbutiken eller butiken som du prismatchar mot samtidigt som prismatchning begärs.

    TOYS"R"US förbehåller sig rätten att när som helst göra ändringar i villkoren.


Generell rea ser det ut som om de matchar om man läser deras villkor.
Däremot kan man inte komma med BRs medlemspriser och be dem matcha det.

Magnus den store

Citat från: mossarp skrivet 20 augusti 2018 kl. 20:17
Citat från: Magnus den store skrivet 18 augusti 2018 kl. 21:11
Svaret som jag fått från TRU är att de endast prismatchar mot ordinarie pris.

Nja...det stämmer väl inte riktigt...

Nej, det verkar inte stämma. Det ska jag återkoppla till TRU.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

bileam

Nu på lördag har Lekia i Alingsås 30% på allt i butiken. Vet inte riktigt hur normalpriserna brukar vara, men några fynd finns det säkert.

D.Sundstedt

EKO stormarknad erbjuder alltid 20% rabatt på LEGO, de har ett stort utbud av LEGO.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.